Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suuttimen holkki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suuttimen holkki

    Tuli vaihdettua nokkien välinen ketju, ja huomasin samalla että kaksi muovi/pakeliitti holkkia oli halki suuttimien ympäriltä. Kysyisin että miten ne holkit lähtee irti, onko ne vaan tökätty tiukkasovitteella imusarjaan vai pitääkö purkaa koko suutin irti.

    #2
    Jos kyseessä on toi 16v niin kierteellä ovat ainakin volkkarin imusarjoissa.

    Onko holkki halki vaan siitä kupista vai myös alas asti?

    Suuttimen joutuu irroittamaan jos haluaa vaihtaa holkin

    Comment


    • #3
      no niin yritin kiertää holkkia auki, niin lohkes kahteen osaan koko osa :) eli varmaan pitää irrottaa suutin irti koska imusarjaan jäi holkin pätkä sisään.

      Jatko kysymys, mites tuon putken saisi viisaasti irti kun se suutin pyörii mukana jos yrittää aukaista. Eli pitäis jostain saada pideltyä jollain lukkopihdeillä yms. vastaan, ettei suutin pyöri mukana.

      Comment


        #4
        NG:n suuttimet nätisti irti suojaputkistaan?

        Mitäs keinoja olette käyttäneet suuttimen irroittamiseen itse ympärillä olevasta "holkista"?
        Yhdestä harjoituskappaleesta sain suuttimen pois holkin sisältä vetämällä vimmatusti, mutta lopputuloksena holkin "hattu" halkesi. Tarkoitus olisi vaihtaa tuohon profiilin KE3:een suuttimien O-renkaat (2 kpl) ja holkkien samaiset (2 kpl) / suutinyksikkö.

        Taidanpa siis ostaa tiivisteiden lisäksi viisin kappalein myös kyseisiä holkkeja, kun tuppaavat murenemaan.
        Tänks.

        Comment


          #5
          Puupalikkaa ja sopivan kokoista kiintoavainta.

          Lpr:ssa Autosähköllä oli noita holkkeja hyllyssä - ei edullisia nekään, mutta halvempia kuin Bernerillä.

          Comment


            #6
            Tuolla keinolla sain jo yhden holkin ehjänä pois. :)
            Hyväksi keinoksi ilmeni myös suutinyksikön ruuvaaminen penkkiin suuttimen avainkannasta ylösalaisin. Sitten itse ruuvipenkkiä vipuvartena käyttäen kampeaa vaikka kahdella tasapäisellä ruuvimeisselillä holkin pois suuttimen ympäriltä (suuntaan ylöspäin).

            Yhtä kaikki - tilasin jokaiselle suuttimelle uuden holkin. Saa nähdä, miten suuttimet saa takaisin uusien holkkien sisään nätisti. Uudet O-renkaat ilmeisesti ahdistavat jonkin verran.
            Ymmärtäisin, että suuttimet kannattaa ensin kiertää kiinni putkiinsa ja sitten vasta ahtaa holkit päälle, jotta putket saa kiristettyä suuttimiin?

            Comment


            • #7
              Lainaan tätä viesti ketjua kun aihe on sama.
              Eli tuossa purin NG tunnuksen omaavan maamoottorin ja imusarjasta löyty muovin kappaleita ja syyllinen.


              Eli koituuko tuosta haittaa jos jättää noin? Ilmeisesti ollut jonkin aikaa jo rikki eikä ajossa kyl huomannu. Mistäpäin suomea mahdollisesti saa uusia? Amazon ja Ebay:stä löyty koodilla 026 133 555 A.

              Toinen asia joka vaivaa mieltä että tuo imusarja näyttää sisältä juuri hiekkapuhalletulta että siellä olisi liikkunut muutakin kuin ilmaa, noitten holkkien välistä ainakin tulee CRC:t ynm. aineet läpi solkenaan ettei hirveän tiiviit ole.

              EDIT. Pihassa olisi myös 2,0 ABK mylly, käykö siitä ne holkit?
              Viimeksi muokannut Wissy; 26.1.2016, 11:00. Perustelu: Lisäkysymys

              Comment


                #8
                Ilmatiiviitä pitäisivät kyllä olla. Siis suutin holkkia vasten ja holkki imusarjaa vasten. Nyt tuosta välistä livahtaa koneeseen ilmaa (ja scheissea), jota vessanpytty ei ole mitannut. Vaikket nyt merkittävää eroa ole huomannut käynnissä, niin kulutus luultavasti kuitenkin vähän noussut. Tilaa vaikka http://speed-autoteile.fi/ . Tuossa vielä osanumerokuva, josta kannattaa napsia nuo kaikki tiivisteetkin koriin: http://www.partsbase.org/audi/audi-8...warm-up-valve/ . Ei taida olla samanlaisia holkkeja ABK:ssa, vaan koko suutin oma hökötys (esim. http://www.partsbase.org/audi/audi-a...330-fuel-rail/ )

                Mistähän tuo muovikikkare löytynee? Voi olla imuventtiili käyrä, jos on päässyt sylinteriin. Palaako tuommonen matsku savuna ilmaan?
                Viimeksi muokannut JonasK; 26.1.2016, 12:48. Perustelu: kysymys lisätty

                Comment


                  #9
                  Varmaan helisee pari kertaa männän päällä ja poistuu pakoputkeen. Sen verran pehmeää materiaalia, että tuskin mitään rikkoo, jos ei ole turboa perässä.

                  Noita holkkeja harvemmin pystyy kierrättämään, sillä murtuvat irrotettaessa. Muistaakseni sai ihan tarvikkeenakin. Audi100shopista ainakin, jos ei muualta löydy: http://audi100.net/Shop/shop.html

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos linkeistä ja puolikas pala tuosta löyty venttiilin päältä hyvin muotoiltuna, loput sitten tullut putkenpäästä. =)

                    Kulutuksen kanssa olen joo tapellut tuon koneen kanssa. Josko sekin sitten korjaantuisi noitten holkkien myötä.

                    Comment


                    • #11
                      Purin nuo suuttimet irti ja täytyy sanoo ettei holkitkaan murtuneet, kaikki lähti ihan sormin vetämällä, eikä ollut edes tiukassa, varmaa tippuisivat kun kääntäs ylösalasin imusarjan ja ravistais. =D

                      Comment

                      Working...
                      X