Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 ECU erot man.- ja autom.vaihteisessa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• UrS4 ECU erot man.- ja autom.vaihteisessa

Voiko UrS4 AAN+automaattivaihteet soveltaa jotenkin manuaalivaihteisen ECU:a?
    Softa kai on hieman "laimennettu" jos käytetään automaattilodjua, mutta onko muita eroja? Kuulin että automaattilaatikko ei toimi ollenkaan, jos käyttää manuaalin ECU:a. Onko kenelläkään kokemusta?

Perstuntumalta sanoisin että sama ecu mutta eri koodaus.

Comment

Ainakin automaatin ECU toimii manuaalissa hyvin ja automaatin ECUssa toimii manuaalin softa.

Comment

Juu, mullahan on automaatissa manuaalin vakiosoftan pohjalta väännetty softa. Se tais olla tosin ABY:n pohjalta väännetty mutta kuitenkin.
        Ja tais olla Hämäläisen Arto, jolla on automaatissa MTM:n manuaalille tarkoitettu softa.

Comment

Mulla on itseasiassa manuali S6:n ecu, jossa lisäksi manuaalille tarkoitettu MTM softa.

Hyvin toimii ;)

E: mä olen kokeillut useampiakin manualista otettuja ecuja tossa mun autossa ja kaikki on pelannut ihan niinkuin pitääkin, joten voin sanoa että varmasti pelaa.
          Viimeksi muokannut arti; 11.9.2007, 17:09.

Comment

Automaatin softa pitää kierroksia ylhäällä (1300 tms) auton liikkuessa kaasu ylhäällä ilmeisesti askin voitelun takia. Ei liene järkyttävän kriittistä.

Comment

Vaihtaa öljyt vuoden/kahden vuoden välein askiin, niin luulis haittaavan vähemmän jos yleensäkään jotain haittaa.

Comment

ABY:n mtm:n virisofta pitää kanssa hieman kierroksia yllä kun auto liikkuu vapaalla, luokkaa 1100-1200. Joten ei varmaankaan mitään haittaa ole tuon johdosta käyttää manuaalivaihteisen softaa.

Comment

Itse asiassa niin kaikki pyrkii pitämään että vaihteenvaihdot olisi helpompia. Automaatti tekee sen vaan korostetusti.

Comment

Mulla saattais jossain olla automaatin orkkislastut, nimenomaan urS4 jos jollain tarvetta. Kahvit tai hyvää läppää vastapainoksi.

Edit:socketit löytyy myös.

Comment

Lähettääkö automaatti jotain signaalia, mistä moottori tietää vaihtoajankohdan vai miten homma pelaa? Vai onko UrS4:ssa niin hienoa tekniikkaa?

Comment

Automaatissa on erillinen ohjausboksi laatikolle, joka hoitelee niitä asioita.
                        Sen syvällisemmin minä en tuosta boksista sitten tiedäkään, tokihan siellä on pakko oma ohjelmansa olla.

Comment

Automaatissa on oma ecu, joka kyttää nopeus-ja kierroslukusingaalia, kaasuläpän asentoa, kaasuläpän avausnopeutta, kepin asentoa..jne. Eli sähköisesti on ohjattu tuo laatikko.

Comment

Working...
                          X