Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T:n nykiminen (AJQ)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T:n nykiminen (AJQ)

    Autoa on alkanut vaivaamaan raju nykiminen täyskaasukiihdytyksissä, osakaasulla ei ole mitään ongelmia. Nykiminen alkaa aina noin 3000-3500 rpm:n kohdalla ja muutaman terävän nykäyksen jälkeen meno normalisoituu kiihtyen punarajalle asti moitteetta. Auto on lastutettu noin 10tkm sitten, ongelmat alkoivat muutama tkm sitten.

    Rikkinäinen by pass vaihdettiin lastutuksen yhteydessä. Ongelma ei poistu ilmamäärämittarin irroituksella. Auto on huollettu asianmukaisesti eli tulpat vaihdettu 60tkm:n kohdalla, mittarissa nyt 90tkm. Vag-com ei anna yhtään vikakoodia.

    Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle...? Vag-comia olisi mahdollisuus käyttää. Kiitos etukäteen mahdollisille vastaajille! Oma asiantuntemus on aivan eri alalla, mutta tätä palstaa lukiessa on oppinut yhtä sun toista ;)

  • #2
    Laitetaas tähän, jos hyödyttäisi jotakin. Eli syynä olivat tulpat. Olivat viime huollossa laittaneet perustulpat, jotka eivät sitten kestäneet yhtään. Vaihdoin tilalle alkuperäiset NGK:n platinatulpat (PFR6Q) ja ongelmat olivat poissa.

    Comment


      #3
      Hyvä että jaksoit postata syynkin tänne. Tulppia on näköjään sitten monenlaisia :)

      Comment


      • #4
        lastutus

        Morjens Jarkko;
        hain saksasta a3 1.8 t vm. 1999, ja ajattelin että se tarvitsee lisää potkua. Minkälaista kokemusta Sulla on omasta lastutuksesta, mikä se tarkkaan ottaen on/maksoi hyvää /huonoa yms.?
        on niin paljon vaihtoehtoja kaupan, ettei tiedä mitä uskoa.
        Kiitti.
        Eki

        erkki.hamalainen@welho.com

        Comment


        • #5
          Mulla on MTM:n lastu ja hinnat löytyvät LMS:n sivuilta. Myös Revo, APR ja BSR tekevät varmasti hyviä softia. MTM:n lastusta mulla on ainostaan hyvää sanottavaa. Ainoa huono puoli, että tehoon tottuu nopeasti =)

          Comment


          • #6
            Viitaten tuohon ketjun ensimmäiseen viestiin nykimisestä.

            Mulla tyhjäkäynnillä ei mitää vikaa ei anna vikakoodia.
            Vaihteilla 1 ja 2 voi kiihdyttää normaalisti mutta 3,4 ja 5 vaihteella kun lyö kaasun pohjaan nykii tai lyö niin sanotusti tyhjää hetken ja sit lähtee vasta normaalisti vetämään missä vika?
            Autona A4 1.8T 2004 ajettu 90000, lastutin viime syksynä.
            Kesä huoltona juuri vaihtanut tulpat ja puolat toki tulpat ostin epäilyttävästä paikasta mutta kyllä sen pitäs varmaan nykiä pienilläki vaihteilla jos tulpat väärät?Audi TT:n bypass on tilattu ei vielä asennettu.
            Kauhukuvia on maalailtu että kytkin olis tullu tiensä päähän mikä ei toivottavasti pidä paikkansa koska normaali lastutus vaan tehtiin (190hv/300nm)!?
            Onko vihjeitä kellää mikä vois olla?

            Comment


              #7
              Tuliko sinne sitten oikeanlaiset tulpat ?

              Comment


                #8
                Jos kierrokset nousee mutta auto ei liiku niin eiköhän se kytkin silloin useimmiten ole.

                Comment


                • #9
                  No niinhän siinä taas oli käyny, että sytytyspuola oli hajalla!
                  Ei näköjään kannata ainakaa halvimpia puolia laittaa ku on lastutettu.
                  30 euron puola (topran) kesti kuukauden!
                  No 50 euroo maksava boshilainen on viä halpa verrattuna kytkin remppaan :)

                  Comment


                    #10
                    En tiiä mistä saa 50 euron boschilaisia, mutta marmoritiskiltä alkuperäiset puolat B6seen viimeksi oli ainakin 40e / kpl. Voihan se olla että ovat hintoja taas nostelleet.

                    Tosin siellä taitaa olla edelleen puolakampanja menossa, eli jos on vanhempaa mallia niin vaihtavat ilmaiseksi.

                    Comment


                    • #11
                      Itselläni on vieläkin tuo samaninen ongelma, että nykii noin 2500-3500rpm kierroksilla ja välillä vielä alempaa. Ilmamassamittarin irrotus ei vaikuttanut. Tulpat vaihdettu parikin kertaa erilaisiin boscheihin. Puolanhattuja kokeiltu tarvike ja alkuperäisiä. Alkaa huumori loppua... MTM:n lastu ollut kiinni parikin vuotta mutta nyt vasta alkanut. Yksi puolanhattu otti ja kärähti jolloin vaihdoin kaikki. Noin 2-3 tuntia normaalia ajoa ja auto toimi täydellisesti kunnes sitten taas alko nykimään... Apuva! :D

                      Comment


                        #12
                        Oisko sieltä kuitenkin joku puola taas kärähtämässä. Eihän ole öljyä tulppapoteroissa ?

                        Comment


                        • #13
                          En jaksa uskoa koska ei ole öljyä. Ja asia meni niin, että kun ensimmäisenkerran alkoi nykimään. Niin vaihoin sillon tosiaan ne kaikki neljä. Siitä se 2-3h ja taas jatku. Sen JÄLKEEN oon sinne kokeillu niitä 8 eri puolanhattua, mutta ei. Sama vika jatkuu. Rupesi jo mietityttää, että pitäisikö se kokeilla N75 tai bypassin vaihtoa. Autolla kummiski rullattu jo 225tkm ja lastutettu.

                          Comment


                          • #14
                            Käytin Laakkosella ja Autoasilla ni eikö molemmilta tule sanomista vaan että "Auto loistavassa kunnossa. Ei nykimistä havaittavissa" Kävikö sitte edes koeajolla koska sen huomaa aivan selvästi.

                            Comment

                            Working...
                            X