Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 1,8t katti vaihtoon?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 1,8t katti vaihtoon?

    Sain auton just huollosta ja pakokaasuarvoja ei saa enää tyhjäkäynnillä rajojen sisään. Pölläyttää kaasuttaessa ja epäilivät että katti on rikki. Lambda on kuulemma kunnossa eikä vikakoodeja ole.
    Nyt pitäisi alkaa miettiä vaihtoehtoja alkuperäisen katin tilalle. Uusi maksaa noin tonnin. Samaan rahaan saisi ehkä jo racekatin asennettuna. Autossa olisi jo BSR:n catback putkisto ja ABT:n lastu.
    Olisiko kellään mitään kokemuksia vaihtamisesta tai suosituksia mistä noita voisi kysellä ja missä hintaluokassa liikutaan?
    Onko tuo katti vaikea itse vaihtaa?

    Katselin myös motonetin sivuilta tarvike-kattia, hintaa moisella olisi houkuttelevat alle 300?, mutta epäilyttää osuuko siinä laatu ja hinta kohdalleen. Onko kellään noista kokemusta?

    #2
    No uuden high-flow jalometallikatin saa n.200? ja keraamisen n150?. Asennus vie nyrkkipajalla n. pari tuntia. Mut mä vähän epäilen että vika olisi katissa jos kerran epämääräisen paljon savua pöläyttää. Miten arvioivat että lambda on kunnossa? Ei nimittäin jätä mitään koodia jos on tiensä päässä. Ainoastaan silloin jos ei tulo singnaalia tai on katkonainen singaali. Pistäs päästö arvoja kehiin niin osataan ennustaa paremmin.
    Vikojahan voi olla kuinka paljon. Vaikka mikään ei rikki olisikaan. Maffi, tulpat, puolat, lambda, ja jne...

    Mut jos se on sen katti ongelmana, niin esim. http://www.pparkko.fi/katalysaattori.html myy hyviä katteja(itsekkin ostin).
    Ei tosin e-hyväksyttyjä, mut ei kai niitä kukaan kysele. Jos löytyy osaava hitsaaja ja laitteet niin kyllä tuon kiinnitys itsekkin onnistuu.

    Tuolta e-hyväksyttyjä-> http://www.a-alt-avgassystem.fi/kata...ysaattorit.htm

    Comment


    • #3
      Hain autoa juuri ennen sulkemisaikaa, joten keskustelu huoltomiesten kanssa jäi hieman vajavaiseksi, joten en tiedä ihan tarkkaan miten tuohon katin rikkoutumiseen päätyivät.
      Pitänee huomenna soitella huoltoon ja kysellä tarkemmin. Mittausarvoja en saanut, mutta huoltotyölistassa lukee: "Kaikki pakokaasuarvot pielessä joutokäynnillä, Katalysaattori? Savuttaa sinistä kaasutettaessa"
      Kierroksia annettaessa arvot kuulemma paranivat, mutta en tiedä kuinka paljon.
      Valmiita pultattavia racekatti-settejäkö ei ole? Laipat ja putket on hitsattava noihin katteihin kiinni? Onkohan Vaasan lähistöllä noihin spesialistia?

      Comment


        #4
        Savuttaa sinistä kaasutettaessa
        Toi kyllä taitaa viitata öljyvuotoon. Sitä lähtisin ensin metsästämään, ennenkuin kattia vaihtamaan.

        Comment


          #5
          Lasipalatsissako käytit? Eikö ne tuon parempaa arvioita pystyneet antamaan. Sinistä tulee vaan kun öljy palaa jossain kuumassa paikassa.

          Eihän katti kaikkia arvoja sekota jos on rikki?

          Vaihtoehtoja, turbo/venttiilit/sylinterit falskaa. Olisko muita?

          Comment


          • #6
            Tänään sain huollon miehiä puhelimen päähän. Tulivat siihen tulokseen katti melko varmasti sökö ja savutus johtuu muusta syystä. Viime kesänä tehtiin täys kansiremontti joten venttiilinvarren kumit tuskin vuotavat eikä moottori muutenkaan kuluta öljyä. Pelkään pahoin turboa.
            Parin viikon päästä on aika muutenkin, niin varattiin lisää aikaa ja otetaan katti irti ja katsotaan mitä löytyy. Näkyy samalla turbostakin onko siivekkeet öljyssä.
            Pahin scenaario lienee että joutuu vaihtamaan katin ja turbon ja rahaa palaa.
            Miten tuon mahdollisen turbon vaihdon kanssa tulisi järkevimmin toimia, laittaa vakio vai päivittää pykälää tehokkaampaan? Löytyyköhän heittämällä sopivaa vaihtoehtoa.
            Racekatin mahdollisuuden olen jo hyljännyt. Vaatisi softamuutoksen lastulle jos haluaisi optimaalisen tehon irti. Ei jaksa nyt ruveta leikkimään sen kanssa, hermostuttaa jo muutenkin tuleva rahanmeno :(

            Comment


            • #7
              Jos lambda-arvo on pielessä, niin on muutakin vikaa kuin pelkkä katti.

              Comment


                #8
                Jos laittaa samalla päivitysahtimen, joutuu kuitenkin päivittämään myös ohjelman. Siinä samallahan menisi race-kissakin...

                Comment


                • #9
                  Nyt on auto taas kunnossa ja selvisin oikestaan melkein säikähdyksellä pahimpiin vaihtoehtoihin nähden. Eli katti oli rikki ja maffin anturista jokin liitin meni vaihtoon.
                  Onneksi löysin käytetyn katin joka laitettiin rikkinäisen tilalle. Kaikki pakokaasuarvot on nyt ok eikä pölläyttelekään.
                  Turbokin tutkittiin samalla ja siinä ei ollut mitään huomautettavaa.
                  Nyt vielä katsastukseen jospa siellä löytäisivät vielä huomautettavaa.

                  Comment

                  Working...
                  X