Ollut ongelmia kyseessä olevan A4 Avant 2.0 vm.2002 kanssa:
N.1,5 kuukautta sitten syttyi nykinän yhteydessä palamaan EPC-valo ja moottorielektroniikanhäiriö-valo. Kierrokset tekivät siksak 0-2000 liikettä pariin kertaan samassa yhteydessä, sitten auto sammui liikennevaloihin. Starttaaminen oli hyvin hyvin vaikeaa.
No, auto pajalle ja vikakoodilaite antaa diagnoosiksi sen, ettei pyörintänopeussignaalia löydy. Ei muuta kun vaihdettiin Hall-anturi, koska koodien nollaus ei hyödyttänyt. Uuden osan asennuksen yhteydessä huoltomies sanoi, että saattaa oireilla vielä jonkun aikaa ennen kuin osa asettuu sinuiksi "moottoriohjausboxin" kanssa. Noin 600km ajelin sillä ja aina vain oireili kun MOOTTORI OLI AJETTU NORMAALILÄMPÖISEKSI. No, eipä siinä vaihdettiin takuun piikkiin taas uusi anturi, kun samaa vikaa kooderit tyrkkäsivät tarjolle. Ja nyt tämä uusi osa myös tuntuu nyppivän. Ja oireilu tapahtuu tosiaan vain ja ainoastaan silloin kun auto on ajettu normaalilämpöiseksi eli mittari osoittaa tuota 90 astetta.
Nyt tahtoisinkin vinkkejä, voiko moottorissa mahdollisesti olla jotain muuta pielessä kun tuo kyseinen Hall-anturi? Sellaista vikaa jota ei vikakoodilaite vain pysty havaitsemaan? Tulpissa tai puolissa vikaa? Jako pielessä jollakin tapaa (orkkishihna myllyssä, kilometrejä 102tkm takana, vaihto siis edessä kai muutenkin)? Voiko joku vika jyllätä ja suoraansanoen tuhota tuota anturia tai häiritä sen toimintaa pahasti ja sitten ainoa oireilu on tuo anturi ja näin sitten vika luetaan koodikielellä? Ja mikä mahtaisi auttaa, kun ei tahdo nyt tuolla anturin vaihdolla näköjään olla suotuisia vaikutuksia? Akkukaapelit irti ja koko boxin pimennys hetkeksi vai??? Ja onko tuossa huoltomiehen sanassa perää, että uuden osan asennuksen jälkeen menee jonkun aikaa ennen kuin osa asettuu paikalleen?
Ja ihan offtopicina kysymys tuosta jakohihnasta, lienee tosiaan ihan fiksua pistää se jo vaihtoon (vaihtoväli kai 120tkm ainakin muutaman soiton jälkeen se on minun ajatus) ja mitä muita osia yleensä siinä samassa jakopään huollon yhteydessä uusitaan?
Antakaa hyvät ihmiset jotain vinkkiä tai kertokaa omista kokemuksista, jos siis on tuollaista murheenkryyniä kellään vielä ollut... Kiitän kovasti!!!
On vaan niin perin kummallista... Kohta kai merkin vaihtoon... =(
Onneksi edes tuo Hall-juttu menee takuuseen kunnes toimii...
N.1,5 kuukautta sitten syttyi nykinän yhteydessä palamaan EPC-valo ja moottorielektroniikanhäiriö-valo. Kierrokset tekivät siksak 0-2000 liikettä pariin kertaan samassa yhteydessä, sitten auto sammui liikennevaloihin. Starttaaminen oli hyvin hyvin vaikeaa.
No, auto pajalle ja vikakoodilaite antaa diagnoosiksi sen, ettei pyörintänopeussignaalia löydy. Ei muuta kun vaihdettiin Hall-anturi, koska koodien nollaus ei hyödyttänyt. Uuden osan asennuksen yhteydessä huoltomies sanoi, että saattaa oireilla vielä jonkun aikaa ennen kuin osa asettuu sinuiksi "moottoriohjausboxin" kanssa. Noin 600km ajelin sillä ja aina vain oireili kun MOOTTORI OLI AJETTU NORMAALILÄMPÖISEKSI. No, eipä siinä vaihdettiin takuun piikkiin taas uusi anturi, kun samaa vikaa kooderit tyrkkäsivät tarjolle. Ja nyt tämä uusi osa myös tuntuu nyppivän. Ja oireilu tapahtuu tosiaan vain ja ainoastaan silloin kun auto on ajettu normaalilämpöiseksi eli mittari osoittaa tuota 90 astetta.
Nyt tahtoisinkin vinkkejä, voiko moottorissa mahdollisesti olla jotain muuta pielessä kun tuo kyseinen Hall-anturi? Sellaista vikaa jota ei vikakoodilaite vain pysty havaitsemaan? Tulpissa tai puolissa vikaa? Jako pielessä jollakin tapaa (orkkishihna myllyssä, kilometrejä 102tkm takana, vaihto siis edessä kai muutenkin)? Voiko joku vika jyllätä ja suoraansanoen tuhota tuota anturia tai häiritä sen toimintaa pahasti ja sitten ainoa oireilu on tuo anturi ja näin sitten vika luetaan koodikielellä? Ja mikä mahtaisi auttaa, kun ei tahdo nyt tuolla anturin vaihdolla näköjään olla suotuisia vaikutuksia? Akkukaapelit irti ja koko boxin pimennys hetkeksi vai??? Ja onko tuossa huoltomiehen sanassa perää, että uuden osan asennuksen jälkeen menee jonkun aikaa ennen kuin osa asettuu paikalleen?
Ja ihan offtopicina kysymys tuosta jakohihnasta, lienee tosiaan ihan fiksua pistää se jo vaihtoon (vaihtoväli kai 120tkm ainakin muutaman soiton jälkeen se on minun ajatus) ja mitä muita osia yleensä siinä samassa jakopään huollon yhteydessä uusitaan?
Antakaa hyvät ihmiset jotain vinkkiä tai kertokaa omista kokemuksista, jos siis on tuollaista murheenkryyniä kellään vielä ollut... Kiitän kovasti!!!
On vaan niin perin kummallista... Kohta kai merkin vaihtoon... =(
Onneksi edes tuo Hall-juttu menee takuuseen kunnes toimii...
Comment