Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT nostaa lämpöjä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT nostaa lämpöjä

    Moro!

    Eli 225 hv tt quatron lämmöt nousee ruuhkassa johonkin 100 asteeseen, mutta laskee taas tavallisessa ajossa 90 asteeseen. Kokeilin pihalla antaa autolle vähän kenkää ja katsoin toimiiko flekti ja hyvinhän se näytti toimivan. Onko TT:lle ominaisuus vai jokin vika?

  • #2
    onko millonka remmit vaihettu ja vesipumppu?

    Comment


    • #3
      1000km päästä jakopään vaihto ja kaikki muu mikä siihen kuuluu, eli jus toi vesipumppu myös.

      Comment


      • #4
        Se voi tasottaa lämpöjä huomattavasti, kun se pumppu vaihetaan.

        Comment


        • #5
          Huoltoon olikin enää 500km. Eli, kyse ei ole mistään vakavasta ja että autolla voi ajaa??

          Comment


          • #6
            Nouseehan nuo lämmöt näissä muissakin ruuhkassa ja helle kelillä kaupungissa helposti 100 asteeseen, ennen kun flekti sen taas pudottaa sinne 90 tuntumaan. Ei tule damagea.

            Comment


            • #7
              Mulla ei nouse yli sen 90' asteen normaali seisontakäyttämisellä sitten millään. Pitää polkea ihan kunnolla notta alkaa kohoamaan keskeltä oikealle. Kaippa noisa on eroa jonkiverran.

              Kyllä se kannattaa remmihuolto tehdä/teettää hyvissä ajoin. On näitä rikkonaisia vesipumppuja tullu vastaan tuola brittien TT forumilla jokunen. Se tuo originelli APX mallisen koneen pumppu kun on osittain muovia. :S

              Comment


              • #8
                Miksi muuten tuo ajotietokone sanoo, että enää 300km huoltoon kun kyseessä on 90 000 huolto ja mittarissa on joku 88 500. Viime perjantaina sanoi tietokone, että 1000km huoltoon ja tänään torstaina 300km ja autolla ajettu ehkä sen 250km noiden päivien välisenä aikana. En tiedä menikö vähän off topic mutta...

                Comment


                • #9
                  ajotietokone muistaakseni laskee tuon huoltovälin ajotavan tms perusteella että ei välttämättä satu just siihen 90000km

                  Comment


                  • #10
                    Eli, siis kumpi on oikeassa? mittarilukema vai ajotietokone??

                    Comment


                    • #11
                      Mullakin vähän samanlaista efektiä nimenomaan tyhjäkäynnillä, samanmoisessa pirssissä. Jännä vaan, että kun laittaa ilmastoinnin päälle niin lämmöt alkaa laskea koneellakin samantien, tämä siitäkin huoliomatta vaikka koneen rasitus nousee ilmastoinnin vuoksi.

                      Nyt kysymys kuuluukin, että kytkeekö ilmastointi flektin päälle pakolla vaikka muuten ei lämmöt oiskaan riittävän korkealla flektin heräämiseen?

                      Lisähavaintona voisin todeta, että mittariston taustavalaistus vaihtelee hieman aina samalla kun lämpömittari liikahtaa (tämän huomaa selvästi)... voinee siis olla jotain sähköhäröäkin?

                      Comment


                      • #12
                        Syy löytyi - viallinen moottorin lämpöanturi. Helppo vaihtaa ja halpakin (marmorilla 29.50eur tiivisteen kera). Mitään vikakoodia tästä ei ollut ECUssa.

                        Samainen anturivika aiheutti myös sen, että ahdot heräsivät normaalia selkästi suuremmalla viiveellä hieman nykäisten...

                        Vinkkiä vian selvittämiseen löytyi ulkomaiselta foorumilta jossa juteltiin osapuilleen näin:
                        with the aircon on auto, both fans should run all the time at slow speed, rising to fast speed at 102degC. With aircon off neither fan should run till engine temp gets to 95degC when they will come on at slow, rising to fast speed at 102degC.

                        If neither fan is on slow speed when aircon on auto it could be faulty slow speed resistors in both fans or a failed fan control unit.

                        If neither fan goes to high speed when temp reaches 102degC then likely to be faulty radiator temp switch.

                        If dashpod temp gauge showing significant difference to Aircon reading 49 then fault is likely to be the dual element temp sensor... especially if you have check engine light on..

                        Comment

                        Working...