Hyötyjä paljon täällä tullut luettua, mutta missäs on ne negatiiviset kommentit?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RVS
Collapse
X
-
Kyllä tuo RVS on jonkin sortin "ihme ainetta", mikäli oikein muistan joku 10 vuotta sitten faija laittoi ko. ainetta vanhaan transittiin. Kunhan aine oli vaikuttanut niin transusta löytyi lisä puhtia, ei tarvitunut jokaisessa pikku mäessä vaihtaa pienempää pykälää.
Siis eihän siitä transusta mikään tykki tullut, mutta ko. auto oli juuri sellainen että sai joka mäkeen ottaa hyvät vauhdit ja mäessä piti aina laittaa pienempää pykälää ettei hyydy.
Ja jos oikein muistan niin aine oli RVS:n tuotoksia, ulkomuistista revittynä oli kutakuinkin samanlainen paketti ja purkki kuin näinä päivinä.
Comment
-
Itsellä olisi tarkoitus laittaa kokeilun vuoksi tuohon biturbon laatikkoon RVS:t. Haluan vain varmistaa, että saako sitä laittaa tuohon laatikkoon, jossa on Redline MT-90 öljyt.
Perässä minulla on Redlinen peräöljyä ja Heavy shockprooffia puolet ja puolet, eli perään tuota RVS:ää ei ilmeisesti saa laittaa, koska tuossa Heavyssähän on molybdeeniä, ja RVS-sivuilla sanotaan: "Jos öljyyn on lisätty aktiivisia teflon-, molybdeeni- tai muita suojakalvoa vahvistavia tai muodostavia lisäaineita, laite on puhdistettava kunnolla ennen käsittelyä."
Eli siis, voinko laittaa RVS:ää biturbon laatikkoon, jossa on Redline MT-90 öljyt?
Comment
-
Saapi laittaa. Menee vain aika kauan kunnes se RVS on päässyt metallipinnoille sillä nuo Redlinen öljyt estävät aika tehokkaasti aineiden läpipääsyn. Kuten myös muutkin öljyt estävät uutena. Siksi käsittely suositellaan tehtäväksi vanhoihin öljyihin. Niistä ne menevät nopeasti "läpi".
Comment
-
Aivan, ja kyllä sellaistakin öljyä Redlinelta löytyy.
"Hypoidiöljy lukollisiin ja lukottomiin vetopyörästöihin, katu- ja kilpakäyttöön. Sisältää kitkalukon vaatiman kitkanmuunnin -lisäaineen (noin 5%)." (75W90 Hypoidiöljy)
Comment
-
Kävin ostamassa tuohon A8:iin RVS:t koneeseen, G4+G6 otin, kun tuossa on öljytilavuus kuitenkin 8 litraa. Teinkö nyt virheen, olisiko pitänyt kuitenkin ostaa 2G4 ja 2G6 (joitan en kyllä hyllyssä nähnytkään, eikä tarjottukaan? Mitä eroa noilla "ennalta ehkäisevä Gx" ja "kunnostus 2Gx" aineilla on, vai ovatko samat aineet, mutta määrä on tuplat tuossa kunnostussarjassa?
Kannattaako edes lähteä yrittämään yhdellä käsittelyllä vai pitäskö hakea vielä toinen satsi kuitenkin? Ja jos yhdellä käsittelyllä kokeilisi, niin miten? Öljynvaihtoon olis nyt joku 1500km matkaa, laittaako ne nyt sisään ja ajella vaihtoon saakka. Vai suorittaa öv yhteydessä moottorin sisäpesu (Forte tms) ja sitten uusiin öljyihin käsittely (myyjäliike kertoi näin toimivansa).
Autolla on nyt ajettu vajaat 280tkm, öljynkulutus on ainakin vielä varsin maltillista.
EDIT heti perään: Tuollahan tuo Jani jo kertoikin, että:
Moottorin käsittelyä tehtäessä voisin suosittaa puhdistamaan moottorin ensin Forten käsittelyllä. Sitten uudet öljyt ja oikea G4 tai G6 aine niihin.
Tuolla tavalla tehtynä saanut muutamaan autoon parempia tuloksia kuin kahdella RVS moottori aineella.Viimeksi muokannut msippala; 11.10.2011, 09:31.
Comment
-
Muutamiin autoihin olen nyt tehnyt laittamalla fortet ensin vanhoihin öljyihin. Sitten uusiin vasta oikea määrä RVS ainetta öljyn sekaan.
Se että kun olen jälleenmyyjänä niin ei pitäisi tietenkään näin sanoa. Ja periaatteessa pitäisi tutkia tarkemmin että saavuttaa tuolla systeemillä paremman edun kuin että tekee kuten RVS:n ohjeissa kerrotaan.
Sekä Forte ja RVS:n eka käsittely on tarkoitettu puhdistavaksi käsittelyksi.
RVS:n ohjeissakin kuitenkin on että jos moottorissa on käytetty jotain muuta käsittelyainetta niin moottori pitäisi puhdistaa jollain aineella vaikkapa Fortella.
Joten parastahan olisi laittaa Forte vanhoihin öljyihin. Sitten uusiin öljyihin RVS aine sekaan ja ajaa vaikka 1000km. Uudet öljyt jälleen ja toinen satsi RVS:ää sekaan.
RVS:n eka käsittelyssä eli puhdistuksessa voi käyttää pienempää settiä kuin mitä kone oikeasti vaatisi. Toiseen käsittelyyn pitää olla kuitenkin oikea määrä.
Comment
-
Taidan sitten tehdä niin että haen vielä yhden G6:sen, jonka käytän ennen öljynvaihtoa. Sitten tuo täys satsi uusiin öljyihin.
Edit: Viime perjantaina tuli laitettua sitten G6:set koneeseen. Vielä joku 250km että tulee 400km täyteen, sitten öljyn- ja suodattimen vaihto ja G4+G6 koneeseen.Viimeksi muokannut msippala; 18.10.2011, 13:47.
Comment
-
Mites tuon moottorin öljynvaihdon suhteen nyt sitten on, kun tuolla RVS:n sivuilla mainitaan, ettei olisi pakollista tehdä käsittelyjen 1 ja 2 välillä, jos öljyt hyvässä kunnossa? Itellä vaihdettu ölpät n. 1000km sitten, niin ei nyt heti perään viitsisi öljyjä vaihtaa, mutta RVS-käsittely tekisi mieli tehdä. Ootellakko suosiolla seuraavaan öljynvaihtoon vai tehdäkkö käsittely jo nyt ilman öljynvaihtoa?
Comment
-
Laitoin venttiilinnostinrempan jälkeen tähän laahari 2.5 V6 TDI:hin RVS käsittelyt sisään, nokat oli vielä ehjät (vaihdettu marmorin nokat 90tkm sitten) mutta pientä naarmua oli siellä täällä.
Nyt on toinen käsittelyannos sisällä ja ajettu 300km sen jälkeen. Öljykorkista katsottuna RVS:n vaikutus on ollut päivänselvä eli naarmut ovat silminnähden täyttyneet RVS materiaalilla.
Rehellisesti sanoen en osaa sanoa moottorin käytöksessä, äänessä, kulutuksessa mitään eroa. Sitä voi hyvin ollakin mutta en ole kiinnittänyt huomiota eikä auto ole ollut minulla tarpeeksi kauan jotta voisin jotain faktaa asiasta sanoa, saati sitten että olisi jotain päteviä mittauksia.
Se mitä nokissa näkyy on kuitenkin faktaa, toistaiseksi olen sijoitukseeni hyvin tyytyväinen näin ollen. Nokista tuli taas käytännössä kuin uudet ja toivottavasti kestävät jatkossa myös paremmin. Eivät ne huonot olleet, mutta eron uuteen huomasi silmällä koska aikoinaan vaihtajalla oli käynyt käpy: pari laaharia makasi venakopassa eikä kyseiset nokat olleet ikinä painaneet laahareitaan ja venttiileitä.
Näin silmillä katsottuna kuitenkin olen vakuuttunut siitä että jotain positiivista on RVS tehnyt, täysin ilman sen kummempia ennakko-odotuksia lähdin testaamaan ja ainakin näin moottoritestaus-insinöörin näkökulmasta tulokset on vähintäänkin lupaavia tähän mennessä. :)
Comment
-
rvs
tein eka rvs käsittelyn 100 2.5 td. 361000 tkm. noin 1000km uusilla 10w40 ajettu, mustat olivat eli otin öljyä pois 0,5 dl. 3dl diiselliä sisään. 10min 2000 kierosta min. suodatin melko painava mustia kokkareita tuli ulos laskin öljyt pois. kallistin autoa laskin sisään 0,5 dl uutta öljyä, kuh öljy kirkastu laitoin uudet 10w40 tb sisään ja suodtin tuubi d4 rvs. ajan noin 400-500km sit toinen d4 tuubi. 3000-4000km tienoil vaih uusiin.
kirjotan sit lisää.Viimeksi muokannut vasa; 5.1.2012, 16:16.
Comment
-
http://www.vag.sg/component/content/...al-engine-care
Onkos näistä kellään kokemuksia ?
Mahtaakohan Singaporen lisäks löytyä edes muualta :D
Comment
-
Vieras
Ihan tavallisia Liqui Molyn litkuja, joita saa kyllä tosiaan muualtakin kuin Singaporesta. Ihan vaikka tarvikeliikkeestä tai Motonetistä voi hakea.
Tuolla setillä, kuten nokkelampi voisi päätellä jo ensimmäisestä lauseesta, ei ole mitään tekemistä VAG-konsernin kanssa. Joku paikallinen paja on nyt sattunut valitsemaan tietyt litkut jotka heidän mielestään tekevät ihmeitä.
Comment
-
Nyt kun tälläinen RVS keskustelu osui silmiin niin kerrotakoon myös oma kokemus aineesta. Joskus aikanaan alkoi vanhassa accordissa kone pikkusen kilkuttaa (2.0i 16v bensa). Uskoisin kyseessä olleen kiertokangen laakerit. Hommasin nuo RVS litkut ja tein käsittelyn. Heti aluksi litkujen kaadon jälkeen tuntui että kilkutukset vaimeni ja että aineessa olis taikaa. Sitten kun sillä ajelin vähän pitempään (muutaman päivän) ja kuormitin enemmän niin kilkutus tuli takaisin entistä voimakkaampana. Eli ei se uusia laakereita ainakaan osannut rakentaa =). Auto myytiinkin sitten hirveällä persnetolla moottorivikaisena pois.
Comment
-
Kuten aiemmin tuolla olen maininnut (pysyn siis kannassani):
Alkuperäinen kirjoittaja arto sEn nyt ihan ihme aineeksi sanoisi, ei se varsinaisesti korjaa vaurioita. Se voi pysäyttää alkavia pintavaurioita pinnoilla.
Alkuperäinen kirjoittaja jcarlsonNyt on toinen käsittelyannos sisällä ja ajettu 300km sen jälkeen. Öljykorkista katsottuna RVS:n vaikutus on ollut päivänselvä eli naarmut ovat silminnähden täyttyneet RVS materiaalilla.
Tiedossa on myös pysäytetty pintavika isoista teollisuusvaihteista. Nämä todettu voitelujärjestelmän partikkelilaskurein. Ei tuo ihan huuhaata ole, mutta väljälksi kulunutta laakeria tai sylinteriä se ei korjaa. Sanoisin, että ennakoivana huoltona ihan pätevä kama. Pitää vaan osata ajoittaa käsittely oikein. Ei näitä varmaan joka öljynvaihtoon kannata hommata.
Comment
Comment