Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Startin kanssa ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Startin kanssa ongelmaa

    Kyllä lötkö nyt koettelee kärsivällisyyttä. Virta-avaimesta käännettäessä startti ei pyöri. Kaks käynnistystä tänään toimi normaalisti, tunnin seisottuaan ei startti enää inahda. Solenoidi napsuu kyllä. Työntämällä lähti nätisti.

    Eli onko startti sökö, vai pitäisikö tuon oireilla jotenkin ennenku lopullisesti antautuu? Mitään ongelmia sen suhteen ei oo aikasemmin ollut. Vai voisiko vika olla jossakin muualla?

    #2
    Mahtaako akussa olla virtaa kerran ei jaksanut seisonnan jälkeen enää pyörittää?

    Solenoidin kytkin voi myös olla rikki sillä tavalla ettei kytke moottorille virtaa kunnolla vaikka se naksahtaakin.

    Comment


    • #3
      Tänään pyörittikin sitten taas ihan normaalisti. Akussa on virtaa, pitänee ottaa tuo solenoidi tarkastelun alle.

      Comment


      • #4
        mulla oli joskus golf 3 vr6 semmonen ongelma et aina aamulla lähti käyntiin, mutta kun oli lämmin ei enää sanonu mitää...ensin vaihdoin solenoidin ku ei napsunu vaikka virtaa tuli...ei auttanu. sitten vaihdoin koko startin ja rupes pelittää..veikkasin että lämpinä startti laajeni sen verran että ankkuri otti maihin tai jotain.

        Comment


        • #5
          Virtalukon pohjahan voi aiheuttaa myös vastaavia oireita?

          Comment


          • #6
            Mulla oli -89 lötkössä samanlainen vaiva-viaksi osoittautui virtalukonpohja...joka vaihdettiin kun ensin oli vaihdettu startti ja pelukopallinen sulakkeita..

            Comment


              #7
              Tai kuumana ei kytke päävirtasiltaa ja jännite ei siten kulje käynnistinmoottorissa ja näin ollen jää pyörähtämättä.

              Mittaa ja testaa veto- ja pitokäämit, jos on solenoidi irti.

              Comment


              • #8
                Auto on toiminut maanantaista asti moitteetta, putsasin silloin kaikki liittimet ja tein muutamaan kohtaan uudet kuoret tuohon startilta akulle menevään johtoon, oli kahden kumiläpiviennin kohdalta kuluneet kuoret kokonaan pois, johdinkin suht voimakkaasti hapettunut. Pitää tuo johdon loppupätkä vielä vaihtaa.

                Mutta vika voisi olla virtalukon pohjassa, vaikka solenoidi naksuikin?

                Kiitoksia vastauksista!

                Comment


                • #9
                  Katso vielä maadoituskaapelit läpi, ne on usein myös hapettuneet kiinnityksistään.

                  Comment

                  Working...
                  X