Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 -87 (MC1) tyhjäkäynti rikkaalla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 200 -87 (MC1) tyhjäkäynti rikkaalla.

    Eli katsastuksessa hylsy rikkaasta tyhjäkäynnistä. Kierroksilla arvot on hyvät, paitsi lambda yli vaihtelurajojen (1.06).
    Säädätyksellä käytin ja kun sääti laihemmalle (muistaakseni lambdan töpseli irti)tyhjäkäyntiarvotkin hyvät, mutta ei kierroksilla samoilla säädöillä (lambda kiinni). Lapun kuitenkin sain katsastusta varten, mutta vika pitäisi silti saada kuntoon.
    Olen noilla SJM:n ohjeilla yrittänyt vikaa hakea. Ei vikakoodeja ja fuel frequency valve tuntuis toimivan.
    Omien mittausten mukaan lambda-anturi antaa tyhjäkäynnillä n.750-800mV jännitteen, eli reilusti rikkaalla. Kierroksilla vaeltaa n. 150-800mV lukemissa, niinkuin SJM:n mukaan kuuluukin. Kun tyhjäkäynnillä nappaa kaasuläpältä töpselin irti, niin samoissa raameissa alkaa vaeltaa myös silloin.
    Eli olenko oikeassa, jos väitän ettei purkki lue lambdaa tyhjäkäynnillä?
    Myös tuota ecun lämpöanturin toimintaa olen epäillyt, tämä ymmärtääkseni saa duty cyclen nousemaan rikastaen seosta kylmänä. Tuotakin mittailin aiemmin ja arvot olisilloin OK, mutta tänään puolilämpimästä koneesta mitetessa ei antanut minkäänlaista vastusta.
    Enemmän näiden kanssa painineilta siis apuja kaipailisin kun ei ole varaa alkaa osa kerrallaan vikaakaan veikkaamaan.
    Tuota lämpöanturia ja lambdaa itse näillänäkymin veikkaisin, mitä muut sanoo?
    Ja vielä yksi kysymys, kuuluuko tuon tehdä ajaessa tankkiin alipaine?

    Edit: Lämpöanturivika poissuljettu. Kokeilin vaihtaa pistokkeet ristiin ISV:n anturin kanssa, joka on samallainen, eikä mitään vaikutusta.
    Viimeksi muokannut Jukka Majava; 23.9.2007, 23:30.
Working...
X