Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2:n käynti/käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kyllä on sulakkeet ehjät .
    Ööö...mites se kiila voi kadota? Onkos se näissä ominaisuus?
    Joo, luinkin toisaalta ominaisuus on, että ne hajoaa.

    Kyllä se sinne jäi paikoilleen reilu vuosi sitten ja ehjä oli, kun vaihdoin nokkaremmin
    ja ahdot oli sitä 1,4 Baria .
    Kiristin sen pulttipyssyllä kiinni, jonka momentti 450Nm. Mitä ei saa tehdä..

    Jaon tarkastuksen vois tehdä kyllä, kun metsää ei välttämättä puilta huomaa :)
    Niin ja tuo vika vaan tuli ihan kerrasta .
    Kiitoksia tiedoista/neuvoista taas.
    Viimeksi muokannut RS2; 24.10.2007, 19:07.

    Comment


      #32
      Oliko tossa Risassa muita sulakkeita boxille jossain erikseen kuin sulakeboxissa?
      Ja lisäksi selvennän tätä ongelmaa lisää.

      Tulin duunista reilu tunti sitten ja kokeilin käyntiin ja lähti käymään.
      Kytkin ledin ohjeitten mukaisesti diagnostiikkaliittimiin >virta päälle ja sillastus jne.(autodatan ohjeilla edelleen)
      Alkoi tehdä vilkkukoodi-indikointia, mutta loppui lyhyeen ja tietysti ei käynnistynyt enää vaikka motti kylmä.

      Moottorin maadoitus on erittäin häviötön > alle 0,1 V.
      Viimeksi muokannut RS2; 24.10.2007, 22:29.

      Comment


      • #33
        Ei pitäs olla.

        Comment


        • #34
          Tuleeko diagnostiikkapistokkeeseen plussa? Se on kuitenkin eri sulakkeen takana, olikohan tupakansytkäri jne. samassa, en muista. Ja pulttipyssyhommalla saat huonolla tuurilla itsellesi vähän kalliimman remontin, kun ne alahihnapyörät tuppaavat hajoamaan muutenkin.

          Kyllähän tuo kuitenkin alkaa kuulostamaan Motronicin vialle, jos kesken vilkuttelun tilttaa eikä käynnisty. Ja jos vika päällä ei anna lukea koodeja, mutta ilman vikaa antaa. Eli boksi käteen ja juotosten tarkastus.

          Comment


          • #35
            Juu tuolle diagnostiikalle on oma sulake joka on paikassa 21.

            Comment


              #36
              Sulakkeet ovat ehjät. Boxin otin irti ja mietin rupeenko sitä purkamaan enempää. Sen verran katsoin, että mitään siihen ei aiemmin ole räpelletty, eli vakio on tuokin paikka.

              Oisko kellä halua tutkia boxia ja samalla kun/jos saa kuntoon laittais lastun jolla lisää tehoa?
              Voisin boxin lähettää hyvin pakattuna .

              Ja kustannukset noista ei ole ongelma .

              Comment


              • #37
                Pystyn tutkimaan boksin mikroskoopilla ja korjaamaan, jos visuaalisessa tarkastuksessa jotain löytyy. Pystyn myöskin asentamaan lastun, jos vain juotoshommina menee, mutta en ole motronic welho, joten korjauksen jälkeinen käytännön testaus ei onnistu.

                Comment


                  #38
                  Saisko kuvaa jakopään ajoitusmerkeistä?
                  Tai selvitystä ...

                  Eli nokkapyörän pitää olla merkissään venakopan kohditusmerkkiin nähden.Onko näin?

                  Mites kampuran merkki? Onko se vauhtipyörällä olevan viivan oltava just näkyvissä siihen valuolakkeen yläreunaan nähden?

                  Kun nämä ovat kohdallaan kummassakin, onko jako silloin oikein?

                  Mie en nyt oikein ymmärrä, kun piä on sekaisin tuosta kärrystä :)

                  Comment


                  • #39
                    Mites kampuran merkki? Onko se vauhtipyörällä olevan viivan oltava just näkyvissä siihen valuolakkeen yläreunaan nähden?
                    Näinhän se menee. Viiva sen tasaisen osan kanssa kohdalleen.

                    Nokkapyörän merkki ei satu ADU koneessa ihan kohdalleen vaan jää vähän kopan merkin vasemmalle puolelle.

                    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/S4timing.htm
                    Tuolla on kuvatuksia.

                    Comment


                      #40
                      Eli jakokin on oikein mulla, kun ihmettelin noiden merkkien mukaan miksi nokkapyörän merkki heittää vasurille sen vajaan hampaan verran.
                      Tämä siksi kun ite tein merkit vuosi sitten jakopään rempassa ja alapyörältä se ei enää erottunut.

                      Kiitoksia paljon vastauksesta.

                      Se on Motronicille pian moro.

                      Comment


                      • #41
                        Eikös se lähde nyt käyntiin ensinkään?

                        Comment


                          #42
                          No, kolmena iltana tutkin boxia avattuna .Hommasin kunnon laitteet sitä varten vielä, kun niin innokas sit kuitenkin olin.
                          Juotoksista ehkä parissa oli halkeamat, joten tinasin ne asiallisesti uudestaan.
                          piiriradat olivat ehjät.

                          Eilen laitoin boxin nippuun ja kiinni autoon.
                          Ekalla käyntiin ja tokallakin.Kolmannella ei enää lähtenyt. Ja taas ei antanut lukea koodeja. No tänään antoi lukea koodit ja ilmoitti 2223= ilmanpaineanturi, vaikka boxi välistä nollattu!
                          Tänään otin tosiaan tuon jakopään tarkastelun alle ja ei ole sanomista siinäkään.

                          Mitähän vois vielä tehdä? Vems...
                          Viimeksi muokannut RS2; 1.11.2007, 18:25.

                          Comment


                          • #43
                            Tarkistapa vielä kaikki boksin sekä moottorin maadoitukset sekä boksille tulevat johdot. Kun auto ei käynnisty, mittailepa boksille tulevia sähköjä:

                            http://www.s2central.net/motronic_pinout_ABY.html

                            Comment


                              #44
                              Jos vika ei ole boxissa, niin ei se vianetsintä helpotu vaihtamalla Vemssi.

                              Comment


                                #45
                                Kiitoksia neuvoista. Jatketaan vian etsintää.
                                Nuo mulla onkin ihan tulostettuna ABYsta pindatat.

                                Mittailen uudestaan ja ja vilkaisen sulakeboxin allekin.

                                Comment


                                  #46
                                  Boxin maadoituksesista pin 30 ei ole yhteydessä maihin, eli vika nyt myös päällä. Konehuoneen puolelta en sen väristä johtoa löydä(musta/pinkki) minkään anturin tms. liittimestä.
                                  Vaikka boxin johtosarjaa seuraten sen pitäis tulipellin läpi mennä.

                                  Pin 30= references : G61 , G66 , G69 , F96 , G62 , G42

                                  Comment


                                  • #47
                                    Näkyy menevän tuonne baro-anturin 3-napaan. Käy ensin mutkan vetokoukun tunnistin boksilla vai mikä tuo nyt sitten onkaan.
                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.11.2007, 18:13.

                                    Comment


                                      #48
                                      Missäs tämä sijaitsee?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Apukuskin jalkatilasta sivumuovin alta luulisin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Sielläpäin, oikeassa A-pilarissa alhaalla.

                                          Comment


                                            #51
                                            Siellä on kolme napainen anturi, jossa on reikä.Eli se on korkeusanturi jalkotilassa( korkealla vuoristossa ajettaessa ahtimen suurin pyörimisnopeus 155000r/min. ei pääse ylittymään ahtopainetta laskemalla)
                                            Ja lisäksi boxin navasta on kuin onkin yhteys kaasuläpän asentoanturille ja johdin(musta/pinkki)
                                            menee asentoanturin napaan 2 boxin pin30.ltä .

                                            Comment


                                            • #52
                                              Joko löytyi vika käynnistysongelmaan?

                                              Comment


                                                #53
                                                P**kan marjat. Juuri vaihtamassa polttonestepumppua (044) .

                                                Vag-comia varten piti tulla kannettava viikonlopuksi, mutta eipä tullu mitään kun kuulemma postikuljetuksessa olikin hajonnut koko kone.

                                                Kaikki muut roippeet onkin valmiina testausta varten.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Mitenkä tuo pa-pumppu irtoaa lukituksestaan?
                                                  Kymmeniä vaihtaneena voin sanoa, että tiukassa on tämä tapaus.
                                                  Pitäis lähteä pyöräyttämällä kun samalla painaa kiinnityskehän olakkeita sisäänpäin.

                                                  Veemäinen pikkupakkasessa vaihdella.

                                                  Jep! Aukeshan se ,kun voimaa käytti.Hirvittää nuo vanhemmat muoviosat väännellä.
                                                  Väkisinkään ei viittis paikkoja rikkoa.
                                                  Viimeksi muokannut RS2; 17.11.2007, 12:29.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Nyt auto pelaa tai siis ainakin äsken pelas.Toissa iltana otin ajoneston boxin tutkiskeluun ja 2 kpl löytyi irrallisia juotoksia ja korjasin nekin. Bensapumppu on vaihdettu, joka ei sopinut alkuperäisiin kiinnikkeisiin joten tein adapterin . Original pumppu on 43 mm halkaisijaltaan, joten ei käynyt paikoilleen ilman adapterin tekoa.Siis alkuperäinen asennuskaulus on ahdas.

                                                    Jos nyt sitten toimii, niin veikkaan pumpun olleen tiensä päässä.Kumma kyllä, vaikka vian ilmetessä aina bensa tuoksui useamman startin jälkeen ja ei kipinää.Menee sitten yksi musta/pinkki piuha sinne pumpulle asti, jota ihmettelin aiemmin.Tarkkana pitää olla mittausten kanssa ja kytkisten luennan kaa.

                                                    Vikakoodien lukua yritän sit moottorin ollessa lämmin, kunhan kone mulle saapuu.Ledit heitän mereen.
                                                    Viimeksi muokannut RS2; 17.11.2007, 19:09.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      RS2-pumppu on orkkiksena 60mm, joten sinne on jo joku vaihtanut s2 mallin koreineen tai jotain muuta hassua.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei välttämättä. Niitä on kahdenlaista. Itse luulin aikaisemmin, että siellä on vain sitä Pierburgin 43mm pumppua.

                                                        Jos vaihdoit sinne Boschin pumpun niin sinne pitäisi myös lisätä muita osia. mm. vaimennin.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kappas vaan, enpä ole moisesta 43mm rs2-pumpusta aiemmin kuullut tai sitten en vaan muista.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Vag osa: 895 906 091B on vanhan pumpun varaosanro.
                                                            Niin ja ongelma jatkuu: kuumana ei käyntiin lähde.Tää on salapoliisityötä tai nahkahousujen mystiikkaa..

                                                            Yksi ongelma tosin poistui.Nyt vetää aivan eri maailmasta, että orkkis pumppu oli kai ihan sipissä..?

                                                            Niin ajoin tuota mukulakivikatua keskustassa ja taas ajoneston merkkivalo vilautteli ja hienoinen sirinä säesti sitä.
                                                            Ilmeisesti ajoneston tunnistinsilmukassa käämitys(tai mikä lie) välistä poikki.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kerroppa mistä olet ottanut virrat (+) puolille, kun olet tehnyt puolakonversion?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X