Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2:n käynti/käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS2:n käynti/käynnistysongelma

    Lueskelin noita muita aiheeseen liittyviä viestejä, mutta niistä en vielä osannut päätellä omassa moottorissa esiintyvää ongelmaa.

    Ensimmäinen vika alkoi esiintyä mielenkiintoisella tavalla. Aamulla kylmänä lähtee tosi hyvin käyntiin ja pelaa moitteetta. Lämpimänä jonkin aikaa seisottua ei lähde normaalisti starttaamalla mitenkään käyntiin (HALL-Anturi?). Heti kun käännän valokatkaisimen päälle, moottori käynnistyy normaalisti?!? Aiemmin luulin, että tämä oli vain sattumaa, mutta näin tapahtuukin poikkeuksetta. Käynnistysongelma ei tosin esiinny aivan joka kerta startatessa...jonakin päivänä ei olleenkaan ja joku toinen päivä lähes poikkeuksetta.

    Toinen vika ilmaantui samaan aikaan. Yleensä kone toimii täysin moitteetta ja tehot on tallella koko ajan. Joskus kuitenkin voin kiihdyttää vain yhdellä vaihteella rajoittimelle asti ja vaihdon jälkeen onkin tehot jo kadonneet. Tämän jälkeen tuntuu, että kone toimisi koko ajan jollain varamoodilla, eikä voimaa löydy kuin normaaliajeluun eikä se enää palaudu jos konetta ei välillä sammuta. Heti uudelleen käynnistettäessä voi joko toistua sama ongelma tai kone palautuu täysiin voimiinsa eikä vika enää uusiinnu.

    Nollasin tänään vikakoodit. Sen jälkeen kävin ajelemassa ja sillä reissulla lähti koneesta tehot. Luin vikakoodit virrat päällä auto sammuksissa. VAG-COM ilmoitti jälleen samat koodit: 00513 (Engine Speed Sensor, No signal, G28) ja 00515 (Camshaft Position Sensor, Singal Shorted to B+) sekä (Camshaft Position Sensor, Open or Short to B+).

    Oisko jollain gurulla mahdollisesti heittää apuja kyseiseen ongelmaan? Mielenkiintoisinta on tuo valokatkaisimen vaikutus käynnistykseen...?

  • #2
    Virtalukonpohjia ja valoviiksiä noista menee yhtenään, kannattaa varmuudenvuoksi ainakin virtalukonpohja vaihtaa, jos on alkuperäinen. Halpa osa ja helppo vaihtaa.

    00513 (Engine Speed Sensor, No signal, G28) - vikakoodi tulee aina jos sulla ei ole kone käynissä.

    Tuo asentotunnistin luultavasti viallinen myös.

    Comment


    • #3
      00513 (Engine Speed Sensor, No signal, G28) - vikakoodi tulee aina jos sulla ei ole kone käynissä.
      Ei kai nyt sentään, kirjaimellisesti?

      Comment


      • #4
        Eikös ton ikäsissä aina tule tuo vikakoodi, jos kone ei pyöri vikakoodien luvun aikana.

        Comment


        • #5
          Kyllä tuon ikäinen motronic aina valittaa tuosta engine speed sensorista jos ei ole kone käynnissä.

          Eli eiköhän tuo virtalukonpohja, valoviiksi ja maakaapelien tarkistus, Hall anturin vaihdon lisäksi ole ehdotus itseltäni.

          Comment


          • #6
            Itsekin olen ymmärtänyt, että silloin ainakin tulee tuo vikakoodi, kun kone ei ole käynnissä. Eipähän tullut kokeiltua koneen käynnissä ollessa.

            Miten virtalukon pohja vaikuttaa käyntiin lähtemiseen vaikka kone pyörii startatessa normaalisti?

            Comment


            • #7
              Sitä kautta tulee kaiken sähkön ohjaus, kun se lähtee hajoamaan tulee mitä kummallisempia sähköongelmia.

              Comment


              • #8
                Vaikuttaa ja paljonkin. Haulla löydät ihmeellisempiäkin sähkövikoja virtalukon pohjan ansiosta.

                Comment


                  #9
                  Miula vois herjata samalla tavalla oma Risa.
                  silloin kun ajoneston merkkivaloa vilkuttaa, kuuluu sirinää virtalukon maastosta.

                  Ja kuumana ei käynnisty.

                  Mitä tuo lukonpohja kustantaa?

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kotimaassa n. 40?.

                    Comment


                    • #11
                      Oiskohan ollu varaosakanavan kautta febin paketissa 23?. Motonetistä 19,90?

                      Comment


                        #12
                        Ei käy Motonetin lukonpohja RS2 - 94:een .

                        Juuri hain sen Motonetista ja kokeilin laittaa paikoilleen.

                        Käyttönasta lukossa liian paksu Motonetin vl.pohjaan.

                        Muuten virtaliitännät identtiset, mutta laatu vähän räpelö.

                        Comment


                        • #13
                          Jos sun alustanumero on suurempi kuin 8CS000001 niin sitten ei näköjään käykkään toi mikä on noissa suurimmassa osassa Audi 80:siä. Erona on ilmeisesti käynnistykseneston lukupuola. Vanhemmissa ei ole lukupuolaa.

                          Uudemman osanumero on 4A0 905 849 C
                          48? merkkitiskiltä.

                          Comment


                          • #14
                            Tänään tuli sit vaihdettua virtalukon pohja. Enää ei ilmaantunut mitään käynnistysongelmia ja kone toimi kiihdytellessä täysin moitteetta. Tehot ei hävinny missään vaiheessa...

                            Vikakoodeja ei oo tullut vielä tarkistettua, mutta näyttää että olikin aika yksinkertainen ja halpa vika. Paikallisella varaosamyyjällä pohjan hinta oli 16?, osanumero 4A0 905 849 B.

                            Comment


                            • #15
                              Aika ihmeellistä, että tuo motonetin osa ei sopinut, koska sen pitäisi kaiken järjen mukaan olla tuo jonka sitten asensit.

                              No, on tullut huomattua, että motonetissä saa olla tosi tarkkana osien kanssa.

                              Comment


                                #16
                                Joo-o . Kun sen yrittää painaa pohjaan asti, niin jää siitä käyttönastasta jälki siihen uuden lukonpohjan kolon ympärille.

                                Ja originalissa se reikä on melkein puolet isompi.

                                Muuten kaikki mitat ovat samat.

                                Comment


                                  #17
                                  Vaihdoin lukonpohjan ja originalin 4AO 905 849 C on paketissa varaosanumero ja se käyttönastan kolo on isompi tuossa.
                                  Eli tuo on käypä tuohon malliin.
                                  Ja oikeasti on parempi laatuisen oloinen ulkoisesti kuin model Motonet .
                                  Mutta sama vika jatkuu edelleen ja nyt silleen, että eipä käynnistynyt ollenkaan tänään .
                                  Bensapumppu pyörii ja bensa haisee, eli kipinät hukassa ja nyt tekee sen jo kylmänä.Eli aikaisemmin vika esiintyi kuumana.

                                  Kukas se kehtaisi tulla käymään viikolla lukemaan vikakoodit ?

                                  Muuten onko siinä VAG-COMissa "oire-valikkoa" jolla näkee startattaessa mitä puuttuu palotapahtumasta käynnistyshetkellä?

                                  Itse sen verran aikaansaamaton ollut, kun ei tuota testeriä ole..pakollinen varuste sinänsä :)
                                  Viimeksi muokannut RS2; 30.9.2007, 20:51.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oletko sen Hall-anturin jo vaihtanut?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipä anna kakkua jos hall on vialla. Puola poksahtanut ja polttanut sulakkeen?

                                      Comment


                                        #20
                                        Kammenkulmatunnistin ja rpm.anturi?

                                        Ne ovat jo eliminoitu vikalistasta.


                                        Siis sytkäkonversio tehty jo keväällä myös.
                                        Viimeksi muokannut RS2; 1.10.2007, 23:18.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt taas yön yli seisottuaan lähti heti ökisemättä käymään.

                                          Vaihdan varmuudeksi jäähd.nesteen anturin (ECT)tuohon. Onhan sekin alkuperäinen.
                                          Viimeksi muokannut RS2; 1.10.2007, 23:18.

                                          Comment


                                            #22
                                            Menee mielenkiintoiseksi RS:n käynnistysongelma.
                                            Vaihdoin tänään Hall-anturin nokkapyörän taakse ja ECT-anturin.

                                            Jälleen kun hiemankin lämpenee ei käynnisty.

                                            Vilkkukoodilla katsottuna mitään ei ole muistissa.

                                            Käynnistettäessä puolille tulee jännite( pulssimainen, ledillä katsottu) ja katkeaa kun sammuu .

                                            Neuvoja kaipaan.
                                            Viimeksi muokannut RS2; 14.10.2007, 20:49.

                                            Comment


                                              #23
                                              Jep.Tämä päivä mennyt mittaillessa johtosarjat(break out) releiden juotokset tarkastellut ja sitä rataa.
                                              Eipä vikaa vaan löydy .

                                              Jokin paikka on jäänyt huomaamatta ,mikä lämmetessään vaikuttaa kipinän antoon ja siksi moottorin käynti ei mahdollinen.Bensaa kyllä saa.

                                              Mikäs noista releistä on nyt polttoainepumpulle ja missä se sijaitsee?
                                              Onkos risassa jokin toinen toiminto siinä pa-pumpunreleessä pumpun ohjauksen lisäksi?
                                              Viimeksi muokannut RS2; 14.10.2007, 20:48.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pääsulakeboksista löytyy piakasta 10. Ohjailee osaa moottorin sähköistä, mutta olikohan mitään kipinään vaikuttavaa tuon allaa sitä muista.

                                                Jos joku ei ole kerinnyt vastata välissä, niin muokkaa edellistä viestiäsi.
                                                Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.10.2007, 19:07.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ja ongelma jatkuu siten, että moottorin ollessa käyntilämpöinen
                                                  ja yritän saada käyntiin niin vikakoodienluku ei mahdollinen.

                                                  Kylmänä kyllä käynnistyy ja koodit saa luettua.
                                                  Antoi koodin: ilmanpaineanturi/johdinsarja( Autodatan koodi 2223)

                                                  Kohta on tosiaan yksi Vemsin onnellinen omistaja lisää.
                                                  Kakka toi Motronic . Tulpatkin vaihdoin takaisin orkkis Boschilaisiin. Pelaa yhtä hyvin kuin Denson Iridiumeilla.

                                                  Boxin sisäinen vika(ko)?
                                                  Viimeksi muokannut RS2; 19.10.2007, 06:07.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei tuosta motronicista kannata ihan pienellä luopua.

                                                    Löytyskö joltain sitten lainaan boksia jolla kokeilla. Ei tuon baro anturin temppuilutkaan luulisi koko boksia sotkevan.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tänään töihin mennessäni kulkupeli otti ja sammui ajossa ja käyntiin ei saa kirveelläkään.
                                                      Vikakoodeja ei anna lukea, koska on vika päällä.Ei edes kylmänä.
                                                      Hieno ominaisuus tuon hintaluokan autossa .

                                                      Epäily kohdistuu Motronicin Boxiin. No kun töiltä kerkeän, avaan sen ja
                                                      valaistulla suurennuslasilla tarkastan juotokset ym. boxista.

                                                      On noita Motroniceja pimennyt ennenkin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Varmista nokkahihnan ajotusmerkit vauhtipyörän merkkiin nähden. Kampiakselin pään nokkahihnan rattaan kiilan katoaminen aiheuttaa melko veikeitä oireita.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jokuhan sitä boksia riivaa jos ei kerran anna koodeja lukea, onhan boksin sulakkeet ehjät?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mulla teki edellinen auto samanlaisia oireita. Eli aluksi toimi kylmänä hyvin mutta lämpösenä ei lähtenyt käyntiin kuin satunnaisti. Hetken päästä ei toiminut enään lämpösenä ja lopuksi enään käynnistynyt kylmänäkään. Vaikka kuinka sahas käyntiin. Syyksi paljastui lastun tinaus, kylmä juotos.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X