Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 2.0TFSI Quatro ja S3 erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 2.0TFSI Quatro ja S3 erot

    Haulla löytyi vanhasta mallista jotain juttua mutta uudesta ei mitään. Onko jollakulla tietoa osista jotka ovat erilaisia A3 ja S3 välillä (turbo, kanget, jne)? S3 olisi muuten hankintalistalla mutta kun sitä ei saa 5 ovisena.

    A3:sta saa kyllä lastulla jo melko hyvin potkua ulos mutta jotenkin epäilyttää moottorin kesto pitemmän päälle. Kyseessä tulisi kuitenkin olemaan ns. perhe-/käyttöauto.

  • #2
    Ei taida kauheesti olla tietoa, mutta uskoisin että koneen sisukalut eroaa jonkin verran jo senkin takia että on ahtopaineita enemmän..

    Comment


      #3
      Ainakin S3:ssa on eri ahdin. Tuosta K04 twin-scroll mutkasta on keuhkottu jenkkifoorumeilla..

      Comment


        #4
        A3:sta saa kyllä lastulla jo melko hyvin potkua ulos mutta jotenkin epäilyttää moottorin kesto pitemmän päälle. Kyseessä tulisi kuitenkin olemaan ns. perhe-/käyttöauto.
        Ihmettelen kyllä kovasti, jos mootori ei kestä "perheenkäyttöautona".

        Comment


        • #5
          No ei tuosta viellä kovin viisaaksi tullut... mutta kiitos kuitenkin.

          Käyttöautona tarkoitan sitä, että tällä autolla ajellaan lomat, käydään ulkomailla jne. Tämä siis sen lisäksi että auto on omana työautona/"leluna". =)

          Comment


            #6
            Kuinkas paljon olet ajatellut ajella autolla? Lastutus kun ei normiajossa taida kuluttaa moottoria juuri sen enempää.

            Radalla tietty sitten on mahdollista kaikki, mutta saa siellä vakionkin hajalle.

            Sitä voi miettiä, millaseen kuosiin tuon A3:n koneen saa pelkällä hintaerolla s3:een.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen
              Kuinkas paljon olet ajatellut ajella autolla? Lastutus kun ei normiajossa taida kuluttaa moottoria juuri sen enempää.

              Radalla tietty sitten on mahdollista kaikki, mutta saa siellä vakionkin hajalle.

              Sitä voi miettiä, millaseen kuosiin tuon A3:n koneen saa pelkällä hintaerolla s3:een.
              No sellainen 20000km taitaa tulla vuodessa näillä näkymin (ainakin nykyisellä A3:lla). Radalla olisi kyllä kiva käydä mutta en kyllä rikkoa autoani yritä. Se vaan on niin mukavaa kun on reippaasti lähtevä auto alla.

              Siitä A3/S3 vertailusta juuri ajattelinki, että jos saksassa hintaero on jotain ~5-7ke 2 vuotta vanhoilla autoilla, niin siihen hintaan saa mukavasti lastun, uuden kytkimen ja bensaa useaksi vuodeksi. Lastuillahan ne lupailee jotain 250hp/380+nm suoritusarvoja. Tiedä sitten todellisista.. Sellanen ~300hp/400nm olis ehkä se seuraava etappi jota yrittäisin tavoitella, joskaan en ole kovinkaan kiinnostunut mitään älyttömiä modauksia autoon tehdä.

              Comment


              • #8
                Mikä mahtaa olla verotus jos S3:n ostaisi euroopasta?

                Comment


                  #9
                  Yli 40 000 maksaa jos tuolta saksasta tuotattaa tollasen uuden s3. Olisko joku 15 000e verot??

                  Comment


                    #10
                    Compared with the A3, this engine is an advanced version featuring fundamental changes. The new turbocharger with its enlarged turbine and compressor rotor generates 1.2 bar of boost pressure ? an unusually high figure. A modified intercooler significantly lowers the temperature of the compressed air, thus increasing the air mass that is necessary for combustion.

                    The new high-performance TFSI engine features pistons with stronger pins, while strengthened connecting rods with new bearings transmit the powerful forces to the crankshaft. The cylinder block has been reinforced, and the head is made of a new, highly heat-resistant alloy.

                    The exhaust camshaft timing has been adjusted to accommodate the increased power output. High-pressure injectors with an enlarged cross-section squirt the fuel straight into the combustion chamber.
                    Tällainen löytyi fourtitude.comista. Muutoksia on siis tehty sylinteriryhmän vahvistamisesta asti. Lastullakin varmaan pääsee lähes samoihin teholukemiin mutta kun tarkastelee tehtaan tekemiä muutoksia niin aina eroja löytyy joskus yllättävistäkin paikoista.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos tuosta tarkentavasta tekstistä!

                      Olettaen että ei missään radalla konetta rääkkää, niin melko hyviin teholukemiin voisi päästä pelkästään isommalla turbolla, välijäähyllä ja lastulla. Kannen avausta tms en usko lähteväni tekemään. Luulisi näillä kuitenkin koneen pysyvän elossa pitempäänki.

                      Comment

                      Working...
                      X