Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 naputtaa kuumana

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 naputtaa kuumana

    Oireet on otsikon mukaiset. Aika selvästi kuuluu kannesta, elikkä taitaa venttiilinnostimet mennä vaihtoon. Öljyä on tarpeeksi ja merkki castrol. Onkos kyseisessä koneessa, öljynpaineenrajoitusventtiileitä kannessa vai pistänkö vaan suosiolla nostimet tilaukseen?

  • #2
    Vaihda uudet öljyt. Omassa ässässä ainakin alkaa naputus kuulumaan jo 5000km ajetuilla öljyillä. Uudet kun vaihtaa niin on taas hiljainen.

    Comment


      #3
      Ei ole nostimet ihan terveet, jos alkavat naputtamaan 5tkm ajetuilla öljyillä. Ehkei siitä stressiä kannata vielä ottaa. Ehjä kone ei kuitenkaan naputtele öljynvaihtovälin aikana.

      Comment


        #4
        Ei pitäisi juu naputella, paitsi jos kone tykkää syödä öljyä. Itselläni kun laskee öljyn pinta tikun alueen puolivälin alapuolelle alkaa naputtelu, varsinkin jos pikkasenkaan polkasee. Pikkasen voiteluainetta lisää, ja taas mennään pari tuhatta kilometriä.

        Comment


        • #5
          On muuten vittumainen vaiva. Jostain tuo diudi päästää öljyä läpi, just ehkä puolitoistakuukautta sitten löin öljyä alarajalta ylärajaan, en muista määrää, ja nyt, alkoi taas naputtaa vähän samaan malliin kuin viime kerralla. Pienen poljennan, siis oikeasti pienen, alkaa nostin/nostimet naputtamaan. Kone ei mielestäni juurikaan vuoda öljyä, hieman on kostea paikka paikoin. Öljyillä ajettu nyt n. 8tkm, ja kulunut on siis ainakin litra-puolitoistalitraa. Muista threadeista senverran luin että muittenkin vanhat ässät sitä hiukan kuluttaa, mutta miten tuon voisi saada kuriin? Voiko venttiilivarren kumien vaihto vaikuttaa noin paljoa? Miten saada selville vuotaako turbo, imupuolelta sitä ei ilmeisesti taida havaita? Savutusta ei mielestäni juurikaan ole, en tosin ole sitä suuremmin seurannut. Huomenna alkaa armoton tsekkaus savutuksen suhteen.

          Auton mittarissa 212000, öljynä Castrol TWS 10w-60.

          Miten tuo pieni poljenta muuten vaikuttaa naputukseen? Miksi juuri pienen rasituksen jälkeen naputtaa?

          Comment


            #6
            öljyjen lämmöt nousee -> alkaa naputtelemaan. Eli viileämpänä saa paremmin puNppu pidettyä paineet riittävinä, lämpösenä ei enää tahdo saada. Toki myös pieni kierrosten käyttö siirtää sitä öljyä muualle kuin öljypohjaan -> alkaa naputtelemaan

            Comment


              #7
              Veikkauksia mikä on menny koneesta? Kylmänä ei ääntele mitenkään mutta kun hieman lämpenee niin alkaa naputus/kalkatus. Tyhjäkäynnillä sitä ei kuulu ollenkaan, mutta n. parista tonnista alkaa kuulua. Ihan kuin tulis kannesta mutta tosi hankala varmaksi sanoa. http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Audi_URS...king_sound.mp4
              Viimeksi muokannut Thuppu; 12.10.2011, 21:01.

              Comment


              • #8
                Ota apulaite hihnat pois paikaltaan ja kokeile ettei niistä tulisi ääntä.
                Jos nostimet jumittaisi niin tyhjäkäynnillä varmasti myös ääntäisi.
                Myös tarkistaisin jakohihnan kiristinrullan kun ääni voisi siihenkin viitata.

                Comment


                  #9
                  Otin laitehihnan pois eikä ääni hävinnyt. Tulpat on kaikki saman väriset, öljyissä ei ole minkäänlaista hippua. Pitää vielä tarkastaa toi jakohihnan rulla ja vesipumppu. Aloitin kyllä jo pakosarjan irrotusta ja tarkoitus olis nostaa kansi pois...

                  Comment

                  Working...
                  X