Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2:n käynti/käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    No pitää sanoa, että oletan ettei ole.Mut tarkistan vielä.
    Aika hyvin ois piiloitettu/asennettu jos en ois huomannut.Mut on se mahdollista kuiteskin.
    Pitää huomenissa varmistua asiasta.:)

    Comment


      #92
      Mistäköhän löytyy tuo hälytysjärj.keskusyksikkö?Kun hälyt laittaa päälle, mikään ääni ei ilmennä keskusyksikön sijaintia(hälärin torvi kytketty irti etsinnän ajaksi).
      Se vetokoukun tunnistinboxi sijaitsee takana vasemmalla päävirtakytkimen yläpuolella tuossa autossa, eli samassa tilassa missä akkukin majailee.
      Viimeksi muokannut RS2; 21.11.2007, 19:14.

      Comment


        #93
        Alkuperäinen häly on keskuslukituksen yhteydessä. Yleensä takakontin oikeessa reunassa takapyörän takana.

        Comment


          #94
          Itse käynnistykseneston purkki pitäs löytyä mittariston takaa rattiakaselin vierestä. Vaatii ilmeisesti ainakin mittariston irroituksen.

          Saitko vag-comilla yhteyden tuohon ajoneston purkkiin?

          Comment


            #95
            Ajonesto purkki löytyi kyllä(pikku harmaa)mittarison takaa.Ei saa yhteyttä commari.

            Comment


              #96
              Sun pitäisi nyt löytää se laite, joka blokkaa diagnostiikkalinjan eli yksi kerrallaan vehkeitä irti. Ajonestoa, ecua, abs:ää, mahdollista airbagia, ilmastointia ja siinähän ne taisi ollakin
              Tarkasta myös ettei diagnostiikan sulake ole poks. Sille on omansa. Vaihtoehtoisesti mittaa, että mustan liittimen "kärkeen" tulee 12v ja toinen on maissa.

              Comment


                #97
                Mikä kaapeli sulla on? 2x2 adapteriin piti ainkin mulla laittaa maa myös pinniin 5 tämä siis Jaripetterin kaapelilla

                Comment


                  #98
                  Elikäs se punainen johdin.No nelosessa se nakottaa, vaikka testauksen tiimellyksessä viitosessa sen katsoin olevan.Kiitoksia "herättelystä" :)

                  Kokeilen tänään testeriä ja akkukin on ollut latauksessa puoli vuorokautta.
                  Onko tuo VagCom herkkä herjaamaan eri jännitetasoihin( kannettava/auto).

                  Comment


                    #99
                    Riittääkö se 5 pelkästään maadoitukseksi vai pitääkö olla 4 myös kytketty rinnan maihin?

                    Comment


                      Mulla oli 4 ja 5 pinni maissa, sitten toimi

                      Comment


                        Nyt on vika selvitetty. Iso kiitos Mixulle ja kaikille, ketkä olette neuvoja antaneet.
                        Ajonesto on vikana tuossa ja ei pääse lukemaan koodeja vieläkään.

                        Comment


                        • Itsellä oli B4 80:ssä ongelmana että lämpimänä ei käyntiin sitten niin millään. Sahata sai vaikka kuinka. Lisäksi akku tyhjeni mystisesti parin päivän seisonnan jälkeen, joskus jopa silti vaikka olisi ajossa ollutkin. Vaihdoin virtalukonpohjan ja kas, kaikki ongelmat olivat poissa....

                          Comment


                            Toisinaan sinnikkyys palkitaan :)

                            Comment


                            • Äskettäin alkoivat taas aivan samanlaiset ongelmat kuin mitä ekassakin viestissä esitin. Kone ei lähde kunnolla käyntiin, kun auto on jäähtynyt jonkin aikaa ajon jälkeen. Myös tehot häviää ajoittain ja yhtäkkiä saattaa taas vetää normaalisti.

                              Nyt on varmastikin paljon puhuttu Hall-anturi viallinen. Tein tänään muutamia testejä. Kun Hall-anturin liitin on kytketty pois koneen ollessa käynnissä, tehoja ei tule kunnolla missään vaiheessa, aivan kuin vaparilla päästelis menemään. Kun koneen sammuttaa, sitä ei saa enää liittimen ollessa irroitettuna millään käyntiin.

                              Heti kun anturin kytkee takaisin, kone lähtee mukisematta ajolämpöisenä käyntiin. Ajossa myös tehot palautuu takaisin ja ajoittain taas häviää.

                              Pitäis alkaa vaihtaa anturia ja mitä tuossa tutkiskelin, niin anturi sijainnee nokkapyörän alla. Olenko oikeassa sijainnista ja siitä, että nokkapyörä täytyy irroittaa? Myös hydraulipumpun hihnapyörä täytynee irroittaa, jotta nokkahihnan suojamuovin saa irti.

                              Comment


                                Ei kuulukkaan lähteä käyntiin, jos ei ole toiminnassa. Sieltähän se nokkapyörän takaa löytyy.

                                Comment


                                • Niinpä, mutta kone ei kuitenkaan sammu, kun anturin kytkee irti.

                                  Huonossa valossa en oikein anturin paikkaa nähnyt, vaikka suojat ehdin irroitella... sillä varmistin tuon paikan.

                                  Comment


                                    Joo ei sammu.
                                    Jos ei signaalia, niin sytkäa myöhäistetään ja tiputtikohan vielä ahtojakin.

                                    Antaako koodeja?

                                    Comment


                                    • Antoi joskus aiemmin viitaten "camshaft sensoriin". Nyt ei ole ollut mahdollista tarkistaa. Todennäköisesti antaisi taas tuota koodia.

                                      Comment


                                        Aivan varmasti on muistissa koodi hallista jos olet ajellut autolla hallin töpseli irti ja yritellyt käynnistellä ilman hallia.

                                        Comment


                                          Bensiinipumppu kannattaa viimein vaihtaa, jos et ole vielä sitä tehnyt.

                                          Hall-anturi on halvin tilata VPV:ltä. Tulee niitit mukana. Vanhan runkoon käypi heittämällä.

                                          Comment


                                          • Tilasin sen anturin jo VPV:ltä ja asentelin paikoilleen. Taas mennään...

                                            Oli hieman hankala asentaa, kun joutui tinaamaan johdot konehuoneessa ulkona pakkasessa:) Jotta anturin olisi saanut irti liittimineen, olisi pitänyt irroittaa hydraulipumppukin. Kaapelin reititys kun oli aika mielenkiintoinen. Sellainen 3,5 tunnin homma kaikkine ihmettelyineen.

                                            Kilometrejä alkaa kohta olla kasassa 200 tkm, joten oiskohan pumppua aiheellista vaihdella? Meno on kuitenkin ripeää ilman mitään uupumista tai nykimisiä...nyt kun kone taas toimii.
                                            Viimeksi muokannut /RS2/; 13.4.2008, 11:24.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X