Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2:n käynti/käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Yksi ongelma tosin poistui.Nyt vetää aivan eri maailmasta, että orkkis pumppu oli kai ihan sipissä..?
    Saanko arvata, kilometrejä on takana n. 180tkm?
    Ne muutamat pierburgin pumput mitä on tullu vastaa on hyytyny noilla kilometreillä.

    Comment


      #62
      Toisesta valkoisesta 3-napaisesta liittimestä otin virrat, joka aiemmin meni sytkä vahvarille.

      Puolatkin ovat pohjassa, mutta vois varmuudeksi nirhata kumeja, jotta menevät varmasti pohjaan.

      Kilometrejä on 202000 takana, joten pumpun vaihto aiheellinen. :)

      Comment


      • #63
        Toisesta valkoisesta 3-napaisesta liittimestä otin virrat, joka aiemmin meni sytkä vahvarille
        Tarkistappas että siellä on liitin kunnossa, eikä ole kontaktihäiriötä. Onpahan ainakin yksi vikakohde eliminoitu. Hall-anturi vialta tämä minusta vaikuttaa.

        Comment


          #64
          Hall on vaihdettu uuteen.Nokkapyörän ajoitus edestä katsottuna on sen melkein hampaan vasemmalla venakopan merkistä. Ja kun lämpenee, Hallin pulssi ei katoa.

          Comment


          • #65
            Autoko kuitenkin jatkaa käymistä vaikka maailman tappiin, mutta lämpimänä ei vaan lähde? Vahvasti moinen viittaa triggeripuolelle tavalla tai toisella.

            Comment


            • #66
              Hall on vaihdettu uuteen
              Juu, luin kyllä. Mutta tuleeko hallin singnaali jatkuvasti eculle asti? Tuollainen random-vika viittaa yleensä sähköihin, ja jos kyseessä olisi sökö puola, niin kone lähtee kyllä käyntiin (vaikka 3:lla pytyllä).
              Oliko kampuran asentotunnistin varmuudella eliminoitu vikalistalta?

              Comment


                #67
                Puolat olen kokeillu varapuolalla yksikerrallaan läpi vian ollessa päällä.
                Mitattu on nuo kaikki em. asiat ja kohteet.
                Kampurantunnistin on kokeiltu ehjällä.

                Jotain jää huomaamatta.En vain keksi, mikä?!?

                Comment


                  #68
                  Joo, mittasin taas kerran kaikki ecun pinnit ja kaikki anturitiedot tulee,maat ovat ok ym.ym.
                  Shittiä mitata, kun ei ole breakout-boxia. Ja varpaat jäässä.

                  Yksikään anturin pulssi ei puutu/katoa ja johdin resistanssit ovat ok.
                  Niin ja taas ei käynnisty. Onkohan takuu voimassa heh heh...

                  Puolat menee varmasti nyt pohjaan asti,kun vuolin ne kumit matalaksi ja syöttöjännite ei katkea missään vaiheessa.

                  Comment


                  • #69
                    Oletko varmistanut, että sieltä tosiaan katoaa kipinä eikä bensa?

                    Comment


                      #70
                      Sleepy on nopea vastaamaan :)

                      Sait taas mut epäilemään.Meen kuntelemaan pumppua kun toinen käynnistää.

                      Comment


                        #71
                        Joo, pumppu pyörii kun starttaa. Kohta tulee halvalla Risa myyntiin....

                        Comment


                        • #72
                          Kampurantunnistin on kokeiltu ehjällä.
                          Oletko testannut molemmat anturit?

                          Comment


                            #73
                            Jep! Testattu on ja mietin kuumeisesti, mitä en huomaa toiminnassa.
                            saikos VagComilla ajoneston kytkettyä pois?

                            Moottorin maadoituksen varmistin vielä ylimääräisellä piuhalla imusarjasta koriin.

                            Comment


                            • #74
                              Ajonestossa vois olla jotain hämärää, jos vilkuttelee tuota valoa.
                              Luulisin että vag-comilla ei saa tuota pois päältä.

                              Antaakos se lukea nyt koodit, kun vika on päälllä?

                              Comment


                              • #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viesti
                                Joo, pumppu pyörii kun starttaa. Kohta tulee halvalla Risa myyntiin....
                                Heh, ota s2 josta kone irti vaihdossa:d

                                Oletko mitannut bensanpaineet?

                                Comment


                                  #76
                                  Ledillä en ole nyt kokeillu.Odotan alkuviikosta kannettavaa, jolloin pääsen tuon romun sielunelämään paremmin käsiksi.

                                  Uskon niin, kun vika päällä>ei koodeja.

                                  En ole mitannut paineita, mut eilisen ajon jälkeen kyyti oli toista kuin koskaan aikaisemmin.Johtui bensapumpun vaihdosta ja pumpun ääni on kireämpi kuin aiemmin.
                                  Vois tuon paineensäätimen vielä uusia tietysti. Mitäs se maksoikaan...Noin 70 euroa etkan mukaan.
                                  Viimeksi muokannut RS2; 18.11.2007, 16:57.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Jos se ajoneston valoa kuopissa vilkuttelee, niin jossainhan siellä on oltava kosketushäiriö/kylmäjuotos.

                                    Comment


                                      #78
                                      Näin minäkin olen ymmärtänyt. Pitää ottaa se tunnistinsilmukkakin pöydälle.

                                      Comment


                                      • #79
                                        mulla saattaa jostain "brakeoutti" boksi löytyä, mallia tein-ihan-ite.

                                        Comment


                                          #80
                                          VAG-COM on nyt käytössä ja mielenkiintoinen ominaisuus:Kun testeri yrittää tehdä yhteyden "engine" puolelle, niin ajonestonvalo vilauttelee ja se sirinä kuuluu samalla.
                                          Ja tottakai, ei yhteyttä ecuun.Kuten ei muihinkaan controlmodule-osioihin.

                                          Akkujännite on tosin alhainen, kun vaikeammin jo starttaa lukuisten käynnistysten jälkeen.
                                          Voi yhteydenottoherjaus johtua siitä.

                                          Uskon, että ajonestonvalo ei liity testaustapahtumaan, ellei erikseen pyydetä.Onko näin?
                                          Viimeksi muokannut RS2; 19.11.2007, 18:59.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ainakin S4:ssa K-linja kiertää ajoneston boksin kautta.

                                            Oletko mittanut onko K ja L linjalla yhteys Ecuun?
                                            K-linja napaan 55 ja L-linja napaan 13.

                                            Ilmeisesti tuolla vag-comilla pitäisi saada yhteys myös ajoneston purkkiin.
                                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.11.2007, 19:48.

                                            Comment


                                              #82
                                              Just uusinta mittasin nekin ja hyvä yhteys on K&L-linjoissa. Tunnistin silmukkakin on ilmeisesti kunnossa:21 ohmia mittaustulos -3 asteen pakkasessa ja vika on päällä.

                                              Mistä löydän ajonestonreleet ?Pitäis olla korjaamomanuaalin mukaan 8 ja 10 paikoissa kojelaudan alla ja ne paikat ovat tyhjät.
                                              Näille releille on kytkiksen mukaan yhteys releelle [COLOR="Black"]starter inhibitor and revesing light[/COLOR] Mikäs se tuo rele on.

                                              Uusin kaikki sulakkeet, mitkä liittyvät moottorinohjaukseen tms. varmuuden vuoksi.
                                              Ja vagcom ei mene sisään.
                                              Mikäs versio se noista parhaiten pelittää noin vanhan katiskan kanssa?

                                              Kuinka tuo ajonesto on saatu pois käytöstä?
                                              Viimeksi muokannut RS2; 20.11.2007, 17:28.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tuo rele on 8 paikassa sulakeboksissa.
                                                311.2 versio pelaa ainakin minulla ilman ongelmia.

                                                Mustaan pistokkeeseen varmaan tulee jännite?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Sama versio mullakin käytössä.Mikäs se tuo rele oli :starter inhibitor and revesing light .
                                                  Kiitoksia ,kun jaksatte vastailla.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Niin tavallinen rele sulakeboksissa paikassa 8. Lukee vaan alarm en tiedä sen tarkemmin.
                                                    http://www.s2-audi.co.uk/tech_articl...ical/alarm.htm

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Ei ole relettä siinäkään paikassa(8). Ainoastaan sillastukappale, jonka ollessa pois ei käynnistysmoottori lähde pyörimään.

                                                      Korjaan edellistä , siis ei kojelaudan alla vaan sulakeboxissa kuin Ari sanoit. ja 10 paikassa onkin p-ainepumpun rele, joka on uusi.
                                                      Vaikka korjaamomanuaali muuta väittää.
                                                      Viimeksi muokannut RS2; 20.11.2007, 17:52.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Juu taitaa vaan olla S2:sen varusteita tuo rele.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Jos saat tampereelta lainaan ihan minkä vaan suorasytkäkoneen ecun niin kokeile. Tuo K&L -ongelma kyllä haisee siihen suuntaan.
                                                          Kyllä se käytiin lähtee niin ABY kuin AAN boksilla.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Kiitoksia tiedosta.Niin mä teen.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Eihän autossa ole mitään jälkiasenteista hälyä tai käynnistyksenestoa mikä voisi aiheuttaa nuo temppuilut?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X