Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä tämä on? Vastaus: joutokäynnintasaaja (ISV)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    itse itseäni lainaten tuolta hieman ylempää.

    Siihen toiseen nastaan varmaan tulee jatkuva 14V ja toista maadoitetaan PWM:llä. Vaikea mitata tietynlaisilla yleismittareilla. Joissakin yleimittareissa on se Duty Cycle asento jolla näkee PWM-taajuuden 0-100%.

    Comment


    • #92
      eli jos isv:n vaihdolla ei audi tokene niin sitten on ohjausyksikössä häikkää?
      maffi ei taida olla yhteyksissä isv:n ohjaukseen..
      Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 13.11.2007, 12:36.

      Comment


      • #93
        joo niinhän siinä kävi kuin aattelin, toisella isv:llä jännitettä tulee ihan samallalailla kuin vanhallakin, tyhjäkäynnillä noin 5V ja kierrosten noustessa lisää vaan jännittettä tulee kehiin..
        ei huvittas minkää isv:n takia vaihtaa autoo, mutta mitäs tälle enää osaat tehä??

        Comment


          #94
          Menee tämäkin vika taas aivan liian vaikeaksi. Mitäs antureita siellä on vielä uusimatta?

          Comment


          • #95
            Alkuperäinen kirjoittaja Vesa_k1988 Näytä viesti
            ei huvittas minkää isv:n takia vaihtaa autoo, mutta mitäs tälle enää osaat tehä??
            Arvaa ja erehdy tai perehdy, niinhän niitä autoja korjataan paremmissakin piireissä... :)

            Jos kahdella ISV:llä kokeiltu, niin seuraavaksi tarkistaisi ohjainlaitteeseen tulevat jännitteet/signaalit. Jos ne on kunnossa ja myös lähtevät johdot ehjät, niin ohjainlaite vaihtoon.
            Ilmeisesti ohjainlaite aika kestävä komponenteiltaan, joten tinailujen tarkistus voisi olla yksi vaihtoehto ennen ohjainlaitteen vaihtoa.

            EDIT: "2.3 7A" Taitaa ollakin hankalampi rakenne kuin omissani, mutta pääsääntöisesti ohjainlaitteet vaihdetaan kuitenkin ed. mainittujen tarkistusten jälkeen, jos mitään muuta vikaa ei ole löytynyt. Eli jos ohjainlaite saa tarvitsemansa tiedot ja siitä on yhteys ohjattavaan laitteeseen, niin korjaus/vika-vaihtoehdot ovat silloin vähissä.
            Viimeksi muokannut audiq; 14.11.2007, 16:32.

            Comment


            • #96
              sitä minun pitikin kysyä että missä tämä ohjainlaite sijaitsee ja miten sinne pääsee käsiksi?

              Ja jassolle että mitään antureita ei ole vaihdettu, ei kukaa ole sanonu että jokin anturi vaikuttaa isv:hen
              olen kokeillut että mikrokytkin toimii ja kaasuläpän asento potikka toimii...
              en oikeen usko että maffi pystyy vaikuttamaan tähän..

              JA NYT YMMÄRRÄN MIKSI SAKSALAINEN ON HALUNNUT KYSEISESTÄ COUPESTA EROON...
              johan se kerkesi hänellä olla 18vuotta.
              Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 14.11.2007, 21:29.

              Comment


              • #97
                kahtelin tässä jouto hommina tätä coupen bensapuolen kytkentä kaaviota ja ainut anturi mikä on yhteyksissä tähän ohjausyksikköön on "coolant temperature sender", mihin tätä tarvitsee ja miten vaikuttaa polttoaine puolella?

                Comment


                  #98
                  Se on jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Ja vaikuttaa polttoaine seokseen. Antaa enemmän soppaa kylmällä koneella.

                  Taitaa toiselta nimeltään olla multivika-anturi :)

                  Comment


                    #99
                    vai onkos 7a koneessa sama jekku kuin aan+muutama muu 20v pannu, koneessa on hyvällä tuurilla 3 lämpöanturia, ilmastoinnille, mittarille ja boksille. multivika anturi on pelkästään mittarille itselläni, boksille on omansa kannessa ja ilmastoinnin anturi on lämppärin letkussa.

                    Comment


                    • tuossa noita näkkyy olevan :D mikähän näistä boksille menevä?

                      Comment


                        Numero 6 valkoinen kaksinapainen.

                        Comment


                          Voihan se olla, että tuo ISV seuraa hieman moottorin kierroksia. ISV on reilummin auki ajossa ja kun kaasun pudottaa nopeasti pois, niin ISV sulkeutuu pikku hiljaa. Tällä estetään se, ettei moottori sammu, vaan kierrokset tippuvat rauhallisemmin.

                          Tämä siis vaan arvaus, mutta tyhjäkäyntihän kai pelaa ihan hyvin?

                          Comment


                            Kaasuläppäpotikka?

                            Comment


                            • ai että isv:n kuuluukin olla avoinna kierroksilla?? sitäkö pasi tarkoittaa?
                              tyhjäkäynti on kyllä semmonen että nopeasti kun kaasun nostaa nii kierrokset laskee todella alas ja siitä alkaa kivuta ylöspäin oikeisiin lukemiin..

                              kaasuläppäpotikan olen mitannut ja samoja arvoja saanut kuin mitä haynesin opas kertoo..

                              Comment


                                ECU saa tietonsa tältä 035919369M

                                Merkkitiskillä lähes 70e, multa 25e.

                                Comment


                                  ai että isv:n kuuluukin olla avoinna kierroksilla?? sitäkö pasi tarkoittaa?
                                  Sitä juuri. Mutta korostan, että kyseessä on vasta epäily. :)

                                  Comment


                                  • ois kyllä hyvä kun joku vahvistaisi epäilyksen :D eli kuuluuko isv:n päästää ilmaa läpi kierroksilla?

                                    Comment


                                      Jos aikataulu antaa periksi, voin koettaa selvittää asian illalla - mitenkähän tuo parhaiten onnistuisi? Kai ihan vaan mittaamalla ISV:n ohjausjännitettä?

                                      Comment


                                      • mittaamalla tai..
                                        kone käynnissä, käännät käsin kaasua ja sitten nappaat isv:n liittimen irti ja huomaat varmaan jos käynti muuttuu tai ei muutu..
                                        jos muutttuu nii sillo isv on auki kierroksillaki, eli tulee ohjausjännitettä jatkuvasti..

                                        mulla siis auki kokoajan, minusta ei pitäisi..

                                        Comment


                                          Kyllä se vaan reagoi liittimen irroitukseen kierroksilla.

                                          Comment


                                          • just just..sitten ollaan etsitty vikaa ihan väärästä paikasta..
                                            sitten ollaankin taas lähtökuopissa.

                                            huomasin äsken ku lähin pihasta nii kylmänä toimi ihan ok, mut sitte ku kone lämpes nii alko puutuminen :/
                                            eli seokset ois OK kylmänä, mut miks ei enää lämpimänä??
                                            Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 15.11.2007, 19:47.

                                            Comment


                                              saako ecu oikean lämpötiedon anturilta?

                                              Comment


                                              • mistäs sen tietää saako se?
                                                toinen anturi on tulossa..

                                                Comment


                                                  Mittaamalla vastuksen sekä anturin navoilta, että ECUn navoilta. Vertaa niitä keskenään ja kirjallisuuden arvoon. Mutta jos uusi anturi on jo hommattu, ei kannata tuhlata turhaan aikaa vanhan mittailuun.

                                                  Comment


                                                  • niin tätä ite ecua en ole tainnutkaan tavata vielä, missähän se asustaa autossa?

                                                    Comment


                                                      Taitaa olla pelkääjän jalkatiloissa. Ilmastoinnin/lämppärin putken takana. Hanskalokero pitää irrottaa.

                                                      Comment


                                                      • hanskalokeron ja lämppärin puhaltimen oon irrottanu joskus, mut ei silloin osunut silmään, mut siellä kait se jossai on..

                                                        Comment


                                                          Perhealbumi näyttää tuollaisen sijainnin suhteessa puhaltimen koteloon. Siis cq -89:ssä.

                                                          Beenelkussa siellä hantin jalkatilan edessä ahtaassa välissä; omassa ainakin vaan survottu sinne väliin, ei näyttänyt olevan kiinni kun paikallistin sen maton yläreunan takaa.

                                                          Comment


                                                            Siellä se on kaikissa. Linkin kuvassa kotelo kuvattu auton etuoikeasta nurkasta katsoen.

                                                            Comment


                                                            • heij, juolahti tuossa työpäivän aikana mieleen, että jos autossa olisi puola paskana..kylmänä kun auto työntää enemmän bensaa, jaksaa huonompikin kipinä sytyttää sen, mutta lämpimällä koneella ei enää jaksa kunnolla sytyttää kun saapi vähemmän bensaa ja siitä nykiminen..tyhjäkäyntikin kuulostaa vähän että ei ihan täysillä sytyttäs..
                                                              miltäs kuulostaa?
                                                              jollaki oli S2:ssa nykimistä ja johtu puolista..

                                                              tähän mennessä vaihdettu sytytyspuolelta: tulpat,tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X