Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Tyhjäkäynti ja muuta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Tyhjäkäynti ja muuta

    Autoon on juuri vaihdettu uudet turbot, kytkin, tulpat yms kilkkeitä ja laitettu juuri kasaan.

    Ja nyt tekee sellaista että kun painaa kaasun pohjaan (veto päällä)
    niin mittaristoon syttyy lähes kaikki valot mitä siitä löytyy eikä tehoja ole. wtf?

    Niin ja tyhjäkäyntiä ei käytännössä ole, seilaa todella paljon ja sammuilee.
    Mutta jos vähän aikaa pitää kaasupoljinta oikeassa asennossa niin vika korjaantuu väliaikaisesti.

    Auto ei myöskään käynnisty ilman että painaa kaasua.
    Vikakoodeja ei vielä luettu. Ideoita?

    #2
    Lue ne vikakakoodit, niin on helpompi päästä jäljille, muuten tulee liikaa arvailuja.

    Arvaillaan nyt kuitenki: Kaasuläppä niin likainen, että jumittaa. MAF-rikki. Joku johto irronnut huollon yhteydessä. Vuoto ilmaletkussa....

    Comment


      #3
      Joku letku vuotaa, MAFfi rikki, tai se ei ole tiivisti. Vikakoodit ja painetestin katsoisin ensiksi.

      Comment


      • #4
        Juu pitää kattoa ne koodit. Paskempi homma on vaan se että en omista vag comia. Käsi ylös jos jollakin on täällä kotkan suunnalla kyseinen laite ja on halukas lukemaan koodit.. Olisin erittäin kiitollinen.

        Nyt taas talliin jatkamaan. Lähti nimittäin konepellin vaijeri irti (on muuten aika vittumainen saada peitto auki ilman sitä).

        Kyllä autoilu on ihanaa :)

        Comment


        • #5
          Noniin.. nostetaas taas topicci ylös..

          Eli vika löytyi vuotavasta ahtoputkesta, heti siitä koneen edestä.
          Eli ei sen suurempaa vikaa onneksi, klemmarit kireelle ja kovaa ajoa.

          Mutta nyt alkoi kuulumaan eilen koneesta aika huolestuttavaa kolinaa.
          Ruuvimeisselillä kun kuuntelin niin ääni kuuluu koneesta repsikan puolen
          takaosasta.. Mikäs siellä voisi ääntä pitää? ( voi olla että olen kuuro mutta kuulostaa ihan kuin ketju rallattaisi ja hakkaisi johonkin kiinni)

          Ääni kuuluu sekä kylmänä että lämpimänä ja seuraa kierroksia.

          Onko millanen homma irrottaa venttiilikoppa? sen verran katselin että
          tulpat on ainakin aika syvällä siellä, tarviiko jonkunnäkösen erikoisavaimen?

          Comment


          • #6
            Taas päivitystä..

            Eli avasin sen puolen venttiiliikopan mistä ääni kuuluu, ketju ja kiristin
            ynnä muut hilut näyttävät ihan hyviltä..

            Vaikkakin mun tekninen osaaminen on aika huonoissa kantimissa
            näissä asioissa mutta eihän nokka-akselin pidä näyttää tältä:


            http://picasaweb.google.fi/lh/viewPh...96149458242242
            eihän?

            Comment


            • #7
              Aika huolestuttavasti on nokka kuunut, ei normaalia. Viereinen (oik) nokka näyttää ainakin ihan terveeltä. Ettei vaan ois nostin hajonnut ja särkenyt sitten nokan tai venttiili poikki? Puristus paineet ok?

              Comment


              • #8
                Puristuspaineista en tiedä.. miten ne testataan?

                Venttiiliä kokeilin painaa varovasti niin ei ainakaan tuntunut mitenkään
                oudolta..

                Comment


                  #9
                  Nokka on kulunut aika pahasti. Normaalisti nokan kärki on noin millin levyinen. Vaatii ainakin sen vaihdon, ja vähintään sen kohdan painimen. Onko muut nokat minkänäköisiä?

                  Puristuspaineet mitataan ottamalla tulpat pois ja laittamalla mitattavaan sylinteriin puristuspainemittari. Sitten startataan muutama kierros ympäri ja katsotaan mitä paineet näyttää. Minulla oli ässässä 16 baria kun olin laittanut öljyä männän päälle.

                  Comment


                  • #10
                    Ei ollut muut kuluneet kuin tuo yksi..

                    Aika helpolta kuulostaa tuo paineitten mittaus, mistähän sais mittarin ja onko
                    se kallis? Vai saisikohan jostain lainaksi?

                    Mitä uusi nokka kustantaa? Eihän joltain löytyisi nurkista pyörimästä?

                    Comment


                      #11
                      Mittari ei maksa kuin kympi, kaksi.

                      Uusi nokka maksaa alle 300€. Minulla on monta enemmän tai vähemmän kulunutta nokkaa jos sellaisen uskaltaa laittaa ;) Katso myös toisen kannen nokat varmuuden vuoksi.

                      Pakonokan vaihdossa pitää ottaa jakohihna irti.

                      Comment


                      • #12
                        Ok.. Ensi viikon projekti on sitten nokan vaihto.

                        Vääntäkääs nyt tyhmälle rautalangasta ohjeet miten se nokka
                        vaihdetaan step by step. esim, miten jakohihna ja nokkaketju
                        irtoaa ja miten ne ja sen uuden nokan saa oikein paikalleen.
                        Saattaapi olla tyhmiä kysymyksiä mutta eihän sitä muuten opi
                        mitään tekemään itse.

                        Sais taas auton liikenteeseen ennen quattro kelejä :)

                        Laitan sulle okkim vaikka tekstiviestiä tai soitan tässä
                        lähipäivinä niin tehdään kauppoja, ja varmaan pitää vähän kysellä
                        tyhmiä kysymyksiä.

                        Niin ja mitäs ne nostajat, löytyykö niitä?

                        Comment


                          #13
                          Kysy Jarkilta tältä forumilta niitä nostimia, sillä pitäisi olla koko sarja niitä.

                          Tässä on ohjeet miten ketjunkiristin vaihdetaan. Niitä voi soveltaa tässä tapauksessa. Tarvitset erikoistyökalun tuota kiristimen löysäämistä varten. Ja periaatteessa myös nokkien lukitustyökalun että saat ajoituksen kohdilleen. Momenttiavain pitää myös löytyä että saat nokat momenttiin.

                          Comment


                          • #14
                            Tuolta löytyy kiristimen löysäämiseen työkalu. ja monta muutakin erikoistyökalua audia varten

                            http://www.zdmak.com/wbstore/main.as...=VW3366&CTMP=1

                            Comment


                            • #15
                              Saakohan tuota nokkaketjua mitenkään muuten löysättyä?
                              Kun ei sitä työkalua oikein mistään löydä, tilattu on mutta
                              ei mitään tietoa koska tulee vai tuleeko ollenkaan.
                              Viikko nyt odotettu.. ja kun luntakin on maassa niin harmittaa
                              pitää quattroa tallissa :)

                              Eli jos joku tietäisi miten homma onnistuu tai voisi lainata työkalua?

                              Comment


                                #16
                                Voi sen työkalun tehdä itsekin, mutta siinä vaan saa jonkin verran suunnitella että tulee sopiva. Ei sitä oikein helposti muulla tavalla saa löysälle.

                                Katso kuvista mallia ja siitä vaan tekemään, ei se sinänsä mitenkään vaikea ole.

                                Comment


                                • #17
                                  Nyt meni hermot, vein auton paikalliselle audi gurulle laitettavaksi
                                  kun häneltä löytyy kaikki työkalut..
                                  Laittelen tänne viestiä kun saan auton takaisin..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vag-comi:lla tarkistus

                                    Sellaista olisin kysynyt että eikös S4 Biturbossa ole tuo nokkien ajoitusten säätö? Jos on niin voiko vag-comilla saada mitenkään selvyyttä olisiko moottorissa kulunut nokka-akseli esim tuon nokan ajoituksen perusteella?
                                    Viimeksi muokannut okkim; 6.12.2007, 22:11. Perustelu: Yksi kysymymerkki riittää

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei se ajoitus siitä kulumasta muutu kun se kuluu siitä päältä. Jos haluu ajotuksia kattoo niin 92 ja 93 blokit näyttää niitä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        mulla audi s4 -99-2000 ja koneesta kuuluu nkuttava ääni kun auto käy lämpimänä,kellään vihjeitä moisesta?

                                        Comment


                                          #21
                                          Ihan mahdotonta sanoa mikä voisi pitää "nkuttavan" äänen. Yritä vähän kuvailla sitä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Menee nyt omasta autosta muutkin nokat vaihtoon.. sen verran
                                            kuluneilta näyttää. Onneksi löytyi RS nokat tilalle, samalla vaivalla
                                            laittaa sitten sellaiset.

                                            Ja jos joku tekee vastaavan homman niin kannattaa ehdottomasti
                                            vaihtaa se tiiviste sinne kiristäjän taakse, ei maksa kuin kympin
                                            ja melko varmasti alkaa vuotaa jos ei sitä vaihda.

                                            Ja sellainen varoituksen sana että kannattaa öljynvaihto välejä
                                            noudattaa ja käyttää kunnon öljyjä, nimittäin näyttää siltä että
                                            aiempi omistaja olisi vähän niitä laiminlyönyt. Todella paljon
                                            paskaa/karstaa tai mitä lie..

                                            Sen takia yksi nostin pettänyt mutta onneksi ei hajottanut muuta..

                                            Comment


                                            • #23
                                              no kylmänä auto käy nätisti,kuin uusi,mutta kun lämmöt nousee 80-90 asteen tienoille aito käy kuin hiljainen diesel,jokin nassuttaa samalla tavalla kuin dieselissä,nostimet tuskin on koska ne kuunneltii stetoskoopilla eikä kuulema ollut virhelyöntejä,itse en enää keksi mistä etsiä vikaa

                                              Comment


                                                #24
                                                Kannattaa varmaan tarkistaa se nokkaketjun kiristin että toimii ja on ehjä. Tänään huomaisin uudentyyppisen vian sellaisessa, siitä oli katkennut se muovinen ketjunohjuri osa. Noin sentin pätkä oli karannut johonkin, ilmeisesti mennyt jauhoksi. Pientä sivuääntä koneesta kuului, mutta vielä ei tiedä korjaantuiko se tuon osan vaihdolla.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X