Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Veden tulo p.putkesta->kannentiivisteen kunto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Veden tulo p.putkesta->kannentiivisteen kunto?

    Vein tuossa aamupäivällä peltikorjaamolle konepellin korjaukseen tuon profiilin kulkineen ja kaveri ajoi perässä ja huomas et tulee oikein lorisemalla kiihdytyksissä vettä pakoputkesta. Onko normaalia noin runsas veden tulo? Putkeen kyllä oli pesussa päässyt vettä ja auto oli seisonut nokka alamäkeen usean päivän, niin on hyvinkin voinut kertyä enemmänkin vettä.

    Just vko sitten tehtiin uus 2" putkisto isolla kisakatilla ja marteliuksen äänenvaimentimilla. Samalla vaihettiin uus lambda ja auton käynti parani ja kulutus tippu n.1.5l/100km. Mutta voiko tuon isomman putken ja vapaasti virtaavien vaimentimien takia kondensoitua enemmän vettä putkeen? Vai onko tuo merkki kannentiivistevauriosta? Painetta kyllä syntyy jäähd.järjestelmään, mutta nesteet ja öljyt ei vielä sekoitu.
    Ja moot.lämmöt vaihtelee ajossa 60-90 asteessa, mutta uskoisin tuon johtuvan rämästä termostaatista, jonka vaihdan ensi viikonloppuna.

    Sori tuo toinen sama viesti, mozilla sekoili ja näytti ettei lähettänyt ekaa. Poistakaa tuo aiempi...

    #2
    Se on luultavasti vain kondenssivettä. Aja pidempi matka niin että putkisto on varmasti kuuma, niin tuskin höyryää enään.

    Jäähdytysjärjestelmään pitääkin tulla painetta, mutta ei kuplia.

    Comment


      #3
      Eiköhän tuo johdu vain siitä, että uudessa putkessa vesi pääsee vapaammin virtaamaan, pakokaasujen ohella. Kannentiiviste vaurio näkyisi paksuna höyrynä pakoputkesta.

      Comment


        #4
        Ja pakokaasu haisisi makealle.

        Ihan normaalia näin kosteina aamuna tuo höyrytys tai jopa vesivana. Jopa meidän molemmat diisselit höyryää yllättävän paljon.

        Comment

        Working...
        X