Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kasikymppinen miettii kaasun käytössä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kasikymppinen miettii kaasun käytössä

    Termoksia vain

    Auto on siis -89 1.8E ja seuraavanlaista lievää ongelmaa on ollut jo mutaman kuukauden, eli auto vastaa kaasuun normaalia hitaampaan ja kierrokset jää ikäänkuin vaeltamaan ennenkuin laskee takas normaaliksi, autoa on verrattu kaasari versioon (saman kokoinen kone by the way) ja on aivan eriä luokkaa ku mitä tuo mun kosla. Sytytystä on säädelty ja haettu mut tuloksetta. Auto käy kuitenkin niinkuin pitääkin. Tulpat ovat tuoreita.
    Tässä on tullu havaittua sellanenki juttu et mikäli haluaa ottaa kaikki tehot irti tuosta autosta niin onnistuu vain tällä tavalla: kiihdytys jonka jälkeen löysätään kaasua ja sen jälkeen nilkka suoraksi uudestaan niin kappas kummaa, auto lähtee ku "tykin suusta". Eli mistäs vikaa kannattais alkaa etsimään vai kuuluuko tämmöset audin ominaisuuksiin? :)

    #2
    Ei ole normaalia toimintaa K-jetronikille tuollainen, vaikka suhteellisen hanurista ruisku onkin ;)

    Likainen ISV voisi aiheuttaa tuota kierrosten päällejäämistä, kannattaa puhdistaa. Imuvuoto kai yleensä aiheuttaa kierrosten humppaamista, mutta kannattanee tarkistaa ilmamäärämittarilta kaasuläpälle menevä kumihaitariputki.

    Comment


    • #3
      Mulla sama homma tuossa profiilin kasikymppisessä. Vikaa en oo vielä löytäny. Imuvuotoja ei löytyny, bensapumppu ja bensansuodatin on seuraavana listalla. Ilmottelen jos niillä korjaantuu.

      Comment


      • #4
        Haitariputkesta löytyy ainakin vuotoja ja on edelliset omistajat korjanneet tuota ennenkin. Paikallisesta hajottamosta haettu hieman edustus kuntoisempi tilalle ja toinen mikä on myös ihan itse korjattu on tuo T-haaroitin joka lähtee venttiilikopasta, uudempi haettu tilalle mut oli hieman erinlainen malli ku mikä tossa mun autossa on.
        Pitänee vaihtaa nuo mikäli ehtii ensviikonloppuna ja ilmotella vaikuttiko asiaan, jarrut tässä on nyt etusijalla. Takajarrulevyt kitisee niin pirusti et haittaa jo elämistä :/

        Comment


        • #5
          Minä oisin vaan sitä mieltä, että tarkasta se sytty. Ihtellä oli tuossa kaasariversiossa samanlaisia oireita ja hävisit kun syttyä säädettiin.

          Katso pelaako alipainesäätö sytkässä. Niitä letkuja kannattaa vaihtaa uusiin.

          Comment


          • #6
            No nyt on kumihaitariputki vaihdettu huomattavasti parempaan yksilöön. Pienenä yllätyksenä tuli tuo haitariputken kunto. Koko hoito oli paikattu jonkisortin kumimassalla, no ei siinä mitään, olihan tuo tiivis päältä mut alta olis lentäny vaikka pääskynen sisälle :D
            Venttiilikopalta lähtevä huohotinlinja oli aivan tukossa, putsattu, parit letkut ja ilmansuodatin vaihdettu: teho eroa on. ISV on seuraavana listalla..

            Comment

            Working...
            X