Toisesta valkoisesta 3-napaisesta liittimestä otin virrat, joka aiemmin meni sytkä vahvarille
Tarkistappas että siellä on liitin kunnossa, eikä ole kontaktihäiriötä. Onpahan ainakin yksi vikakohde eliminoitu. Hall-anturi vialta tämä minusta vaikuttaa.
Hall on vaihdettu uuteen.Nokkapyörän ajoitus edestä katsottuna on sen melkein hampaan vasemmalla venakopan merkistä. Ja kun lämpenee, Hallin pulssi ei katoa.
Autoko kuitenkin jatkaa käymistä vaikka maailman tappiin, mutta lämpimänä ei vaan lähde? Vahvasti moinen viittaa triggeripuolelle tavalla tai toisella.
Juu, luin kyllä. Mutta tuleeko hallin singnaali jatkuvasti eculle asti? Tuollainen random-vika viittaa yleensä sähköihin, ja jos kyseessä olisi sökö puola, niin kone lähtee kyllä käyntiin (vaikka 3:lla pytyllä).
Oliko kampuran asentotunnistin varmuudella eliminoitu vikalistalta?
Puolat olen kokeillu varapuolalla yksikerrallaan läpi vian ollessa päällä.
Mitattu on nuo kaikki em. asiat ja kohteet.
Kampurantunnistin on kokeiltu ehjällä.
Joo, mittasin taas kerran kaikki ecun pinnit ja kaikki anturitiedot tulee,maat ovat ok ym.ym.
Shittiä mitata, kun ei ole breakout-boxia. Ja varpaat jäässä.
Yksikään anturin pulssi ei puutu/katoa ja johdin resistanssit ovat ok.
Niin ja taas ei käynnisty. Onkohan takuu voimassa heh heh...
Puolat menee varmasti nyt pohjaan asti,kun vuolin ne kumit matalaksi ja syöttöjännite ei katkea missään vaiheessa.
Ledillä en ole nyt kokeillu.Odotan alkuviikosta kannettavaa, jolloin pääsen tuon romun sielunelämään paremmin käsiksi.
Uskon niin, kun vika päällä>ei koodeja.
En ole mitannut paineita, mut eilisen ajon jälkeen kyyti oli toista kuin koskaan aikaisemmin.Johtui bensapumpun vaihdosta ja pumpun ääni on kireämpi kuin aiemmin.
Vois tuon paineensäätimen vielä uusia tietysti. Mitäs se maksoikaan...Noin 70 euroa etkan mukaan.
VAG-COM on nyt käytössä ja mielenkiintoinen ominaisuus:Kun testeri yrittää tehdä yhteyden "engine" puolelle, niin ajonestonvalo vilauttelee ja se sirinä kuuluu samalla.
Ja tottakai, ei yhteyttä ecuun.Kuten ei muihinkaan controlmodule-osioihin.
Akkujännite on tosin alhainen, kun vaikeammin jo starttaa lukuisten käynnistysten jälkeen.
Voi yhteydenottoherjaus johtua siitä.
Uskon, että ajonestonvalo ei liity testaustapahtumaan, ellei erikseen pyydetä.Onko näin?
Just uusinta mittasin nekin ja hyvä yhteys on K&L-linjoissa. Tunnistin silmukkakin on ilmeisesti kunnossa:21 ohmia mittaustulos -3 asteen pakkasessa ja vika on päällä.
Mistä löydän ajonestonreleet ?Pitäis olla korjaamomanuaalin mukaan 8 ja 10 paikoissa kojelaudan alla ja ne paikat ovat tyhjät.
Näille releille on kytkiksen mukaan yhteys releelle [COLOR="Black"]starter inhibitor and revesing light[/COLOR] Mikäs se tuo rele on.
Uusin kaikki sulakkeet, mitkä liittyvät moottorinohjaukseen tms. varmuuden vuoksi.
Ja vagcom ei mene sisään.
Mikäs versio se noista parhaiten pelittää noin vanhan katiskan kanssa?
Ei ole relettä siinäkään paikassa(8). Ainoastaan sillastukappale, jonka ollessa pois ei käynnistysmoottori lähde pyörimään.
Korjaan edellistä , siis ei kojelaudan alla vaan sulakeboxissa kuin Ari sanoit. ja 10 paikassa onkin p-ainepumpun rele, joka on uusi.
Vaikka korjaamomanuaali muuta väittää.
Jos saat tampereelta lainaan ihan minkä vaan suorasytkäkoneen ecun niin kokeile. Tuo K&L -ongelma kyllä haisee siihen suuntaan.
Kyllä se käytiin lähtee niin ABY kuin AAN boksilla.
Comment