Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kauanko vesiletkut, jäähdyttimet kestäneet?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kauanko vesiletkut, jäähdyttimet kestäneet?

    Tähän voisi keräillä kokemuksia/tietoa siitä, milloin on vesiletkut alkaneet hajoilla, tai syylärin muovipäädyt hajota. Lisätäänpä tuo Lämmityslaitteen Kennokin tähän kyselyyn. - Voisi hiukan ajoittaa "ennakoivaa huoltoa" tämän perusteella varmaankin:)

    Omat kokemukset;

    -89 ja -90 mallin Lötköt, Ylävesiletku taisi kestää 260tkm, ja molemmista syylärit poks 270-280tkm nurkilla. (tarkemmin ylävesiletkun kohdalta murtuu..)
    Viimeksi muokannut jiisimula; 11.10.2007, 13:44.

  • #2
    '92 Audi 80 2.0 16V Sport:
    -260tkm sisälämppärin kenno
    -265tkm syylärin päädyt antautuivat lopullisesti

    Comment


      #3
      -94 80 Competition quattro. 190tkm ylävesiletku ja Jäähdytysnesteen paluuletkun liitos paisuntasäiliössä.

      Comment


        #4
        Voisipa sanoa, että yli 15 vuotta vanhat p*skat hajoavat silloin, kun niille sattuu sopimaan. BTDT.

        Comment


          #5
          Audi 80 1.8

          Jäähdyttimeltä paisuntasäiliöön menevän letkun vaihdoin 21.03.2006
          Moottorilohkon haarasta öljynjäähdyttimeen menevän letkun vaihdoin 11.09.2006
          Moottorilohkon haarasta jäähdyttimen yläliitäntään menevän letkun vaihdoin 30.10.2006
          Öljynjäähdyttimeltä alavesiletkun T-haaraan menevän letkun vaihdoin 11.09.2006
          Itse jäähdyttimen vaihdoin 15.03.2006

          Comment


            #6
            Audi 100, -85, 330tkm
            - Orkkisjäähdytin, tosin ilmeisesti vuotaa jostain.
            - kymmenisen vuotta siten vaihdettu lämppärikenno, toimii
            - orkkisletkut vielä elossa

            Comment


            • #7
              Audi 100 -83, 414tkm
              - Orkkisjäähdytin, ei edes vuoda
              - Lämppärin kenno kesti tasan 20v ja noin 375tkm
              Audi 100 Quattro-86, 304tkm
              - Orkkisjäähdytin, hieman kosteutta ja kuumana hajua
              - Orkkislämppäri
              Audi 100 S4 -93 202tkm
              - Orkkisjäähdytin, -40asteessa hieman tiputti päädystä viimetalvena
              - Orkkislämppäri

              Kaikissa kaikki orkkisletkut. Taitaa Audin laatumaine perustua LÖTKÖihin.............

              Comment


                #8
                Ex-coupessa n.270tkm ja kaikki alkoi vuorotellen hajoamaan. Melkein kaikki tuli myös vaihdettua.

                Comment


                  #9
                  330tkm mittarissa, kohta vaihdettu kaikki o-renkaat mitkä ovat tekemisissä jäähdytysnesteen kanssa! nyt vuotaa lohkolomppärin o-rengas tiiviste sen kun viellä vaihtais niin systeemi olisi taas pitävä. Muuten kaikki on originaalia. O-renkaat mitkä olen joutunu vaihtaan niin ne on ollu ihan haperoita ja syöpyneitä, ei ollu 20 vuotta vanhassa toyotasssa näitä ongelmia eikä oikeestaan mitään muutakaan vikaa paitsi kori!

                  Comment


                    #10
                    Tuosta minun -94 S2:sesta jäähdytinosia mennyt seuraavasti.

                    Ilmastoinnin jäähdytin hajonnut ties koska. Kesällä 2005 havaittu vuoto siinä. Vaihdoin tuon jäähdyttimen pari kuukautta sitten, oli muuten rapeassa kunnossa.

                    Paisuntasäiliö hajosi kesällä 2006. Syylarista tulevan ohuen vesiletkun liitäntä paisarissa jäi käteen. Kilsoja silloin jotain 250tkm.

                    Pääjäähdytin poksahti syksyllä 2006, muovipäädyn ylävesiletkun liitäntä hajosi. Kilsoja silloin n. 255tkm. Muovipäätyjä lukuunottamatta jäähdytin tuntui olevan aika hyvässä kunnossa.

                    Lisäjäähdytin alkoi vuotamaan kennostosta kesällä 2007, kilsoja silloin n. 265tkm.

                    Muita jäähdytysjärjestelmän osien hajoamisia en muista. Seuraavaksi alkaa varmaan letkut räjähtelemään tai sitten lämppärin kenno luovuttaa.

                    Comment


                      #11
                      Noi muovipäädyt tuntuvat välillä kyllä sellaiselta keksinnöltä, että oksat pois.

                      Comment


                      • #12
                        Syyläri vaihtui profiilin autoon helmikuun 07 alussa.Veikkaus ja harhamuisikuva n.320tkm.
                        Paisari karvan ennen kun luulin vian olevan siinä( syyläriltä tuleva ruikkimis-oksa halki/poikki/pikakorjattu ex omistajan toimesta.

                        Auto siis 90 -88 2,0 (kone ps)

                        Pannaan kuvat hikisestä paisarista taas perään...
                        http://s6.photobucket.com/albums/y23...t=IMG_0022.jpg
                        http://s6.photobucket.com/albums/y23...t=IMG_0029.jpg

                        Comment


                        • #13
                          "Voisipa sanoa, että yli 15 vuotta vanhat p*skat hajoavat silloin, kun niille sattuu sopimaan. BTDT."

                          Näin on!
                          Mennyt samoissa vuosikymmenissä sisätilan kenno, 2 huohotinletkua, 1 lämmityslaitteen letku.

                          Entä seuraavaana. Syyläri?

                          Hyvin kestävät osat= n 15 vuotta.

                          Comment


                            #14
                            Voin sanoa, että hinta ja laatu eivät kohtaa noissakaan.

                            Comment


                            • #15
                              Audi 100 Avant/-90:n syylärinkennon ylävesiletkun muoviliitin hajosi viime kesänä (n. 390 tkm ajettu). Vaihdoin tarvikkeeseen eiköhän se riittävän kauan kestä. Nyt ilmeisesti lämppärinkenno menossa - lasit huurtuu ja glykooli haisee. Mittarisa nyt 397 tkm.

                              Comment


                                #16
                                Tuntuvat olevan yllättävän tasalaatuista tavaraa nuo paisarit... UrS6 -95 267tkm ja ylävesiletkulta tulevan haaran nippa rupesi vuotamaan paisarista, luulin että se klemmari oli antanut periksi ja aloin vaihtamaan sitä. Muovi olikin poikki ja ihan haperoa noin parin sentin matkalta metallivahvikkeen ympäriltä. Sai sen väliaikaisesti sentään kiinni toistaiseksi, mutta tarttee pistää vaihtoon koko osa kun tippasee vähän vielä saumasta.

                                Comment


                                • #17
                                  Itellä kävi viime talvena audi V8:n kanssa noin, mittarissa n.240tkm. Yhden epäonnistuneen korjauksen jälkeen hommasin uuden paisarin. Onneks hintakaan ei ollut paha, marmorilla reilu 50e.

                                  Comment


                                    #18
                                    "Lutikan" pesä hajosi kesälomalla ja melkein kaikki nesteet pihalle "sekunnissa". Tätäkin rikkoa auttoi täys kiihdytys maantienopeuteen niin kuin kerran aiemminkin. Silloin oli vuorossa se ohut letku siellä imusarjan alla jakopään takana.

                                    Paineet tuossa systeemissä käy hetkellisesti aika korkealla kiihdytyksessä. Paljon se on, niin mittaan kunhan saan vanhaan korkkiin tehtyä painemittarille liitännän.

                                    Korkki on on uusittu vuosi sitten.

                                    Comment


                                    • #19
                                      lämppärin kenno 300tkm, jostuen siitä kun oli tukkeessa.. eli kantsii pitää tuo jäähytysjärjestelmä puhtaana.

                                      Comment


                                      • #20
                                        C4-koppasesta satkusta ('93) meni lämppärin kenno niiden muoviputkien hajottua, ylempi niistä lämppärin kennoon tulevista letkuista (en muista onko meno vai paluu) sekä syylari vaihtoon n.260-270tkm välillä ja 11 vuoden iässä.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X