Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

jakopääremontti audi a4 -97

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jakopääremontti audi a4 -97

    Moi vaan audilaisille! Lopultakin päädyin itsekin Audin kannalle... Miellyttävä auto kyllä ajaa ja toivottavasti tulevaisuudessa myös omistaa.... :)

    Tosin miinuspuolena tuli kyl koittua hintava jakopääremppa. :/ Autossa kun jakopään stefat oli fuskannu öljyä hihnan päälle ja hihna sen takia vaihtoon. Merkkiliikkeeltä sain (ei uskoisi) edullisimman tarjouksen hihnan vaihdosta töineen. Arvio kaikkine kiristimineen ja rullineen oli n. 450 e (sisältää 130 e sylinterikiristimen) + mahdolliset vuotavat stefat. Lopulta lasku oli 685 e. Onpahan nyt huollettomat 90 000 tkm luvassa jakopään suhteen....

    Aika hyvin osasivat kyllä stefojen vaihdon hinnoitella, kun mitä stefojen tarvikehintoja katselee, niin n. 5 e kappale (vaihtoon meni 2 kpl + 1 o-rengas)... :/ Muilta korjaamoilta kun kyselin näistä stefojen vaihdosta, niin kaikissa sanoivat, että ei mene kuin hetki niiden vaihdossa jakopäärempan yhteydessä eli työn osuus ei käytännössä mitään.... Merkkiliikkeellä käsitykseni mukaan tämä stefojen vaihto tuli maksamaan n. 100 e enemmän kuin muualla.... :/ ---> Kommenttiani saa myös arvostella, mikäli olen väärässä... :)

    Jonkin kiristimen olivat lisäksi vaihtaneet (112 e) stefojen vaihdon yhteydessä, josta minulla ei vielä ole tarkempaa tietoa, että mikä kiristin (onko siellä edes mitää kiristintä?).... :/ Aion tosin lähipäivinä kysellä asiasta....

    Sellainen varoitus muillekin, että omassa autossani kuulu pienoinen "vingunta" moottorista tyhjäkäynnillä.. Kuulosti lähinnä kuivalta laakerilta (alun perin huollossa epäilivät vesipumpun tai laturin laakeriksi), mutta vingunta kuuluikin jakopäähihnaa kiristävästä sylinterikiristimestä (130 e) eli siitä osasta minkä monet kuulemma jättävät uusimatta jakopäärempan yhteydessä, koska on kuitenki aika arvokas osa. Toisin sanoen tämä kiristin oli hajoamispisteessä ja sen jälkeen olisivatkin olleet venttiilit mutkilla...onneks tuli ajoissa vaihdettua!

    ..toiseksi...koko jakopäärempalta olisi säästynyt jos edellinen omistaja olisi vaihdattanut edellisen hihnan vaihdon yhteydessä ne hemmetin stefat, mitkä lopulta fuskasi öljyt jakopäälle.... :/ (autolla oli silloin ajettu 233 tkm) = säästäminen on toisinaan kallista.... :)

  • #2
    "koko jakopäärempalta olisi säästynyt jos edellinen omistaja olisi vaihdattanut edellisen hihnan vaihdon yhteydessä ne hemmetin stefat, mitkä lopulta fuskasi öljyt jakopäälle.... :/ (autolla oli silloin ajettu 233 tkm) = säästäminen on toisinaan kallista.... :)"

    Näin on.

    Ei pidä säästää siinä vaiheessa, kun jakopää on auki= vaihdetaan kaikki nippelit.


    [RIGHT]Pikavastaa[/RIGHT]

    Comment

    Working...
    X