Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 (KU autom.) öljypohjan irrotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ44 (KU autom.) öljypohjan irrotus

    Pitäisi vaihtaa tihkuva öljypohjan tiiviste KU -koneiseen kaksisataseen. Onko kokemusta, pitääkö apurungon/vakaajan lisäksi nostaa konetta tai irrottaa esim. vaihdelaatikkoa, että mahtuu pois? Taimmat ruuvit näyttävät olevan aika katveessa.

    #2
    Ei ole vastaus kysymykseesi, mutta jos apurungon pudotat pois paikoiltaan, niin siitä kannattaa samalla vaihtaa puslat, kuten myös vaihdelootan tukikumit. Pyörien suuntaus operaation jälkeen, kun ei etupyörät kuitenkaan ole enää kohdallaan apurunkokäpistelyn jäljiltä.

    Comment


    • #3
      Ainakin KP-koneessa on vauhtipyörässä kaksi hylsyn kokoista holea, josta kahden takimmaisen pultin irroitus onnistuu. Pyörittämällä ensin kohdilleen.

      Comment


        #4
        Pultit taitaa saada irti suht helposti, mutta koneen pohjassa on kiinni öljypumpun suodatinputki, joka työntyy aivan öljypohjan pohjaan asti. Öljypohja pitää saada melkolailla suoraan alaspäin irti. Ei onnistu liuttaminen kohti koneen keulaa.

        Comment


          #5
          Laitetaan nyt tähänkin vaikka vanhaa ketjua onkin, josko joku muu tarvii jossain kohtaa tietoa.
          KU-koneen öljypohjan irroitus, kuten minä sen tein:
          Apurungon etummaiset pultit irti ja apurunkoa alas.
          Vaihdelaatikon alapuolen suoja (tuki tms miksi haluaa sitä kutsua) irti.
          Öljypohjan pultit irt ja pohja on käsissä.

          Comment

          Working...
          X