Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3b (200 20v) kipinä kateissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3b (200 20v) kipinä kateissa

    Copypastea toiselta foorumilta..

    Voi tätä vitutuksen määrää..

    Taustoja sen verran, parin päivän työsarka, eli kytkimen + vauhtipyörän vaihto. No, homma rokkasi ihan hyvin ja autolla tuli ajeltua about 50km.. Nyt illalla kotiin tullessa, onneksi ihan himakadulla, ripeähkön kiihdytyksen jälkeen möhkö sammui. Ei lähde tulille vaikka tanssisi ripaskaa ja miten kehuisi tuota Lötköä.

    Kytkin mallia Spec Stage 3+, visuaalisesti tsekattu että on oikea osa 200 20v ympäristöön. Vauhtipyörä uusi ja orkkis osa.

    Samalla siitten siinä vaihdoin nuo vauhtipyörän anturit. Ei vaikutusta.

    Kipinä siis on kateissa, tsekattu visuaalisesti tulpalla katsomalla.

    En osaa kuvitella että vauhtipyörä&kytkinkään oliis heti hajonnut niin että olisivat tuhonneet sen sytytyshetkitapin ja vaihtipyörän hampaat. (sytytyshetkianturi jos hajoaa auton ollessa käynnissä, ei sammuta moottoria, rpm anturi sammuttaa koneen) - Hall anturikin toimii niin ettei sen hajoaminen sammuta konetta..

    Postaus 2..

    Jakajan tsekkasin, lienee kunnossa kun pyörii konetta pyörittäessä.

    Mitähän sitten? Miten puolan sais tsekattua? Ei jaksais ymmärtää miksi vekotin toimi hyvin sen about reilut 50km, kunnes sitten kotikonnuille tullessa teki tenän, sammui vauhdista ja kipinä hukassa.

    Nyt tsekattu;
    - Uudet rpm ja sytytyshetki anturit vauhtipyörällä
    - Jakajan ratas lienee ehyt kun kerran pyörii konetta pyörittäessä & startatessa

    #2
    Maa kaapelit kunnossa?

    Comment


      #3
      Uskoisin että on.

      Auto tosiaan sammui kuin saunanlyhty. Mietin vain onko yhteyttä kykän / vauhtipyörän vaihdolla...

      Comment


        #4
        Onko 62asteanturin tappi paikallaan vauhtipyörässä?

        Comment


          #5
          Onko 62asteanturin tappi paikallaan vauhtipyörässä?
          En tiedä. Ainakin lienee ollut kun kerran pelitti sen 50km:)

          Pitänee kait tsekata sekin ja ainakin lukasta vikakoodit kunhan sais kaapelin lainaan, oma kun on lainassa prkle...

          - ei vaan tajua millä hitolla se tappi lähtisi kävelemään vauhtipyörältä jos se siellä on kuitenkin ollut.. (vauhtipyörä oli kokonaan siis uusi VAG tiskiltä)

          Comment


          • #6
            Olisko mahdollissuutta lukea vikakoodeja? Vois jotain vinkkiä viasta niistä saada. Miten Hall-anturi?(kannattaa varmistaa toimivuus...)

            Comment


              #7
              Pitänee ootella et sais kaapelin lainaan... Vikakoodit joo meinasin lukasta. Se, että tuo kikatin sammui kui saunanlyhty, se Hall ei selittäisi(?)

              Noo.. Eipä ressata, ei ala vituttamaankaan niin paljoa..

              Comment


              • #8
                Itsellä aikonaan ässä teki tuon saman tempun pari kertaa, toisella kerralla oli tosiaan se vauhtipyörän tappi. Toisella kerralla kyseessä alahihnapyörän kiila. Onneksi sen verran tiukalla se hihnapyörä, että nitkahti vain hieman sivuun. Ei päässy venttiilit kokeilemaan mäntiä.

                Comment


                  #9
                  Vauhtipyörän suunnalla rempattu joten eiköhän todennäköinen vikapaikka ole siellä. Teoriassa 62 tapin signaalikin saa kadota eikä vehje sammu, mutta joissain tapauksissa sammuu jostain syystä. RPM-signaali hampailta ei saa kadota tai sammuu heti. "Asennusmutteri" kytkinkopassa ja liipassut sopivasti paikat rikki?

                  Comment


                    #10
                    Taas ajatuksia tähän liittyen, en ole nyt tuon parissa paininutkaan, mutta tuossa toisessa 7A pannua koskevassa topicissa oli juttua vähän tähänkin liittyen.

                    Mulla tosiaan bensapumppu toimi käynnistäessä, eli käsitin että se sulkisi tuon rpm ja 62 asteen anturin toimimattomuuden pois? (eli vauhtipyörän osasto olisi OK?) Miten on 3b:ssä?

                    Comment


                      #11
                      Tulipa ladattua akku;) Joten hetki tuli tuota taas tutkittua;

                      Tuli kaverin kanssa hetkinen tuota taas katseltua, vikavalo (check engine tms) sammuu startin aikana, bensapumppu toimii, ei kipnää kuitenkaan tule. Puola paskana? Kuulemma 3b ympäristössä tuo vikavalonn sammuminen kertoisi sen että Hall ja vauhtipyörän anturit, ja tappi olisi elossa?

                      Comment


                        #12
                        Puola mitattu ja OK. Pitänee hinauttaa tuo toisaalle ja tutkia startin kolosta miltä siellä suunnalla näyttää.

                        Vai onko muita ehdotuksia?

                        edit:

                        Jos se tappi on paskana, olisi varsin kiva tietää syy, miksi se on katki? Kuitenkaan ei ole kiva ajella autolla josta tappi katkeaa 50km välein.
                        Viimeksi muokannut jiisimula; 2.10.2007, 12:27.

                        Comment


                          #13
                          Tappi katki, kuten epäilinkin. Olis toki kiva tietää mikä tuon tapin voi katkasta....

                          Comment


                            #14
                            Ai epäilit, Esko epäili tuota pari kk sitten...

                            Comment


                              #15
                              Epäilinpä minäkin, mutta tsekkasin muitakin vaihtoehtoja..

                              Comment


                                #16
                                Hyvä että vika löytyi.
                                Pienestä kiinni joskus nämä käyntiongelmat.

                                Comment


                                • #17
                                  Miten tuon katkenneen tapin saa pois vauhtipyörästä ja kuinka pitkä kyseisen tapin pitäisi olla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Pyörä pöydälle ja jos ei muuten lähde, niin esimerkiksi suoraan poraamalla - ja rei'ästä ei kannata tehdä väljää. Kyllä sen pituus melkein anturin leveyden verran saisi olla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Niin pitkä kuin mahtuu olemaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Elikkäs itellä s2 eli 2.2tq 3b samantyyppistä ongelmaa kun ylempänä, aiemmin lähtenyt aina vähän heikosti käyntiin kerran hörähtänyt joka startilla ja lähtee silloin jos lähtee.

                                        No eilisten lumileikkien jälkeen ajoin normaalisti kotiin ja jätin auton pihalle aamulla roikan päästä ei lähtenyt eikä edes yrittänyt myöhemmin todettu ettei kipinä tule, täytyy lähteä tutkimaan asiaa mutta aina vinkit auttaa/jos jollain ollut samaa ongelmaa?

                                        Comment


                                          #21
                                          Jakakan hall-anturista ja rattaasta voi aloittaa ainakin tutkimukset.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jeps vikahan löytyi yllättävän helposti jakajan rattaan akselitappi liukunut ulos ja katkennut..

                                            Comment

                                            Working...
                                            X