Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä tämä on? Vastaus: joutokäynnintasaaja (ISV)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Sama homma jatkuu, eli vika ei ole kadonnut.

    Comment


      #62
      Mites ne lämpöanturit vaihdoitko tai kokeilitko ottaa johtoja irti?

      Comment


        #63
        Kokeilin ilman anturin johtoja. Ainut anturi, mitä ilman auto ei edes pyörinyt, oli multianturin kaverina ollut ja jonka ostin uuden. Tämä on vissiin ainut mikä ohjaa ecua. La-kytkin ja multis ei vaikuttanut käyntiin.
        Tuo imuilman esilämmitys juttu ei toimi tuossa autossa, mutta tuskin vaikuttaa käyntiin. Eli se läppä mikä on ilmanputsarissa. Toimiikos se alipaineella vai lämpötilan mukaan?

        Comment


          #64
          Lämpötilan mukaan. Toimii ilman sitäkin.

          Comment


            #65
            Kuuluuko tuin isv:n luistin avautua, kun laittaa virrat päälle? Otin isv:n irti ja laitoin virrat päälle. Se rupesi surisemaan, mutta luisti ei auennut, vipatti surinan tahtiin. Moottori on kylmä. Aukeaako se enemmän vasta lämmettyään?

            Comment


              #66
              Tein tässä pientä huoltoa. Tulpan johtojen mittausissa totesin ainakin yhden piuhan pätkivä kun sitä liikutti, ja muutenkin rutisivat käännellessä ja olivat koppuraiset. Vaihdoin uudet piuhat ja samalla virranjakajan kannen ja pyörijän.
              Isv: putket varmistin tiiviste aineella. Huohotin putkesta ja haitarikumin sisältä siivosin kahvikupillisen tuota kinuskikastiketta jota tuo moottori puskee. Ensi kerralla, mikäli vielä omistan tuon, niin vaihdan tuon metallisen vänkyrä putken kumiletkulla. Tulee puolenkymmentä 90 mutkaa vähemmän ja halkaisia kasvaa.

              Toivaikkaana sitten laitoin koneen käymään.
              Vika ei hävinnyt. Rynkytys vaihe tuli kuten ennenkin ja taisipa puksauttaa putsariin päinkin kun tuota härnäsin kaasulla. Muuten kaikki ok.

              Jos nöyrtyis ja menisi merkkihuoltoon rahasäkin kanssa? En tiedä.

              Comment


                #67
                Onkos kenelläkään faktaa, missä vaiheessa lamda-anturi rupeaa ohjaamaan seoksia kylmällä moottorilla?
                Pyöriikö auto jos irroittaa lamdan piuhan? Jos vika olisikin siinä, tosin vaihdettu pari vuotta sitten.

                Comment


                  #68
                  missä vaiheessa lamda-anturi rupeaa ohjaamaan seoksia kylmällä moottorilla?
                  Jos on lämmityksellä varustettu ja kunnossa, niin yleisesti olen kuullut että noin puolessa minuutissa. (Toimintalämpötila n. 600C)
                  Voihan sitä koettaa nyppästä lennosta johdot irti, jos jetti toimisikin "kökkömodessa".
                  Löytääkö lambda-signaaliin viittaavaa vikakoodia esim. 2342 (no signal)?

                  Comment


                    #69
                    Kokeileppas ottaa tuosta differential pressure regulaattorista töpseli irti ja käy koeilemassa vaikuttiko ongelmaan. Tuo hoitaa ecun ohjaamana kylmäkäyttö rikastusta. Menee vakio asetuksille, kun ottaa töpselin irti.

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=56771
                    Tässä tuosta on juttua.

                    Comment


                      #70
                      Joo tuon linkittämäsi jutun pohjalta tässä olen touhunnut ja juuri äsken käytin tuota rekulaattoria irti.
                      Siinähän on 2 reikää tuota jakajan runkoa vasten ja bentsiini ilmeisesti kiertää tuon kautta. Toisesta reijästä löysin muovisen roskan joka tukki miltei puolet tuosta reijästä. Putsasin koko komeuden ja läjäsin.
                      Lopputuloksen näkee huomenna kylmällä koneella. Ja pitää kokeilla tuota piuhan irroittamista.

                      Overdrivellä setvitään myös näitä ke ongelmia. Hyvä linkki sieltä.
                      http://www.xs4all.nl/~master99/slc/gif/k_e_jetronic/k_e_jetronic.htm

                      Comment


                        #71
                        Ei ollut pressure regulaattorin puhdistuksesta mitään hyötyä. Haalea kone ei edes luvannut käyntiin, kun kokeilin ottaa tuosta töpselin irti.

                        Comment


                        • #72
                          Ota lambdan piuha irti ja sen lisäks akkukaapeli vähäks aikaa. Itellä ei lambdan aiheuttamat ongelmat hävinny pelkällä signaalipiuhan irrotuksella, vaan piti aina nollata ecu. Syynä oli lämmitysvastuksen hajoaminen ja pikkupikku vuoto putkessa just ennen kattia. Lämmityspiuhojen välillä pitäs olla vastus luokkaa 5-10ohmia.

                          Comment


                            #73
                            Noniin. Otin lamdan piuhan irti ja laitoin käyntiin. Ei mitään merkitystä vian kannalta.
                            Olen käyttänyt kaikkien antureiden piuhoja irti ja vika ei ole hävinnyt.

                            Comment


                            • #74
                              kuuluuko isv:lle tulla koko ajan jännite (n.14V), minä kun luulin että vain silloin kun tyhjäkäynnin mikrokytkin napsahtaa..?? ei sen minun käsityksen mukaan koko ajan tarviis sitä jännitettä...
                              kertokkee viisaammat..
                              kone 7A.

                              Comment


                                #75
                                Siihen toiseen nastaan varmaan tulee jatkuva 14V ja toista maadoitetaan PWM:llä. Vaikea mitata tietynlaisilla yleismittareilla. Joissakin yleimittareissa on se Duty Cycle asento jolla näkee PWM-taajuuden 0-100%.

                                Comment


                                • #76
                                  Tuolla juttua testaamisesta.

                                  Comment


                                  • #77
                                    no tavallisella digitaalisella mittarilla mittasin, mut joka tapauksessa ilman koko isv:tä ajaminen on tasaisempaa ja menevämpää...
                                    isv ei ole jumissa, olen aukaissut moneen kertaan ja puhdistanut, mistä hakea vikaa??

                                    Comment


                                    • #78
                                      coupen toimintahäiriö ja isv

                                      kertokaa viisaammat että eihän isv:n pidä päästää ilmaa läpi esim 1/4 tai 1/2 kaasulla?? minusta pitäisi vain tyhjäkäynnillä..

                                      mulla 7A coupen isv on koko ajan aktiivinen ellei johtoa nappaa irti tai sammuta autoa, eli eihän auto voi toimia hyvin teoriassa eikä käytännössä..
                                      ja mistä lähteä vikaa ehtimään jos isv on koko ajan aktiivitinen`?

                                      tyhjäkäynti mikrokytkin toimii, mutta voiko johtua kaasuläpän asento potikasta?

                                      kokemuksia?
                                      Viimeksi muokannut jasso; 6.11.2007, 23:27. Perustelu: Miksi tehdä uusi yllättäen uusi ketju. Kyllä tänne mahtuu.

                                      Comment


                                      • #79
                                        kellään aavistusta miksi isv on koko ajan avoinna?? ^

                                        Comment


                                          #80
                                          ISV rikki? Melkein aina se vika on ollut ISV:ssä eikä ohjauksessa.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Onko ISV auki ohjattausjännitteellä vai levossa? En tunne 7A:n ISV:n toimintaa, mutta esim. AAN:n ISV:n lepoasennossa venttiili on noin millin auki ja esim. KU:ssa se on kokonaan kiinni.
                                            Voihan siitä olla käämi vialla, mutta monesti se on vain pikeentynyt. Talvella, jos huohotinjärjestelmässä on kosteutta, ISV voi myös jäätyä jumiin.

                                            Comment


                                            • #82
                                              siis isv on auki koko ajan kun töpseli on kiinni, kun töpselin ottaa irti nii auton saa kulkemaan mutta tyhjäkäyntiä ei ole, ja kun töpseli on paikallaan tyhjäkäynti pelaa mutta audi ei kule..
                                              eli itse isv ei jumita..siis ongelma on että siihen tulee ohjausjännite riippumatta kaasun asennosta..

                                              Comment


                                              • #83
                                                Omassa ABK moottorisessa 80:sessa ohjausjännite tulee kokoajan ISV:n liittimeen. Ei vaikuta moottorin kierrosluku... Jos liittimen laittaa kiinni ISV:hen niin alkaa hirveä nykiminen. Vaikka letkut on irti ISV:stä.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  pitää näköjään ite vääntää katkasia väliin että isv:n saapi joskus pois päältä kun haluaa että auto kulkee :/

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Suosittelen vaihtamaan ISV:ksi sellaisen yksilön, jonka tietää todella toimivan.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      kehtaako joku mitata paljo varmasti toimivassa isv:n käämissä on ohmeja..

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Ei paljon ohmien mittaus kerro vielä kunnosta mitään. Itsellä nosti ISV lötkössä kierroksia itsekseen tasakaasulla. Ohjausjännite (tai siis PWM) kasvoi tasaisesti koko ajan ja avasi ISV:tä. Vika oli kuitenkin itse ISV:ssä ja korjautui sen vaihtamalla, vaikka ohjauksen vialtahan se kovasti vaikutti.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          no mulla isv:n ohjausjännite nousee kierrosten mukana, ei auta kuin toivoa että vika olisi itse isv:ssä, uskomattomalta se kyllä kuulostaa, mutta ei auta kuin etsiä toinen kappale ja kokeilla..
                                                          Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 12.11.2007, 13:34.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            No ei tuo ole vielä mitään siihen verrattuna, että itse vaihdoin ISV:n 200:sesta silloin tilalle ja laitoin sen "viallisen" 200:seen, sillä seurauksella että molemmissa ISV toimii. Eli vaihtelu virkistää :)

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Kuuluuko ohjausjännite olla tyhjäkäynnillä jo 14 Volttia..? ABK:ssa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X