Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4:sen putki S4:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS4:sen putki S4:een

    Tuli ostettua RS4:sen cat-back putki. Nythän sitten mietiskelen että kuinka bolt-on tuo mahtaa olla?
    Toki sen sinne saa mutta ainahan tieto ja fakta on tervetullutta, eli jos jotain kiinnikkettä, sovitepalaa tahi muuta tarvitsee niin voipi fiksuna ihmisenä nämä hankkia etukäteen.

  • #2
    Sama putki pitäis olla eli pitäs mennä heittämällä ihan paikoilleen.

    Comment


    • #3
      No niin, vihdoin on putki kiinni. Muutama huomio:

      Putkihan ei ole sama joten ei myös mene heittämällä. Takahelman aukko on liian pieni ja kattien jälkeen joutuu sovittamaan jonkin verran, toinen putki on liian pitkä, no problem, mutta toinen pätkän liian lyhyt. Ei siis mitenkään mahdoton homma mutta ei myöskään bolt-on.

      Comment


      • #4
        Okkei eli tuli tarkennus tietoihin.

        Ferritalla on sama putki vain S4 ja RS4:een niin siitä kavi mielessä että pitäs mennä paikoilleen heittämällä.

        Comment


        • #5
          Joo tuli muuten toi eroavaisuus selville kanssa, kun laitoin rs4 downpipet eli juuri toi pituusongelma niillä kahdella putkella ennen yhdistymistä ja pientä muuta säätöä johtuen downpipeistä. Mulla siis toi Ferritan cat-back putkisto.

          Käytin siis RS4:n isommat tuplaputket ennen yhdistymistä ja ferritan loppuputken vaimentimineen.

          Eli jotain eroa noissa S4 / RS4 putkissa on kyllä.

          Comment


          • #6
            Ja merkittävin erohan on tietenkin se että vakio RS4 putki on isompi läpimitaltaan verrattuna vakio S4. Nämä siis tehtaalta tulleet putket. Asennukseen tuo ero ei juurikaan vaikuta, hengitykseen kylläkin.

            Comment


            • #7
              Huomasiko eroa S4 putkistoon? Ja jos, niin minkälainen ero?

              Comment


              • #8
                Jonkun verran tulosta tällä turbo-back systeemillä, vetää rajoittimelle asti vaivattomammin kuin ennen ja keskialueella on enemmän löylyä.

                Penkissä oli niin kuuma (silloin helteiden aikaan) ja välijäähyille ei ollut puhallusta, niin 5000 rpm jälkeen veti tehot alas ja leikkasi entisellä kokoonpanolla penkitetyn käyrän. Sitä ennen oli noin 10-15 hv käyrä edellä ja keskellä vääntöä parhaimmillaan 46 nm enemmän, mikä kyllä yllätti.

                Jahka ilmat viilenee ja jos saisi noi välijäähyt vaihdettua, niin täytyy penkittää uudestaan.

                Comment


                • #9
                  Mulla on vielä joku pikku vika jossain kun ei ahda niin kuin pitäis eli lopullisia kommentteja ei vielä ole annettavissa. Samallahan vaihdettiin isommat (RS4:sen) kuulerit. Mutta lyhyesti jos ei huomioida tuota ahdon puuttumista niin tuntuu paremmalta. Muistakaamme tosin persdynon tarkkuus joten tuon mun tunteen kannattaa jättää enimmäkseen omaan arvoonsa ;)

                  Tuo vika on sellainen että ei oikein ahda niinkuin pitää, f-letku ja y-letku just vaihdettu mutta sen jälkeen en oo paineistanut järjestelmää. Noh, kyllähän se ongelma ennemmin tai myöhemmin löytyy :)

                  Vaynen arvot kyllä ovat yllättäviä yläkanttiin mutta kyllähän tuollainen kelpaisi :D

                  Äänet on pikkaisen, todella vain pikkaisen möreämmät ja hyvä niin. Äänet tosin aina ovat makuasioita mutta itse olen tyytyväinen hillittyyn ääneen.

                  Comment


                  • #10
                    Joo arvot oli hyviä, tosin penkkinä käytin Harisen dynoa, jossa lastulla ja cat-back putkella tuli 300 hv / 452 Nm.

                    Samalla kokoonpanolla ST-Motors:ssa irtosi 505 Nm vääntöä mutta lämmöt hyökkäsi vastaan jo 4000 rpm..... eli tehoja ei irronnut :)

                    Käytän kuitenkin harista jatkossakin ja täytyy laitaa netiin toi dynolappu missä on 300 hv / 452 Nm veto ja sitten RS4:n downpipeillä ja väliputkilla veto. Ne kun on päälleikäin niin näkee hyvin erot vaikka tehoja ei vedettykkään loppuun asti lämpöjen takia. 478 Nm irtosi RS4 hilppeillä eli 26 nm enemmän kuin ennen ja tosiaan siinä 3000-3500 rpm oli max 50 Nm enemmän.

                    Harisella veto vastaa vastukseltaan noin 2-vaihteen vetoa, kun ST-Motors:ssa luokka 9-vaihteella =) eli Harinen varmaan lähempänä normaalia.

                    Comment

                    Working...
                    X