Hall anturi sijaitsee venttiilikopan tulipellinpuoleisessa päädyssä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.7:n vikojen selvittelyä.
Collapse
X
-
Hall-anturit on kansissa. Toinen apukuskinpuolella edessä, sellaisen pyöreän kuvun alla. Siihen tulee liitin kiinni.
Toinen on kuskinpuolella, kannen takaosassa, ne on samannäköisiä osia.
Sinänsä tuo kuskinpuolen hall olisi "hyvässä paikassa" vian suhteen jos sitä vettä on sielläpäin ollut.
Comment
-
Okei, ecu on avattu ja on siellä kosteutta, sekä hapettumaa. Olisin luullut että se olisi jotenkin tiivis mutta ei olekaan.
Miten uskallan sen puhdistaa hapettumasta etten vaurioita. Toivottavasti alkaa pelaan sen jälkeen ettei olisi tullut lopullisia vaurioita.
EDIT: putsasin pumpulipuikoilla ja ahtaat välit hammastikulla, aluksi toimi pätkimättä ja alhaalla epätavallisen paljon vääntöä, ylhäällä ei, pätkiminen kuitenkin palasi ja irroitin taas virtajohdon jolloin taas toimi jonkun aikaa.
Hall-anturien liittimet näytti ihan ok:lta
Vaatiiko se vikakoodien nollauksen että alkaisi pelittää vai olisiko jo pitänyt toimia?Viimeksi muokannut Janek; 29.9.2007, 14:22.
Comment
-
Itsellä ei ole maksettua vagia, enkä tällasena muurarina osaa tietokoneitakaan näemmä käyttää sen verran että saisi piraattiversioitakaan toimimaan.
Mutta tärkeimmät vikakoodit oli ne baro ja lämpöanturi.
Pari päivää sitten lämmöt vagilla näytti oikeilta mutta tuolla sharewarella kun juuri jotain tämätyyppistä pääsee näkemään täällä kotona niin toinen ei nouse 29 asteesta yhtään?
Vaihdan sen anturin kumminkin maanantaina mutta on syytä epäillä sitä ecua syyksi. Harmi kun en huomannut ottaa kuvaa siitä ennen puhdistusta.
Comment
-
Toivon vaan parasta mutta jos jollakin muulla olisi ollut ecu siinä kunnossa sanoisin sille ettei se toimi enää koskaan kunnolla..
Alustavia tarjouksia ecuista saa heittää. Mieluummin sitten s4:n. Toimiiko rs4:n tässä ollenkaan, vai onko hyödytön ilman sen maffia ja k04:sia? Okkim? Sulla taisi sellanen vielä joskus olla myynnissäkin?
Tulee kalliiksi kun aion laittaa keväällä säädettävän ohjauksen ja nyt joutuu laittaa vielä ecun ennen sitä.
Onkohan silläkin ollut vaikutusta että tuo kone oli palaneesta autosta ja ecu oli sisältäkin mustunut ja reilusti hapettunut, kun tuo moottori ole juuri kunnolla toiminut kun se mulla on ollut. Tottakai se sitä hapettumaa on nytkin varmastikin tullut, ja selvää kosteutta oli.Viimeksi muokannut Janek; 29.9.2007, 22:41.
Comment
-
Vie se ECU pian ultraäänipesuun, se saattaa vielä pelastaa. Älä näpelöi sitä millään itse jos et tiedä miten elektroniikkaa pitää käsitellä staattisen sähkön varalta.
Kyllä minulla on RS4 ECU, ja voin myydä sen halvalla. Se vaan ei toimi suoraan sinun autossa, siinä on IMMO3, ja myös neljä lambdaa pitää olla. Ja vaihtoon menee myös MAF sekä suuttimet, ja luultavasti mittaristo. Eli ei taida kannattaa...
Comment
-
No niin pääsi taas nettiin. Auto pelittää jotenkuten, suihkin crc:tä ecuun ja pesin hammasharjalla, jonka jälkeen heti parani ja ahtaa 1,5:een, eli paremmin kuin ennen.
Tuntuu kuitenkin että sytytys ei toimi kunnolla, haiskahtaa hieman palamaton bensa ja muutenkin käytös hieman sellainen(nuhainen sekä pientä paukuttelua).
Ei ecu siis toimi vielä kunnolla. Antureitakin viimeviikolla vaihdoin muttei hyödyttänyt mitään.
Ei ole löytynyt ultraäänipesuria täältä johon tuo mahtuisi, onko kukaan kuullut paikasta josta sellainen löytyy? Tv-huollot soittelin läpi joissa ei moisia ole, yhdessä kännykkäkorjaamossa oli mutta pieni, alppilan autohuollossa vain suuttimia varten eli pieni, eikä kukaan ei ole osannut neuvoa paikkaa jossa olisi.
Comment
-
Sitä ei saisi hammasharjalla hangata. Siitä saattaa tulla staattista sähköä joka särkee loputkin piireistä.
Lähetä se tänne minulle niin eiköhän sen pesu onnistu. Oikeat pesuaineetkin löytyy. Pitää vaan ensin varmistaa ultraäänipesualtaan koko.
Comment
-
No on se hyvä etteivät vinkanneet laittamaan astianpesukoneeseen!
Ei vaiskaan, hyvä että toimii vielä...tai ettei ilmeisesti tarjonnut kipeää millekään siinä (ECU) kiinni olevista laitteista.
Kuten mainitsit, vaihtomoottori+ECU ovat "kärähtäneestä autosta"...?? Epäilisin, ettei ao. ECU kyllä arvatenkaan tule ikinä toimimaan kunnolla. Passiivikomponentitkaan eivät kestä ylikuumenemista ilman pysyvää sähköisen arvon muutosta...saati sitten aktiivikomponentit, kiikut tahi prosessorit...
Comment
-
Noniin, elikäs pesualtaan kokoon 35 x 15 x 20 cm, joten ECUn pitäisi mahtua sinne.
Varaecua ei valitettavasti ole lainata. Hemmetinmoinen kiire on päällä, mutta eiköhän sen pakolla johonkin rakoon saisi. Pitää ensin vaan ehtiä kaverilta se kone hakemaan.
Comment
-
Joo ei sun tarvi hätäillä sen kanssa kun tuolla kerran pääsee eteen-ja taaksepäin. Voitaisiin sitten sopivana ajankohtana ajoittaa se niin että saisit sen lähtemään samana päivänä takaisin kun nuo vuokra-autot on niin kovin tyyriitä köyhälle ihmiselle.
Hei muuten, millä ja miten se piiri pitäisi lakata?
Comment
-
Janek: CRC:ltä löytyy vielä paremmin puhdistukseen sopivaa ainetta: Precision cleaner, löytyy elektroniikkatarvikeliikkeistä.
Saattaa olla että tuo ECU ei toimi ultraääni puhdistuksekaan jälkeen. Silloin yksi vaihtoehto on ECUn kaikkien juotosten läpikäynti; voin kyllä jeesata siinä.
Omaan A4 B5 -95 puhdistin & juottelin kastuneen keskuslukituksen alipainepumpun piirilevyn suht toimivaksi(keskuslukko toimi ja IR-kauko-ohjaus ei toiminut); noin viikko sähkövirtaa oli tehnyt suojaamattomille piireille tehtävänsä :(
Teukka: Onkos sulla vielä vanha rikkinäinen ECU jäljellä? Voisin vilkaista jos mahdollista...
Comment
-
Promolla kävin taas, nollauksen jälkeen enää lämpöanturista huomauttaa. (parin muun lisäksi jotka on ollut asennuksesta lähtien)
Voisiko se vielä johtua sitten ecusta kun anturi on uusi.
Tosin anturin liitin on kolvattu jälkeen, aiheuttaisiko se jotain häiriötä resistanssiin tai johonkin sellaseen?
Jos se voi olla syy, miten sen saa parhaiten kolvattua ettei aiheuta häiriötä?
Tuntuu kumminkin kulkevan paremmin nollauksen jälkeen jos en kuvittele.
Ahdotkin nousee välillä jopa 1,65:een, 1,5 pyytää.
Jonkun verran välillä nyhtää alakierroksilla liikkeellelähdön jälkeen kun tasaa kaasua, kuulemma ei käy sillä hetkellä kaikilla?
Ja tämä silloin kun kiihdyttää niinkuin muutkin ihmiset. Täyskiihdytyksessä ei tee noin.
Niin ja käynnistyminen ei ole ihan niin hyvä kuin ennen.
Varmuudeksi vaihdan ainakin tulpat, mikä tulppa olisi paras?
Onko muuta millä voi parantaa sytytyspuolta?
Comment
-
Sytytys tulppana Brisk Dor10IR olis aika hyvä ratkaisu.Sillä olis jopa mahdollista saavuttaa tehonlisäystä. Briskeillä esimerkiksi hävisi STI Impusta tyhjäkäynin huojunta ja jos ne imppuunkin käy niin luulis kelpaavan audiinkin.=) Ainakaan vakiotulppa ei sovellu lastutettuihin vehkeisiin.
Sulla on muutenkin tosi kovat ahdot ja vakiopuhaltimetkin alkaa olee todella kovilla niinkuin jo taannoin huomasit. =)
Kolvaamisella ei mielestäni ole vaikutusta lämpöanturin toimintaan ,ellet sitten kolvannut ihan reisille. Mitä antureita se muuten edelleen herjaa?
Comment
-
Sytytys tulppana Brisk Dor10IR olis aika hyvä ratkaisu.Sillä olis jopa mahdollista saavuttaa tehonlisäystä. Briskeillä esimerkiksi hävisi STI Impusta tyhjäkäynin huojunta ja jos ne imppuunkin käy niin luulis kelpaavan audiinkin.=) Ainakaan vakiotulppa ei sovellu lastutettuihin vehkeisiin.
Sulla on muutenkin tosi kovat ahdot ja vakiopuhaltimetkin alkaa olee todella kovilla niinkuin jo taannoin huomasit. =)
Kolvaamisella ei mielestäni ole vaikutusta lämpöanturin toimintaan ,ellet sitten kolvannut ihan reisille. Mitä antureita se muuten edelleen herjaa?
Onko jollakin kokemusta tai kuultua tarinaa APR ecu-x ohjelmasta verraten vag-comiin? Kannattaako sijoittaa?Viimeksi muokannut Janek; 17.10.2007, 16:10.
Comment
-
Nyrkkisääntö on, että kun nostat tehoa yli 20% vakiosta pitäis mennä yhen pykälän lämpöarvossa viieleämpään tulppaan. Tulpasta näkee käytön jälkeen helposti onko se liian kuuma vai ei.Jos tulppan eriste on valkoinen on tulppa liian kuuma ja jos tulppa näyttää mustalta ja nokiselta on se silloin ollut liian kylmä. Väärä lämpöarvo tulpassa (varsinkin jos tulppa on liian kuuma lämpöarvoltaan) johtaa eristeen halkeamiseen ja mahdollisesti tulpan osien tippumisen sylinteriin.
Comment
-
Jippii, sain uuden S4 ecun promolta. Ongelma vaan kun ei saatu sopeutettua immoa.
Tuossa tosiaan oli sellainen juttu kun koneen vaihdon jälkeen tehtiin sopeutus niin se ei mennyt sitä kaavaa pitkin kuin ross-techin ohje sanoo, vaan kun aikamme näppäiltiin kaikkea mahdollista niin löytyi eri reitti vagista 17 instrumenttiin jonka kautta sopeutus toimi. Sama tilanne siis nytkin, mutta ei vaan löydetty sitä samaa tapaa kun en enää muista sitä.
Sen verran muistan että jossain kohtaa piti antaa auton merkki ja malli.
Normaalistihan se menee siitä selectistä-> 17 instruments-> 10 adaptation
Käsittämätöntä vähäsen mutta syy voipi olla tämä tekniikanvaihto 2.8->2.7, en tiedä.
Noh, katsotaan jos huomenna saisin vag-comin itsellekin niin saa räplätä.
Comment
Comment