Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100:sen alipaineista ja lambdasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100:sen alipaineista ja lambdasta

    kyselisin vähän noiden alipainevehkeiden merkitystä tai nimeä.
    -puolan vieressä oleva alipainekello johon tulee 1 letku ja sähköliitin.
    -se anturi/mikälie mihin se letku menee kannen takaosassa ja josta lähtee toinen letku suoraan alipaineen jakotukille.
    -mihin ja mitä varten jakotukilta menee ohut muoviputki jonnekkin ilmamäärämittarin/määränjakajan taakse.

    tossa varaosa audissa ei ollu puolan vieressä kelloa,eikä kannen takaosassa sellaista anturia mihin tulisi alipaine, vaan siihen tuli sähköjohto.

    ja sitten siitä lambdasta.kuuluisko tohon -87:aan lambda?pakosarjassa on paikka lambdalle ja boschin k-jetronic kirjakin herjailee että siihen kuuluisi sellanen.jos kuuluu, niin varmaan 1 johtonen ja mihin se johto menee???

    auto on -87 ja varaosaauto on -84
    Viimeksi muokannut seppo.kuisma; 27.9.2007, 11:48.

  • #2
    Ei ainkaan autodata ilmoita lambda arvoa yhdellekkään 2 litraselle sataselle vm87. Eli ei siinä silloin pitäs lambdaa tarvita. Autossa ei ilmeisesti kattia? En muista mikä oli k-jetronikin versio missä on lambda jo mukana.

    Comment


    • #3
      KE-Jetissä menee määräjakajan taakse alipaine järjestelmäpaineensäätimeen. Tai näin ainakin tuossa omassani.

      Comment


      • #4
        Määräjakajan taakse menevä alipaineletku menee cut-off-valvelle eli venttiilille, joka katkaisee syötön moottorijarrutuksella. Se on yksinkertaisuudessaan venttiili, joka päästää ilman määrjakajan läpän ohitse, jolloin se sulkeutuu ja syöttö katkeaa. Venttiiliä ohjataan sähköisesti ja liikutetaan alipaineella.

        Se puolan vieressä oleva alipiainekello antaa lisärikastusta kylmälle koneelle. Ohjataan alipaineella kannen takaosassa olevan termostaatin kautta. Kylmänä termari on auki, ja alipaine pääsee kello yhdistäen kellolle tulevat johdot toisiinsa. Kuumana termostaatti sulkeutuu, eikä alipainetta pääse kellolle.

        K-jetissä on lämpömekaaninen ohjauspaineensäädin lohkon kyljessä, johon menee määräjakajalta kaksi bensaletkua. KE:ssä tuota ei ole, vaan ohjauspaine säädetään sähköisesti ECUlla.

        Mikä konetyyppi on kyseessä? Lukee stanssattuna lohkon ja kannen saumassa keskellä heti tulpparivistön alapuolella esim. KP.

        Comment

        Working...
        X