Eli kysymys liittyy tuohon vetopois/rynkytys kylmänä ongelmaan. Onko tämä se ISV? Siihen menee kaksi letkua + tuo sähköpiuha. Toinen kiemurtelee jonnekkin haitarikumin alapuolelle, toisesta ei saa selvää näin päällisin puolin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä tämä on? Vastaus: joutokäynnintasaaja (ISV)
Collapse
X
-
Ainakaan haittaa ei voi olla siitä, että nappasee laitteen irti ja puhdistaa rasvanpoistajalla (jarrukliineri). Puhistuksen aikana voi lisäksi antaa huoletta 12V, jotta saa laitoksen mekaniikan liikkumaan.
On kuulemma auttanut monella tyhjäkäyntiongelmiin.
Kannattaa myös tarkastaa imuvuodot - kylmänä kone tarvitsee tietty enemmän ilmaa.
Comment
-
En ole ruvennut rassaamaan tuota kun ongelmani ei varsinaisesti ole tyhjäkäynnissä.
Voisikohan tämä vika johtua lämpö anturista. Esim talvella kun käyttää lohkolämmitintä, niin tätä rynkytystä ei ilmene. Kylmällä koneella jos lähtee heti ajamaan niin auto rupeaa toimimaan aina samassa kohtaa eli noin 1km ajon jälkeen tai muuataman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. Tämä siirtymävaihe on se tuskallisin, silloin tyhjäkäyntikin on mahdotonta rynkyttämistä ja kaasu pedaalia joutuu pumppaamaan jos meinaa päästä risteyksestä liikkeelle. Eli kun vesi rupeaa lämpeämään, niin auto rupeaa toimimaan.
Comment
-
Rupeaakohan nyt polttamaan?
Motonetistä katsoin lämpötila-anturia ja siitä sanottiin seuraavaa, "i" Bosch-lämpöaikakytkin --87 jos 0280130214 ("ryyppy").
Onko tämä se iso motikka joka on liitin alaspäin ylävesiletkussa lähellä lohkoa?
Tuolla, http://www.ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php sanottiin että " 9. Kylmäkäynnistyssuutin - Tätä ohjaa lämpöaikakytkin, joka antaa suuttimelle virran vain moottorin ollessa kylmä (alle 30 asteinen) ja silloinkin vain määräajan".
Vaikuttaa melko kalliilta osalta, mutta oireiden perusteella nyt vois tärpätä.
Comment
-
Niinpä taitaakin olla. Jippii.
Mikä on "se", joka säätää /rikastaa seoksia, kunnes moottori rupeaa hiukan lämpeämään?
Ajallisesti n.vajaa 5min tyhjäkäynnillä, tai n.1km ajoa ja rupeaa toimimaan. Näistä edellämainittujen aikojen puolessa välissä alkaa ne varsinaiset ongelmat ja kuin veitsellä leikaten auto ,rupeaa toimimaan normaalisti. Vaikea selittää.
Comment
-
No tuo lämpöaikakytkin ei ohjaa ainakaan muuta kuin sitä ryyppysuutinta tai semmoisessa käsityksessä minä ainakin olen.
Koneen tyyppi auttaisi. Eli löytyy lohkon kyljestä juuri kansitason alapuolelta 3 pytyn liepeiltä. Olisko tuo mahdollisesti PS kone?
Tai esim. huoltokirjan tietotarrasta.
Comment
-
Tosiaan huolto vihkosessa kerrotaan että moottorin tyyppi on PS.
Mutta mistä se ecu tietää millon moottori rupeaa lämpeämään? Vai pysyykö seokset koko ajan samana, olipa moottori kylmä tai kuuma.
Siinä missä on tuo lämpöaikakytkin alapuolella on letkun yläpuolella pienempi 2-napainen anturi. Millä tavalla tämä liittyy asiaan? Vai onko tämä flektin anturi.
En tarkoita että lämpöaikakytkin olisi rikki, mutta toimiiko se samalla normaalina lämpöanturina.
Comment
-
Flektinanturi on syylärin alareunassa. Tuo toinen kaksinapainen voisi hyvinkin olla ecun anturi.
Mikäli Venäjän pojan sähkökaavioihin on luottaminen, niin tuolta ecun anturilta lähtevät johdot pitäisi olla: ruskea/punainen ja Musta/punainen.
http://www.lrdirect.com/image.php?productid=119830
Tässä vielä lämpöaikakytkimen kuva. Tämän ei siis pitäisi ohjata muuta kuin ryyppysuutinta.Viimeksi muokannut Sleepy2; 12.9.2007, 12:17.
Comment
Comment