Venttiilikopan tiivisteitä vaihdettaessa paljastui, että nokka-akselien välisen ketjun (ketjusysteemi joka on nokkien välillä ja pyörittää toista nokka-akselia) kiristin (ylempi, ilmeisesti alapuolella on toinen vastaava) oli liikkunut aivan ylä-asentoon painaen ketjun venttiilikoppaan kiinni ja järsinyt siihen pienen reiän. Myös sisempää nokka-akselia pyörittävä ratas oli saanut vauriota. Ilmeisesti alempi kiristin on hajonnyt ja laahauslevy tms. vaurioittanut ratasta ja siksi ylempi kiristin noussut yläasentoon tms.
Okohan tämmöistä tapahtunut ennen? Tuollaisten osien ei käsittääkseni pitäisi hajota koskaan. Voikohan olla valmistusvirhe? Toisen sylinteriryhmän ketju ja rattaat oli kuin uudet ja kiristin ala-asennossa.
Moottori kävi täydellisesti, ei mitään sivuääniä eikä muutakaan ja moottori pelannut täydellisesti, eikä vikaa huomannut mistään muusta kuin öljyvuodosta venttiilikopassa.
Onko kokemuksia, ja mistähän tommonen vika vois johtua?
Okohan tämmöistä tapahtunut ennen? Tuollaisten osien ei käsittääkseni pitäisi hajota koskaan. Voikohan olla valmistusvirhe? Toisen sylinteriryhmän ketju ja rattaat oli kuin uudet ja kiristin ala-asennossa.
Moottori kävi täydellisesti, ei mitään sivuääniä eikä muutakaan ja moottori pelannut täydellisesti, eikä vikaa huomannut mistään muusta kuin öljyvuodosta venttiilikopassa.
Onko kokemuksia, ja mistähän tommonen vika vois johtua?
Comment