Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 E tomaatti ei meinaa käynnistyä aamuisin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 80 E tomaatti ei meinaa käynnistyä aamuisin

Moi! Jotain juttua onkin ollut käynnistys ongelmista. Mutta mulla onkin nyt tälläinen ongelma,että auto ei millään meinaa käynnistyä aamulla. Kun on lämmin kone ei mitään ongelmaa. Olen vaihtanut itse virranjakajan kannen + pyörijän, uusinut tulpat, putsannut maajohdot. Mutta kovin on hikistä tuo auton käynnistys aamulla, noin 6- 12 kertaa saa vääntää avaimesta ennenkuin alkaa pyörimään, jos sittenkään, niin tosi nihkeästi Talvi tulee ja kohta ollaan suorastaan nesteessä.
    Tosin tässä viikko sitten posahti ylävesiletku , oiskohan siinä syypää? Tosin olen yrittänyt kuivatella konetilan hyvin, mutta ? Oisko sytytyspuola jo kulahtanut tai jokin muu starttiin liittyvä, ei ole mittareita millä todeta virtojen kulkua. Akun uusin kesällä.

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=36367

Tuossa yksi apu.

Comment

Eli voi siis olla joko tuo moottorinohjauksen lämpöanturi, tai sitten kylmäkäynnistyssuuttimen toimintahäiriö. Mulla oli ko. suuttimen johto murtunut siitä liittimen läheltä, ja teki aika tahmeaksi kylmäkäynnistykset, kun ei antanut sitä lisäruikkausta.

Lämpöanturin johtoliitin unohtui puolestaan irti tuota korjatessa, ja sillon lähti kyllä kylmänä käyntiin, mutta lämpöisenä lähti vasta läppä auki ja sittenkin melkoisen bensanhajun kanssa :D Tästä voi päätellä, että anturin vastus pienenee lämmön noustessa, ja pakkasella ~ääretön.

Eli ota kokeeksi johto irti siitä sinisestä lämpöanturista; jos ei vaikutusta kylmänä tai lämpöisenä, kannattaa tarkistaa tuon suuttimen toiminta.

edit: tekstiä hiottu

Comment

käynnistys ongelma

Pitääpä tarkastaa tuo sininen mötikkö eli moottorin lämpöanturi.Kitoos.

Comment

Kerrotko sitten, jos/kun vika löytynyt.

Comment

käynnistys ongelmat

No vaihdoimpa varmuuden vuoksi moottorin lämpö anturin ja samalla siinä vieressä olevan kaverin, lämpöanturi oli kyl aika palaneen näköinen jamolempien tiivisteet oli aika finaalissa.

Mutta eipä se varsinaiseen ongelmaan auttanut, mutta lämmöt nousee kivasti nyt.

Vein sit auton korjaamoon ja löytyihän onneksi se vika, starttimoottorihan se ryökäle sit olikin. Pyöritti, mut ei antanut koneelle lähtöstarttia.
            Jotes huomenna vaihtuu osa.

Comment

Öh, en kyllä ymmärrä tuota diagnoosia ellei startin hampaat ole kylmänä jostain syystä osuneet vauhtipyörän vastaaviin ollenkaan. Ja se pitäisi jo kuulua startin äänestäkin.

Vai enkö mää nyt taas tajuu jotain olennaista?

Edit: En näköjään kun en viittiny lukea ensimmäistä viestiä kunnolla... Asia roger :)
              Viimeksi muokannut A6tonen; 13.9.2007, 21:20.

Comment

Working...
              X