Nonnih taas on 7a:ssa ropleemia.
Auto käynnistyy kylmästä ja lämpimästäkin hienosti. Ongelmana on, kun kone on lämmenyt muutaman minuutin. Tasakierroksilla ajaessa veto hiipuu pikkuhiljaa. Kun kytkimen painaa pohjaan kone jää käymään tyhjäkäyntiä tai sitten satunnaisesti n.700rpm röpöttäen. Kun kaasun painaa ilman kuormaa nopeasti pohjaan, ottaa kone herkästi ja normaalisti kierroksia. Jos yrittää pitää koneen pyörimässä tasakierrosta alle 4000rpm vedolla tai ilman vetoa rupeaa se röpöttämään ja kierrokset putoavat taas.
Autolla voi ajaa kun kiihdyttää aina reippaasti, ajaa älyttämän korkeilla kierroksilla tai jarrua vasten suurella kuormalla.
Kun kone n.5min ajon jälkeen lämpiää, ongelmat häviävät.
Miten lämpötila-anturi vaikuttaa ja missä se sijaitsee? Toisena tuli mieleen että onko virranjaka voinut jäädä rattaanvaihdon jäljiltä juuri sen verran pieleen että mennään säätö-alueen yli? Jos lambda anturi ei toimi kunnolla? Kone ei kuitenkaan nyi joka kerta.
Mikä avuksi?
Auto käynnistyy kylmästä ja lämpimästäkin hienosti. Ongelmana on, kun kone on lämmenyt muutaman minuutin. Tasakierroksilla ajaessa veto hiipuu pikkuhiljaa. Kun kytkimen painaa pohjaan kone jää käymään tyhjäkäyntiä tai sitten satunnaisesti n.700rpm röpöttäen. Kun kaasun painaa ilman kuormaa nopeasti pohjaan, ottaa kone herkästi ja normaalisti kierroksia. Jos yrittää pitää koneen pyörimässä tasakierrosta alle 4000rpm vedolla tai ilman vetoa rupeaa se röpöttämään ja kierrokset putoavat taas.
Autolla voi ajaa kun kiihdyttää aina reippaasti, ajaa älyttämän korkeilla kierroksilla tai jarrua vasten suurella kuormalla.
Kun kone n.5min ajon jälkeen lämpiää, ongelmat häviävät.
Miten lämpötila-anturi vaikuttaa ja missä se sijaitsee? Toisena tuli mieleen että onko virranjaka voinut jäädä rattaanvaihdon jäljiltä juuri sen verran pieleen että mennään säätö-alueen yli? Jos lambda anturi ei toimi kunnolla? Kone ei kuitenkaan nyi joka kerta.
Mikä avuksi?
Comment