Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A veto loppuu semikylmällä koneella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 7A veto loppuu semikylmällä koneella

    Nonnih taas on 7a:ssa ropleemia.

    Auto käynnistyy kylmästä ja lämpimästäkin hienosti. Ongelmana on, kun kone on lämmenyt muutaman minuutin. Tasakierroksilla ajaessa veto hiipuu pikkuhiljaa. Kun kytkimen painaa pohjaan kone jää käymään tyhjäkäyntiä tai sitten satunnaisesti n.700rpm röpöttäen. Kun kaasun painaa ilman kuormaa nopeasti pohjaan, ottaa kone herkästi ja normaalisti kierroksia. Jos yrittää pitää koneen pyörimässä tasakierrosta alle 4000rpm vedolla tai ilman vetoa rupeaa se röpöttämään ja kierrokset putoavat taas.
    Autolla voi ajaa kun kiihdyttää aina reippaasti, ajaa älyttämän korkeilla kierroksilla tai jarrua vasten suurella kuormalla.
    Kun kone n.5min ajon jälkeen lämpiää, ongelmat häviävät.

    Miten lämpötila-anturi vaikuttaa ja missä se sijaitsee? Toisena tuli mieleen että onko virranjaka voinut jäädä rattaanvaihdon jäljiltä juuri sen verran pieleen että mennään säätö-alueen yli? Jos lambda anturi ei toimi kunnolla? Kone ei kuitenkaan nyi joka kerta.

    Mikä avuksi?

  • #2
    Lämpöanturi on kannen päässä. Koita ajella lambdan signaalijohto irti tai lämpöanturin johto irti seuraavalla kylmästartilla. Jompikumpi, ei molemmat.

    Comment


      #3
      Voisikohan tässä tapauksessa olla vika lämpöanturissa:

      Kun oltiin ajeltu muutama tunti metsissä, alkoi kone ilmeisesti käymään rikkaalla (sankka savu) eikä ottanut kierroksia yli 2000:n. Näin jatkettiin vielä puolisen tuntia kunnes päästiin tutkimaan konehuonetta ja kaikki johtojen ja alipaineletkujen liitokset näytti olevan kunnossa, mutta käynti edelleen huonoa. Sitten auto seisoi reilun tunnin jonka jälkeen se käivikin ihan normaalisti ja ajettiin vielä kolme varttia moottoritietä ongelmitta.

      Mitäköhän voisi tehdä ettei sama toistu ensi viikonloppuna?
      Olisikohnan lämpöanturi kertonut koneen käyvän liian kuumana (ei kyllä mittarin mukaan huomattu että olisi ollut) ja ECU olisi laittanut jonkun suojatilan päälle? Lämpöanturina on tämän vuoden puolella vaihdettu Motonetin mikälie espanjalainen anturi.

      Comment

      Working...
      X