Kipinän puuttuminen tuntuisi enemmin pätkimisenä/nykimisenä ei puutumisena.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä tämä on? Vastaus: joutokäynnintasaaja (ISV)
Collapse
X
-
Vesak1988.lle, olet varmaan tutkinut bensan paineen säätimen toiminnan? Oireista päätellen kyseessä on KE-jetti?
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=56771
Comment
-
Taitaa kuitenkin olla Hitachin systeemi, Ke-jetti on 10V koneessa.
Ps. Oletko tarkastanut Isv:n ja venakopan välisen alipaineletkun, sen joka tekee heti kopasta lähdettyään 90 asteen mutkan? Itsellä on siinä vuoto, joka vaikuttaa tyhjäkäyntiin, ööh, tuhoavasti. Teippiviritys pelasti, odottelen letkua maahantuojalta. Hinta huimat 20€...
Comment
-
Sleepylle: tämä minun ongelma on just nykimistä kiihdyttäessä, ja joskus jää puutumaan tasakaasulla ajossa..
kaverilla aikoinaan 5-pyttysessä volvossa just samanlaiset ongelmat, ja vikana oli että yksi tulppa ei sytyttänyt kunnolla, mutta itse nekin olen vaihtanut,
kuitenki viittais tähän sytytys puoleen..
RH:lle: joo olen vaihtanut sen letkun kokonaan ja suurimman osan muitaki alipaine letkuja..
Jooo ja ei tosissaa oo Ke-jetti tässä koneessa.
Comment
-
eikös ainakin jollain korjaamoilla oo vehkeet testata esim. puolan toiminta, että onko kunnossa vai ei..?
sitä tässä nyt veikkaisin jos sen isv:n täytyy ollakkin auki kierroksilla..
Comment
-
Heitetäänpä ihan hatusta tällainen:
ISV:n sähkösyöttöhän tulee varmaan samasta johdosta, kuin esimerkiksi MAF. Mitähän muita siellä voisi olla saman syötön takana? Ajattelin vaan, että voisiko tässä syötössä (tai moottorin/ecun maadoituksissa) olla jotain häikkää, että ISV:n ollessa toiminnassa jännite laskee, jolloin esim. MAF näyttää väärää arvoa? Tämä siis todellakin hatusta temmattu, mutta mittailepa vähän jännitteitä. Eihän tuo ISV nyt suuria määriä virtaa ota, mutta jos se on vaikka juuri MAF:n kanssa samassa syötössä, niin voihan se vaikka vaikuttaakin.
Comment
-
ei mitenkään korjaa, mutta kone käy lämpimänä liian laihalla tai sitten ei sytytä kunnolla...ja yhtään syytä en ole löytynyt miksi se laihalla kävis..
Comment
-
-
Ei se kyllä oikein voi olla syy ISV:n läpi päästämässä ilmassa. Samallalailla sen pitäisi ilmaa mitata oli ISV auki tai ei. ISV:n ollessa auki on nimittäin aivan sama, kun isv olisi kiinni ja kaasuläppä hieman auki. Jos todella ISV irti toimii tyhjäkäyntiä lukuunottamatta normaalisti, on se vähän pakko olla sähkövika. Joko olit tarkistanut kaasuläpän anturit?
Comment
-
kaasuläpän potikka on katottu, just vaihoin lämpötila-anturin, huomenissa kokeilla vaikuttiko mitään, mut tuskin koska vastus arvot suunnillee samat..
sähkövikaan minäki tässä oon kallistumassa, huomenna yritän keritä kaivaa ecun esille ja katella sitä ja mittailla, mut mitä mittailla..?
Comment
-
Pitäis jostain kaivaa ne ECUn pinnit tietoon. Muistaako joku?
Tuolla 20v Motronicin pinnejä. Luultavasti jokseenkin sinne päin. http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/20vpin.html
Comment
-
Alkuperäiseen aiheeseen viitaten. Itsellä tyhjäkäynti 1200-1500, kun moottori lämpimänä. Putsailin ISV:tä CRC:llä ja laitoin takaisin paikoilleen jo samana iltana. Ongelma hieman parani, mutta kun moottorin lämpötila oli siinä pisteessä että flekti alkoi pyörimään ilmeni ongelma taas. Nyt on ISV mokkula likoamassa Forten puhdistusnesteessä yön yli. Huomenna taas uutta testiä...
Comment
-
Ei helpotusta ongelmaan. Nyt tyhjäkäynti käyttäytyy vielä oudommin kuin ennen korjausta. Voi video sentään tuon kanssa. Kokeilin 12v napsutella tuota ISV:n luistia ja hyvin se näytti aukeavan. Mistä voisin vikaa seuraavaksi lähteä etsimään? Ei tuo ISV enää ainakaan kovin likaiselta vaikuta kun niistä avoimista putkista katselee :|
Comment
-
Niin juu, auto tosiaan 80 2.0E -92, moottori on ABK... tyhjäkäyntikytkin on aloitusviestissä olevan kuvan kaltainen...
Katsastuksessä tämän vuoden alussa oli päästöt aika alhaiset, viittaisi ilmeisesti siihen että käy laihalla? Jakohihna vaihdettiin 2006 kesäkuussa, nyt tänä kesänä rupesi kuulumaan ihmeellistä resoinnin ääntä pakoputken tienoilta aina tismalleen 2200 kierroksen tuntumassa. Voisko nää oireet kaikki viitata jotenki tohon tyhjäkäyntiongelmaan?
Comment
-
-
Säätyykö isv kun kaasua avataan eli kuuluisiko olla esim 2000rpm kiinni vai onko ns on/off venttiili.
Itsellä ainakaan jännite ei muutu vaikka kierroksia nostaa.
Onko muuten normaalia kun oljykorkin avaa niin tyhjäkäynti muuttuu huonommaksi,puhaltaa melkoisesti eli huohottaa mutta öljytikun reiästä ei tule puhallusta.
Puristuspaineet mitattu ja olivat 12.7-13.0 bar haarukassa.Kone on ABK.
Samaten tulpat ovat aivan nokiset ja tyhjäkäynti soutaa lampimänä,onkohan vehje toiminut uutenakaan kunnolla.
Comment
-
-
Kyllä se vaan puhaltaa korkista mutta ei kampikammiosta,eikös ne tilat pitäisi olla vapaassa yhteydessä toisiinsa,eli öljyn virrata vapaasti nokka-akselilta öljypohjaan.
Pystyykö muuten lambdaa mitaamalla toteamaan onko rikki vai ei.
Pystyykö VAG-COM:illa lukemaan -91 coupesta mitään millään.Viimeksi muokannut apenie; 1.12.2007, 19:09.
Comment
Comment