Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-96 Audi A8 hyytyi, katissako vika?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• -96 Audi A8 hyytyi, katissako vika?

Auto siis -96 Audi A8 4.2 Quattro, tein ihan normaalin ohituksen ja juurikuin olin päässyt omalle kaistalle, syttyi kojetauluun CAT merkkivalo ja auto sammui, eikä enää lähtenyt käyntiin?

Vika siis ilmeisesti liittyy katalysaattoriin/-reihin.
    Auto on tuonti auto ja ohjekirja siis saksaksi, on vaan saksan kieli aika heikossa hapessa, jotain siinä kerrottiin katalysaattoreiden ylikuumenemisesta.

Vai voisiko vika olla lambda antureissa?

Cat-valo melkein enemmän, että moottorin puolessa on vikaa.
    Mulla tannoin rupesi se myös vilkkumaan, ja vika oli hajonneessa lambdassa. Käyntiin sen pitäisi silti lähteä, koska käy vaikka olisi mollemista johdot irti, mutta käy huonosti.

Vikakoodin lukuun, varmasti tulee pitkä lista koodeja. Mulla aiheutti pätkimistä toisen puolen sylintereissä.
    Jos MAF:n johto on irti (tai rikki), niin ei lähde käyntiin. Tiedä pitäiskö sen sammua, oletettavasti kyllä kun ei enään pysty mittaamaan ilmamäärää.

Comment

Kuinkahan hankalassa paikassa ilmamäärä anturi sijaitsee?
      Auton sammuttua ei tosiaan lähtenyt käyntiin, mutta kun auto saatiin koti pihaan, niin siinä lähti käyntiin, mutta käynti oli todella heikkoa, pysyi juuri ja juuri käynnissä.

Comment

Ilmanpuhdistimessa.

Comment

Minulla oli toinen sytytysvahvistin rikki ja juuri vastaavat oireet. Pörhöllä pyysivät siitä 300 euroa mutta tarvikkekaupasta (huom! sama alkup. Bosch oli) hinta 120 euroa! Vahvistimet ovat päällekkäin ilmanputsarikotelin vieressä muovin alla. Sitä en tiedä onko kyseessä sama vika, mutta 50/60 todennäköisyys.

Comment

mitä vag com vikakoodeja löytyy ?

Comment

Itsellä ei ole mahdollisuutta tutkia noita vikakoodeja, mutta auto huomenna korjaamolle, missä lyödään johdon jatkeeksi. palaan asiaan kunhan vika selviää.

Comment

Olikin sitten vähän jonoa korjaamolla, mutta vika siis mitä ilmeisimmin sytytysvahvistimessa. Osa tulee vasta maanantaina.

Kiitoksia vaan kaikille vastanneille vaivannäöstä.

Comment

Working...
                X