Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa, että startti menee rikki kun hammas puuttuu vetolevyltä sopivasta paikkaa. Kokemusta kahden rikotun startin verran. Startista menee nokka poikki. Murtokohta oli molemmissa starteissa lähes identtinen. Menee hampaat päällekkäin. (oma teoria).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 AKG 1998 ei starttaa
Collapse
X
-
Vähän asian sivusta, mutta selvyydeksi, kun tuossa keskustelussa on vilissyt solenoidit ja bendixit, ja se mikä kykee mitäkin ja missä vaiheessa.
"Nykyaikaisessa" autossa käynnistysmoottorikokonaisuus muodostuu solenoidista ja itse käynnistysmoottorista.
Käynnistysavainta käännettäessä solenoidiin johdetaan pieni virta joka johdetaan käämin läpi, joka taas yhdistää solenoidin sisällä "kärjet" joiden kautta käynnistysmoottorille johdetaan varsinainen "IsoVirta". Eli suomeksi rele.
Tämän lisäksi, samanaikaisesti solenoidi myös saman käämin avulla liikutta solenoidin sisällä olevaa tankoa, joka taas vipuaa startin rattaan kehälle.
"Bendix" taas on mekanismi, joka tekee tuon startin rattaan siirron mekaanisesti, perustuen akselissa olevaan kierreuraan ja rattaan inertiaan. Käsittääkseni vähän vanhempaa teknologiaa, joten ei oletettavasti löydy täällä esiintyvissä audeissa..kai ?
Comment
-
Omassa varaosa kasissa 3.7 ei lähtenyt käyntiin, mutta starttasi. Polttoaineen painetta oli. Vikakoodia tuli immosta. No onneksi löysin tämän ketjun ja rengas irti ja lokari irti. Hapettumaa oli todella paljon ja johto oli käytännössä poikki.
https://onedrive.live.com/?cid=acb1f...776768!371&v=3
No kuorin johtoja lisää ja johdot yhteen lukkopihdeillä ja starttaamaan. auto lähti käyntiin, eli vika oli tuossa vaikka vikakoodi oli immo päällä...
Onkos dieselissä samanlainen virranjako piste eli kannattaako tuo katsoa kaikista kaseista läpi?
Comment
Comment