Tuossa taannoin tuli töissä vastaan 4f korinen a6 2.0tdi jolla oli ajeltu joensuusta helsinkiin laivasatamaan, ja tallinnassa päivä, ja menomatkalla joensuuhun alkoi jo vantaan kohdalla puutuilemaan ylämäkeen. Oli kuulemma vilkutellut koko päivän öljynpainevaloa, mutta kotimatkalla ei enää valo sammunut. Hinurilla korjaamolle jossa meinasin mitata öljynpaineita, mutta öljynpaineanturi kun oli irti niin ei öljyä tullut edes anturin reiästä. Taisi olla kuusiokolotappi pyöreä. Ei korjattu, lähti hinurilla joensuuhun.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RVS
Collapse
X
-
No minä taas näen hyvinki paljon järkeä. Kyllä tuo mut ainaki täysin vakuuttaa siitä, että aine antaa todella kovan suojan moottorille...ja onhan tuosta tässäkin ketjussa esimerkkejä. Se hyvä puolihan näissä on, että kenenkään ei oo pakko rahojansa näihin "haaskata". Välillä vaan ihmetyttää, että mitä kaikkia todisteita jääräpäisimmät tarvii? Tästä on TUV-testit, jossa kohtuullisen vähän ajetusta pieniruokaisesta autosta saatiin 5% kulutusta alas. Monenlaisia puristus- ja tehomittauksia löytyy myös, samoin teollisuudessa tehtyjä kokeita. Sadoittain positiivisia ja lievästi positiivisia käyttäjäkokemuksia jne.
Totuus on silti se, että kaikilla se muutos ei tule olemaan näkyvä tai tuntuva, koska mekaaninen vaurio voi olla liian suuri, tai auto on yksinkertaisesti valmiiksi niin hyvässä kunnossa. Joku 5hv:n tehonnousu ei paljoa persdynossa tunnu. Itse ainakin laitoin tuon meidän ykkösautoon nimenomaan suojaksi, ja sitten näissä kakkosautoissa oon koittanu korjata erinäisiä vikoja ja ääniä, vaihtelevalla menestyksellä. Osassa näistäkin olis toinen satsi voinut auttaa.
Mulla olis tuossa nyt hyvä testimasiina tuo profiilin kulkine...ja jos laitan siihen nämä käsittelyt, niin tarkoitus on yrittää saada näitä vaikutuksia videoitua. Hankalasti vaan talvi tulee just päälle, niin voi olla vaikeaa löytää juuri samanlaisia sääoloja jne, jotta sais skeptikotkin vakuutettua.
Ja lisätään nyt vielä, että mulla ei todellakaan ole minkäänlaisia sidoksia kyseiseen puljuun, enkä saanut ainakaan edellisestä satsista penninkään alennusta, vaikka yritin kuin tingata. Jospa nyt sais, kun täällä niin kovasti mainostan =D
Comment
-
Martin, O-P, kyllä, juuri tuo Puskurin jakso. Miinus yksi piste minulle. Silti RVS:n "tehon" todistamiseksi, pitäisi tuo tehdä samoissa olosuhteissa ja samalla moottorilla ja jos RVS noin paljon haluaa näkyvyyttä tuolle niin sen ei luulisi olevan suuri investointi. t: skeptikko, lähinnä sen takia että jos tää olis niin kova juttu, laitettas vastaavaa seosta tehtaalla ja merkkarin huollossa ihan varmasti vakionakin
Comment
-
Jos 2 auto pitäisi hommata ja ajaa testit niin niiden autojen pitäisi olla kyllä uusia että testi olisi mahdollisimman tarkka eikä enään epäilyille jäisi sijaa. Ja tämäkin pitäisi toistaa ainakin kolmeen kertaan niin saatais tarkka tulos keskiarvona. Ja näillä autoilla pitäisi aina ajaa peräkanaa samoja reittejä.
Comment
-
Miksi ne valmistajat laittais jotain tuollasta, kun ne kestää kuitenkin vähintään niin kauan, kuin ne tehtaat haluaakin. Ei niiden toive ole, että heidän autot kestää miljoona kilometriä, eikä se todellakaan ole varaosamyyjien toive. Liekö öljy-yhtiötkin haluavat loppupeleissä vain autoteollisuuden parasta? Eipä tuota osaa sanoa.
Miksei polttoaineeseen tule puhdistavia aineita, ettei tarvittais mitään forte-käsittelyjä? Samoin, miksei kaikissa öljyissä ole puhdistavia ainesosia riittävästi?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja To87 Näytä viestiRvs ja xadoa molempia on kokeiltu. Tällä hetkellä 3 autossa xadon aineet moottorissa. Ei voi moittia opelin moottorin sivuäänet hiljeni.
Comment
-
Mutta se kunnollinen tutkiminen pilaisi hyvän fiilispohjaisen väittelyn :(
Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viestiJos 2 auto pitäisi hommata ja ajaa testit niin niiden autojen pitäisi olla kyllä uusia että testi olisi mahdollisimman tarkka eikä enään epäilyille jäisi sijaa. Ja tämäkin pitäisi toistaa ainakin kolmeen kertaan niin saatais tarkka tulos keskiarvona. Ja näillä autoilla pitäisi aina ajaa peräkanaa samoja reittejä.
Comment
-
Ja kyllä niitä joissain tapauksissa voi ihan korvallakin havaita. Käyntiäänet paranee, ja voliseva perä/vaihteisto/ohjaustehostin saattaa hiljentyä. Joskus yks käsittely ei vaan ole tarpeeksi, ja moni siihen luovuttaa (itsekin olen tähän "syyllistynyt"). Toinen käsittely olis saattanu auttaa jo huomattavasti. Skeptikot vois ihan oikeasti lukea vähän noita kokemuksia, ja testata ainetta itse. Esimerkiksi tuo Ovakon raportti on aika selkeä, että aine kyllä toimii:
http://www.rvs.fi/pdf/Case%20Steel%2...spec%20Eng.pdf
Comment
-
Mä en ihan kauheeta painoarvoa anna valmistajan Pösö-testille. Kuka sitä valvoo ja kuka tietää mitä autolle tehdään välillä tai on tehty.
"No mutta eihän RVS:n valmistaja nyt missään nimessä yrittäisi huijata tämmöisessä."
"No mutta eihän nyt herranjumala VAG konsernin kokoisella yrityksellä olisi tarvetta huijata päästötesteissä"
Comment
-
Jotenkin tuntuu hullulta että jos RVS:ää on vain kalvona pinnoilla ja varsinaista pumpun kehittämää tilavuusvirtaa paineen synnyttämiseen ei ole. Kaikki komponentit, kuten hydraulinen venttiilien välysten säätö yms. kusee huolella. Mutta Pösössä ei vissiin mitään tuollaista ole??
Comment
-
Rvs ja torsen.
Tuli tuossa tehtyä torseniin prikka modi ja laiteltua uudet öljyt laatikkoon. Öljyjä hakiessa tarttu mukaan rvs t3 jonka meinasin laittaa laatikkoon, mutta juolahti mieleen että mites käy torsenin prikkojen pinnoille? Heikkeneekö teräsprikkojen välinen kitka niin paljon, että torseni modi ei toimi täysin?
Comment
-
Varmaan RVS:ltä osaavat sulle antaa parhaiten vastauksen tuohon.
Mutta sellainen vielä noiden Resurssin ja Xadon eroista verrattuna RVS:ään, että kun RVS:stä ei löydy käytännössä ollenkaan negatiivisia kommentteja mistään (sitä käyttäneiltä), niin näistä kilpailijoista löytyy. Ilmeisesti tuo aine (liekö nuo keskenään samaa) ei ole ollenkaan samanlaisia koostumukseltaan mitä RVS. Eli tästä voi ainakin itse tehdä johtopäätöksen, että noita aineita en tule testaamaan ainakaan missään kalliimmassa autossa. Tuon työkulkineen voisin uhrata tieteen nimissä, niin tulispahan nekin testattua...eli ostaako siihen puolta halvemmalla näitä nyt sitten, vai tukeeko kotimaista.
Comment
-
Alkaa houkuttaa niin paljon, että taidan tehdä talven aikana pikku ässään. On tarkoitus vaihtaa ahdin ja kevyempi vauhtipyörä, niin samalla sitten vaihtaa koneeseen nuo, sekä lisäilen laatikkoon moiset mahdollisesti :)
Tuo torsen kysymys kannattanee esittää rvs puolelle ihan vakio torsenin mielessä. Siinähän on myös liukupinnat suurimmassa osassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja matrikkel Näytä viestiJotenkin tuntuu hullulta että jos RVS:ää on vain kalvona pinnoilla ja varsinaista pumpun kehittämää tilavuusvirtaa paineen synnyttämiseen ei ole. Kaikki komponentit, kuten hydraulinen venttiilien välysten säätö yms. kusee huolella. Mutta Pösössä ei vissiin mitään tuollaista ole??
Tuohon öljyittä ajoon, niin ilmeisesti juurikin tuo pösö on siksi testiautona, ettei.siinä ole hydraulisia nostimia. Eli ei ehkä kannata kuvitella, että sillä omalla autolla voi huoletta ajella ilman öljyjä.
Comment
-
Täälläkin kiinnostaa tuo torsenhomma, urssiin menossa 6v aski 5v tilalle modatun torsenin, wavetracin lukkoperän ja huoltosarjan kera. Jos tollasen purkin nyt heittäis uusien öljyjen kanssa perään ja laatikkoon niin onko mitään syytä aikaistaa seuraavaa öljynvaihtoa? Varsinkin ykkösen ratas oli jo hiukan kärsinyt vaikka ei juuri mitenkään vielä ääntänytkään. Midlandin Synqronia öljynä.Viimeksi muokannut Siba; 19.10.2017, 12:21.
Comment
-
Muistaakseni siellä sivuilla on, että jos öljyt on hyvässä kunnossa, niin voi tehdä vanhoihin öljyihin. Se mikä itsellä on ollut hiukan hämärän peitossa aiemmin on ollut tuo, että myös vaihdelaatikon ja perän "kunnostuskäsittely" tarvis monesti sen toisenki käsittelyn...tiiä sitten, jos vähän ylimitoittaa kerralla sen aineen määrän, että hoituuko se siinä samalla. Luulisin näin.
Comment
-
Testauslaitoksien dokumenttiä löytyyn molemmista aineista. Jotka osoittaa että molemmat aineet toimii. Tässä videossa näyttäisi toimivan... https://youtu.be/E6ZN-Zes88c
Comment
-
Enemmän annan arvoa tuollaisille Ovakon dokumenteille kuitenkin. Tuossa videollakin näillä testaajilla oli Xadon tunnus rinnuksissa, ja videota on leikelty moneen kertaan. En sano ettei aine toimisi, mutta todistusaineisto ei ole yhtä vakuuttavaa kuin meidän kotimaisella merkillä. Tokihan tuo hintakin on vain puolet...jos sitäkään.
Comment
-
Ompa jännä...varmasti ensimmäinen käyttäjäkokemus, jossa on peräti viisi kohdetta, joista yhdessäkään ei ole tullut minkäänlaista apua. Oliko varmasti tätä kotimaista aitoa RVS:ää (ei Xadoa tai Resurssia...tai sitä RVS poweria tms)?
Uusimmat omat kokemukset, niin omassa 2.5 TDI:ssä nokissa oli kulumaa, olivat menneet myös messingin väriseksi, nyt niissä on uusi pinta, ja kolot täyttyneet "metallikeraamilla". Pojan mopossa 2t käsittelyllä puristukset nousi vähintään 10% ja tyhjäkäyntiä sai pienentää puoli kierrosta.
Comment
-
Rehellisesti en tiedä onko toi RVS auttanut mihinkään omissa kulkineissa, koska selkeetä vikaa niissä ei ole koskaan olla mitä yritetty korjata. Avannu en ole yhtään moottoria vielä, vaikka tuo Audi nyt savutteleekin venttiilivarren kumeista tms. Sitä tuo perhana ei pystynyt estämään. Eikä Caddyn turbovauriota. Jos joskus saisi avattua Caddyn venttiilikopan ja katottua missä kunnossa nokka on. Kuluvaa mallia kun tuokin. Caddyyn olen tehnyt käsittelyn kahdesti muistaakseni. 100tkm ja jossain +200tkm ajettuna
Se varmaan riippuu pitkälti millainen vaurio esim perässä on, että pystyykö tuo vaikuttamaan siihen. Ei se uusia hampaita taio mistään.
Comment
-
Öljynkulutus ja RVS
Elikkä kaikki varmaan tietää 2.0TFSI ongelman.
Mulla auto kulutti 220km matkalla kolmasosan ajotietokoneen öljymittarista, eli melkonen kulutus. Pomoni suositteli omien hyvien kokemusten perusteella RVS tuotetta, no ajattelin että parempi se on kokeilla kun monen tonnin koneremontti. No aine osottautu melko hyväksi kun nyt kilometrejä on 1000 ja öljyä on menny vähän alle kolmasosa ja koneen naputus hävis kokonaan. Pomoni kysyi että ootko huomannu bensan kulutuksessa eroa niin rupesin sitä seuraamaan, ajoin 300 kilsaa ja range mittarista hävisi 200 kilometriä kun taas ennen range mittari meni melkolailla just ajetun määrän. Ennen maantie kulutus oli tietokoneen mukaan aina 6.5L/100km nyt se on 6.4L/100km. Eli voin suositella kyseistä ainetta kaikille.
http://www.rvs.fi/
Comment
-
Kuulosti ihan maksetulta mainokselta, varsinkin kun sen kirjoittanut henkilö on rekisteröitynyt foorumille edellisenä päivänä...
No eniveis, rvs toimii jos mekaaninen kuluma ei ole edennyt liian pitkälle (liekkö max. kuluma jotain millin kymmenesosia, jotta rvs vielä toimii). Omassa palasiksi laitettavassa B6 AKE:ssa oli nokat ja keinuvivut sen verta pahasti kuluneet, ettei tuolla aineella ihmeitä tehty. Nokat siistiytyi silminnähden n. 2000tkm matkalla, mutta keinuvipujen kulumaa rvs ei korjannut. Lienee keinujen materiaalista ja muodosta sekä kosketuspinta-alasta johtuvaa myös.
Lisäksihän tuo rvs puhdistaa (ensimmäinen käsittely) karstoittuneita osia ja muodostaa kitkaa pienentävän pinnan, siihen tuossa Mikan 2.0tfsi:ssä tuo öljynkulutuksen pienentyminen perustuu. Samaan tulokseen olisi päässyt forte-käsittelyllä ja jatkossa lyhyemmällä öljynvaihtovälillä.
Siitä en tiedä, onko tuo vain väliaikainen korjaus 2.0tfsi-koneelle. Voisihan noita forte-/ rvs-käsittelyitä tehdä uudestaan jatkossakin, mäntä+kiertokanki-rempan hinnalla tekee nuo käsittelyt vaikka joka öljynvaihdossa...Viimeksi muokannut vV8m5; 1.2.2018, 12:38.
Comment
Comment