Audin 2.0E jäähdytys nesteen vähyydestä ja korkeasta lämpötilasta kertova varoitusvalo alkaa vilkkua jo puolen minuutin käynnin jälkeen. Lämmöt ei kuitenkaan nouse lämpömittarin eikä "mututuntumankaan" mukaan kun kokeilee letkuja. Paisuntasäiliössä on myös piri pinnassa. Mistä lähtis vikaa etsimään ? Kuinka monta lämpötila anturia koneesta löytyy ? Ja kuinka moni niistä on ylipäätään tekemisissä varoitusvalon kanssa. Entä mistä itse lämpömittari mahtaa mitata ? Syylärissä lienee yksi joka kytkee puhaltimia. Lohkon oikealla puolella on muovinen jakajakotelo jonka päältä löytyy kaksi anturia, kahdella ja kolmella johtimella. Mitä ne mahtaa mittailla ? Yksi anturi löytyy myös imusarjan etupuolelta lohkon oikealtapuolelta. Se on kiinni semmosessa peltipalassa ja kahdella johtimella mikä sen tarkoitus on ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
80 2.0E vm -91
Collapse
X
-
lindja-nAvainsanat: Ei mitään
-
Onkos näissä malleissa vielä se surullisen kuuluisa multisensor? Ylävesiletkun alla iso kolme tai nelinapainen liitin. Sama anturi antaa ylilämpöhälyn ja mittaristoon lämpötilan.
-
lindja-n
vielä vilkkuu...
niin "Rafulle" vielä sen verran, että ainkin käyttöohjekirjan mukaan kyseinen valo indikoi sekä nesteen vähyydestä että -lämpötilasta. Koska nyt toi lämpömittarikin heräilee vähän hitaasti niin kaippa
tässä täytyy alkaa sitä lämpötilaanturia vaiuhtaan...
Comment
-
lindja-n
jo sammui valo.....
joo vaihdoin sen anturin ja valo sammu : ) mutta lämpömittari on vieläkin hiukan toisaikainen, näyttää silloin tällöin nollaa sitten taas ok. Audi huolto kertoi joskus kun valitin asiasta että lämpömittariiin vaikuttaa kolme ! anturia. onkohan siinä mitään perää ? Tämän vaihtamani kolmenapaisen anturin vieressä on yksi kaksinapainen mikähän se ois ?
Comment
-
Mulla kans lämpömittarissa sitä vikaa että näyttää välillä ok ja välillä ei mitään. No ensin vaihdoin sen multisensorin kun kerran sellanen Anlella oli tarjolla. Ei auttanut vikaan. Sitten päädyin siihen että mittaristossa on oltava juotosvikaa tms. Ostin Porkkikselta mittariston ja vaihdoin sen paikalleen. Ei korjannu vikaa. Kaippa se vika sit johdoissa on oltava? Johtosarjaa ei vaan jaksais ruveta purkamaan konehuoneesta kun sitä tilaakaan siellä ei ole yhtään.
Comment
-
Veikkaanpa, että johdot vaurioituneet aivan sieltä anturin päästä. Sieltä mustasta kortsusta ei pääse vesi pois, jos sitä sinne joutuu! BTDT! Johdot on luultavasti heikossa eli vahvassa hapessa pinnien läheltä.
Leikkaa kortsusta yksi tai kaksi niitä ylimääräisiä johtovientejä auki niin on valutusreikiä.
E: ostamassasi mittaristossa toimii kaikki, testattu
Comment
-
mutta lämpömittari on vieläkin hiukan toisaikainen, näyttää silloin tällöin nollaa sitten taas ok
Edit: Jaa, Kankerous jo kommentoi tätä vaihtoehtoa. En silti sulkisi pois, kun on joillakin auttanut.
Comment
-
utl666
Ja olethan tarkastanut, ettei vika ole termostaatissa? Olen vaihtanut kahteen audiin termarin kyseisen lämpömittarivian vuoksi...
Comment
-
lindja-n
no nyt pelaa
termostaatti oli jo aiemmin vaihdettu ja oli kunnossa. Nyt lämpömittarikin on taas tullut tolkkuihinsa ja on näytellyt jo pitkää oikein ?!?!? Tietäiskö joku vielä jotain siitä toidesta anturista mistä olen jo kysellytkin ??
Comment
Comment