Lueskelin noita muita aiheeseen liittyviä viestejä, mutta niistä en vielä osannut päätellä omassa moottorissa esiintyvää ongelmaa.
Ensimmäinen vika alkoi esiintyä mielenkiintoisella tavalla. Aamulla kylmänä lähtee tosi hyvin käyntiin ja pelaa moitteetta. Lämpimänä jonkin aikaa seisottua ei lähde normaalisti starttaamalla mitenkään käyntiin (HALL-Anturi?). Heti kun käännän valokatkaisimen päälle, moottori käynnistyy normaalisti?!? Aiemmin luulin, että tämä oli vain sattumaa, mutta näin tapahtuukin poikkeuksetta. Käynnistysongelma ei tosin esiinny aivan joka kerta startatessa...jonakin päivänä ei olleenkaan ja joku toinen päivä lähes poikkeuksetta.
Toinen vika ilmaantui samaan aikaan. Yleensä kone toimii täysin moitteetta ja tehot on tallella koko ajan. Joskus kuitenkin voin kiihdyttää vain yhdellä vaihteella rajoittimelle asti ja vaihdon jälkeen onkin tehot jo kadonneet. Tämän jälkeen tuntuu, että kone toimisi koko ajan jollain varamoodilla, eikä voimaa löydy kuin normaaliajeluun eikä se enää palaudu jos konetta ei välillä sammuta. Heti uudelleen käynnistettäessä voi joko toistua sama ongelma tai kone palautuu täysiin voimiinsa eikä vika enää uusiinnu.
Nollasin tänään vikakoodit. Sen jälkeen kävin ajelemassa ja sillä reissulla lähti koneesta tehot. Luin vikakoodit virrat päällä auto sammuksissa. VAG-COM ilmoitti jälleen samat koodit: 00513 (Engine Speed Sensor, No signal, G28) ja 00515 (Camshaft Position Sensor, Singal Shorted to B+) sekä (Camshaft Position Sensor, Open or Short to B+).
Oisko jollain gurulla mahdollisesti heittää apuja kyseiseen ongelmaan? Mielenkiintoisinta on tuo valokatkaisimen vaikutus käynnistykseen...?
Ensimmäinen vika alkoi esiintyä mielenkiintoisella tavalla. Aamulla kylmänä lähtee tosi hyvin käyntiin ja pelaa moitteetta. Lämpimänä jonkin aikaa seisottua ei lähde normaalisti starttaamalla mitenkään käyntiin (HALL-Anturi?). Heti kun käännän valokatkaisimen päälle, moottori käynnistyy normaalisti?!? Aiemmin luulin, että tämä oli vain sattumaa, mutta näin tapahtuukin poikkeuksetta. Käynnistysongelma ei tosin esiinny aivan joka kerta startatessa...jonakin päivänä ei olleenkaan ja joku toinen päivä lähes poikkeuksetta.
Toinen vika ilmaantui samaan aikaan. Yleensä kone toimii täysin moitteetta ja tehot on tallella koko ajan. Joskus kuitenkin voin kiihdyttää vain yhdellä vaihteella rajoittimelle asti ja vaihdon jälkeen onkin tehot jo kadonneet. Tämän jälkeen tuntuu, että kone toimisi koko ajan jollain varamoodilla, eikä voimaa löydy kuin normaaliajeluun eikä se enää palaudu jos konetta ei välillä sammuta. Heti uudelleen käynnistettäessä voi joko toistua sama ongelma tai kone palautuu täysiin voimiinsa eikä vika enää uusiinnu.
Nollasin tänään vikakoodit. Sen jälkeen kävin ajelemassa ja sillä reissulla lähti koneesta tehot. Luin vikakoodit virrat päällä auto sammuksissa. VAG-COM ilmoitti jälleen samat koodit: 00513 (Engine Speed Sensor, No signal, G28) ja 00515 (Camshaft Position Sensor, Singal Shorted to B+) sekä (Camshaft Position Sensor, Open or Short to B+).
Oisko jollain gurulla mahdollisesti heittää apuja kyseiseen ongelmaan? Mielenkiintoisinta on tuo valokatkaisimen vaikutus käynnistykseen...?
Comment