Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kadonneen kipinän metsästys 3b

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kadonneen kipinän metsästys 3b

    Aamulla töihin lähtiessäni eipäs audi käynnistynytkään. vian etsintään lähdin pensa puolelta ja eihän sieltä ruokaa tullut, penkoessani vikaa huomioin myös kipinän olevan hukassa. pensapumppu OK jännite hukassa. puolalle virta tulee ensiö ja toisiopuolen vastus 1.36 kohm 1 ja 15 nastan välistä näyttää 0.0 ohm !!? käytössäni on toki halpis mittari. hall-anturi ei pulssita vaan missä tahansa asennossa keskinasta vihr 0,58v, mut myös liittimen ollessa irti vihr 0,58v, pun/mus 6.32v, rusk/kelt 0,0v mitähän näistä pitäisi päätellä!??? auto on audi S2 3b huonosti tehty korinvaihto jota olen pikkuhiljaa parsinut kuosiin.
    Viimeksi muokannut borbet; 27.9.2007, 11:44.

  • #2
    Bensapumpun rele rikki tai hall rikki.

    Comment


    • #3
      Eikös nuo mittaustuloksetkin viittaisi hall-vikaan?

      Comment


      • #4
        Eikös tuohon hallin töpselin reunimmaisiin napoihin pitäs tulla vähän enempi jännitettä min. 9 volttia?
        Viimeksi muokannut Sleepy2; 27.9.2007, 08:58.

        Comment


        • #5
          Kannattaa muuten tarkistaa kaikki sulakkeetkin. :)

          Comment


          • #6
            Pyöriikö jakaja? Rattaathan niissä ei maailman tappiin kestä.

            Kun kukaan muu ei oo sanonut, niin mun on pakko: Audi 80 Coupe autoja ei ole olemassa :)

            Comment


            • #7
              Jos jakajasta menee ratas niin yleensä jättää välille, ei talliin. Hyvä se silti on tarkistaa.

              Comment


              • #8
                Eräästäkin kakssatasen vitoskoneesta hävisi kipinä, kaikki sähköt oli käyty läpi ja lopuksi vika paljastui katkenneeksi vauhtipyörän impulssitapiksi.

                Comment


                • #9
                  Ah olinpa kömpelö. Hall on kyllä ykkösenä listalla, vp:n tappi myös mahdollinen, mutta huomattavasti harvinaisempi vika.
                  Hypännyt nokkaremmi kääntää myös jakajan perussäädön pieleen eli se säätö kannattaa tsekata ellei nyt jakoa jaksa alkaa tarkastamaan.

                  Comment


                  • #10
                    lähetyssaarnaaja pyörii, sulakkeet ok, vp:n impulssitappi paikalla, jako on paikalla. täytyy kai näillä tiedolla tilata se hall-anturi. pienistin jakajan ja sinne oli jo vaihdettu metalli ratas.
                    Viimeksi muokannut borbet; 27.9.2007, 16:40.

                    Comment


                    • #11
                      Nämä tarinat oli kai jo tuttuja: http://members.aol.com/c1j1miller/ec...#Hall%20sender

                      Comment


                      • #12
                        Omaan 3b koneeseen ostin motonetistä jonkun 1.8 koneen jakajan hallin ku oli rikki. Menee suoraan paikalleen ja makso jotain 30?. Kannattaa se ratas kanssa vaihtaa siihen samalla ku senki joutuu ottaan irti, että see hallin vaihettuu. Tepolta saa metallista.

                        Comment


                        • #13
                          ainakin minulla coupessa oli vauhtipyörässä oleva tappi poikki, eli kipinä oli hukassa ja bensaa ei tullut

                          Comment


                          • #14
                            nyt alkaa keinot loppumaan!! hall anturi vaihdettu, 62 aste anturi ja rpm anturit testattu. ideoita!! mikä anturi on kampiakselin etupäässä vänkärin puolella? onko se vp:n tappi N.6mm paksu ja N.10mm pitkä?
                            Viimeksi muokannut borbet; 6.10.2007, 19:13.

                            Comment


                              #15
                              Voiskai se ollakin. Tappi kandee ainakin tsekata. Pitäs itekin jaksaa tutkia tuo..
                              Viimeksi muokannut Vieras; 6.10.2007, 13:00.

                              Comment


                              • #16
                                Anturit testattu tarkoittaa mitä?
                                Tappi on about kuvailemasi, ei ehkä ihan noin paksu.
                                Kampuran etupäässä öljypumpussa on öljynlämpöanturi.
                                Mitäs koodeja se boksi mahtaa kertoa?

                                Vauhtipyörä 0-merkissä niin jakan hall-levyn viiva kohtaa tarkasti jakajan rungon viivan?

                                Comment


                                • #17
                                  laatikon vaihdon yhteydessä tuli toiset anturit ja koitin niitä, vaikka voihan nekin olla paskana, mut aika epätodennäköistä. vikakoodit on lukematta. jakajan merkit on tarkasti paikalla! voisko joku ohjeistaa millainen piuha vikakoodien lukuun pitää hankkia ja mistä. Voiko tästä edes lukea koodeja, koska kyseessä on "replika" (en tiedä onko tähän vaihdettu koko johtosarja, vai ainoastaan moottorin 3B)
                                  Viimeksi muokannut borbet; 9.10.2007, 06:33.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voit lukea ne ilman tietokonetta parilla johdon pätkällä ja pienitehoisella polttimolla tai ledillä (+etuvastus).
                                    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/ecuf20v.html

                                    Diagnostiikkaliittimet on osa moottorin johtosarjaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
                                      Vauhtipyörä 0-merkissä niin jakan hall-levyn viiva kohtaa tarkasti jakajan rungon viivan?
                                      Kysytääs nyt kun tästä on puhetta että määrääkö tämä jollain lailla perusennakon vai onko vain tieto kummalla kampiakselin kierroksella mennään? Eli onko tärkeää olla tarkasti kohdallaan vai onko riittävän lähellä jos kone tuntuu käyvän normaalisti? Onko jakassa tosiaan jotkut merkit josta voi silmällä katsoa onko kohdallaan? Itsellä 7A kone siis.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei vaikuta perusennakkoon. On tosiaan merkit.

                                        Comment


                                        • #21
                                          olipas lapsellinen vika! etsiessäni diaknostiikka pistokkeita( oli niputettu taulun alle. Löysin neljä sulaketta joista 25:nen oli rikki! sulake vaihtoon ja tulille. Aivan aluksi tarkastin kyllä sulakkeet moottoritilan puolelta, mutta en tajunnut että moottorin johtosarjan sulakkeet oli niputettu kapiinin puolelle. Tulipa ainakin hieman tutustuttua tähän tekniikkaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Normaalistihan ne moottorinohjauksen sulakkeet ovat sulakekotelon etureunassa. Itselläni kävi vähän sama juttu, kun tuli laitettua bensapumpun sulake kojelaudan sisään. Kerran ei sitten käynnistynyt ja pari tuntia etsin vikaa, kunnes sattui silmään, että sulake oli huonosti, kun siihen oli käsi osunut. :)

                                            Comment

                                            Working...