Sama homma jatkuu, eli vika ei ole kadonnut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä tämä on? Vastaus: joutokäynnintasaaja (ISV)
Collapse
X
-
Kokeilin ilman anturin johtoja. Ainut anturi, mitä ilman auto ei edes pyörinyt, oli multianturin kaverina ollut ja jonka ostin uuden. Tämä on vissiin ainut mikä ohjaa ecua. La-kytkin ja multis ei vaikuttanut käyntiin.
Tuo imuilman esilämmitys juttu ei toimi tuossa autossa, mutta tuskin vaikuttaa käyntiin. Eli se läppä mikä on ilmanputsarissa. Toimiikos se alipaineella vai lämpötilan mukaan?
Comment
-
Tein tässä pientä huoltoa. Tulpan johtojen mittausissa totesin ainakin yhden piuhan pätkivä kun sitä liikutti, ja muutenkin rutisivat käännellessä ja olivat koppuraiset. Vaihdoin uudet piuhat ja samalla virranjakajan kannen ja pyörijän.
Isv: putket varmistin tiiviste aineella. Huohotin putkesta ja haitarikumin sisältä siivosin kahvikupillisen tuota kinuskikastiketta jota tuo moottori puskee. Ensi kerralla, mikäli vielä omistan tuon, niin vaihdan tuon metallisen vänkyrä putken kumiletkulla. Tulee puolenkymmentä 90 mutkaa vähemmän ja halkaisia kasvaa.
Toivaikkaana sitten laitoin koneen käymään.
Vika ei hävinnyt. Rynkytys vaihe tuli kuten ennenkin ja taisipa puksauttaa putsariin päinkin kun tuota härnäsin kaasulla. Muuten kaikki ok.
Jos nöyrtyis ja menisi merkkihuoltoon rahasäkin kanssa? En tiedä.
Comment
-
missä vaiheessa lamda-anturi rupeaa ohjaamaan seoksia kylmällä moottorilla?
Voihan sitä koettaa nyppästä lennosta johdot irti, jos jetti toimisikin "kökkömodessa".
Löytääkö lambda-signaaliin viittaavaa vikakoodia esim. 2342 (no signal)?
Comment
-
Kokeileppas ottaa tuosta differential pressure regulaattorista töpseli irti ja käy koeilemassa vaikuttiko ongelmaan. Tuo hoitaa ecun ohjaamana kylmäkäyttö rikastusta. Menee vakio asetuksille, kun ottaa töpselin irti.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=56771
Tässä tuosta on juttua.
Comment
-
Joo tuon linkittämäsi jutun pohjalta tässä olen touhunnut ja juuri äsken käytin tuota rekulaattoria irti.
Siinähän on 2 reikää tuota jakajan runkoa vasten ja bentsiini ilmeisesti kiertää tuon kautta. Toisesta reijästä löysin muovisen roskan joka tukki miltei puolet tuosta reijästä. Putsasin koko komeuden ja läjäsin.
Lopputuloksen näkee huomenna kylmällä koneella. Ja pitää kokeilla tuota piuhan irroittamista.
Overdrivellä setvitään myös näitä ke ongelmia. Hyvä linkki sieltä.
http://www.xs4all.nl/~master99/slc/gif/k_e_jetronic/k_e_jetronic.htm
Comment
-
Ota lambdan piuha irti ja sen lisäks akkukaapeli vähäks aikaa. Itellä ei lambdan aiheuttamat ongelmat hävinny pelkällä signaalipiuhan irrotuksella, vaan piti aina nollata ecu. Syynä oli lämmitysvastuksen hajoaminen ja pikkupikku vuoto putkessa just ennen kattia. Lämmityspiuhojen välillä pitäs olla vastus luokkaa 5-10ohmia.
Comment
-
kuuluuko isv:lle tulla koko ajan jännite (n.14V), minä kun luulin että vain silloin kun tyhjäkäynnin mikrokytkin napsahtaa..?? ei sen minun käsityksen mukaan koko ajan tarviis sitä jännitettä...
kertokkee viisaammat..
kone 7A.
Comment
-
no tavallisella digitaalisella mittarilla mittasin, mut joka tapauksessa ilman koko isv:tä ajaminen on tasaisempaa ja menevämpää...
isv ei ole jumissa, olen aukaissut moneen kertaan ja puhdistanut, mistä hakea vikaa??
Comment
-
coupen toimintahäiriö ja isv
kertokaa viisaammat että eihän isv:n pidä päästää ilmaa läpi esim 1/4 tai 1/2 kaasulla?? minusta pitäisi vain tyhjäkäynnillä..
mulla 7A coupen isv on koko ajan aktiivinen ellei johtoa nappaa irti tai sammuta autoa, eli eihän auto voi toimia hyvin teoriassa eikä käytännössä..
ja mistä lähteä vikaa ehtimään jos isv on koko ajan aktiivitinen`?
tyhjäkäynti mikrokytkin toimii, mutta voiko johtua kaasuläpän asento potikasta?
kokemuksia?Viimeksi muokannut jasso; 6.11.2007, 23:27. Perustelu: Miksi tehdä uusi yllättäen uusi ketju. Kyllä tänne mahtuu.
Comment
-
-
Onko ISV auki ohjattausjännitteellä vai levossa? En tunne 7A:n ISV:n toimintaa, mutta esim. AAN:n ISV:n lepoasennossa venttiili on noin millin auki ja esim. KU:ssa se on kokonaan kiinni.
Voihan siitä olla käämi vialla, mutta monesti se on vain pikeentynyt. Talvella, jos huohotinjärjestelmässä on kosteutta, ISV voi myös jäätyä jumiin.
Comment
-
siis isv on auki koko ajan kun töpseli on kiinni, kun töpselin ottaa irti nii auton saa kulkemaan mutta tyhjäkäyntiä ei ole, ja kun töpseli on paikallaan tyhjäkäynti pelaa mutta audi ei kule..
eli itse isv ei jumita..siis ongelma on että siihen tulee ohjausjännite riippumatta kaasun asennosta..
Comment
-
pitää näköjään ite vääntää katkasia väliin että isv:n saapi joskus pois päältä kun haluaa että auto kulkee :/
Comment
-
-
Ei paljon ohmien mittaus kerro vielä kunnosta mitään. Itsellä nosti ISV lötkössä kierroksia itsekseen tasakaasulla. Ohjausjännite (tai siis PWM) kasvoi tasaisesti koko ajan ja avasi ISV:tä. Vika oli kuitenkin itse ISV:ssä ja korjautui sen vaihtamalla, vaikka ohjauksen vialtahan se kovasti vaikutti.
Comment
-
no mulla isv:n ohjausjännite nousee kierrosten mukana, ei auta kuin toivoa että vika olisi itse isv:ssä, uskomattomalta se kyllä kuulostaa, mutta ei auta kuin etsiä toinen kappale ja kokeilla..Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 12.11.2007, 13:34.
Comment
Comment