Sattuipa äsken seuraavaa: n. 200km reippaan ajon jälkeen tuossa +7 asteisessa vesisateessa sai aikaan sen, että kaupan pihassa tyhjäkäynnillä alkoi lämmöt "hiipimään" ylöspäin. Jostakin 90 --> 95 asteeseen. Sammutin auton ja samantien alkoi kuulumaan pulputus konehuoneesta ja paisuntasäiliö tyhjeni korkin välistä pihalle. Ja tämä siis tuli sammutuksen jälkeen. Epäilen korkkia vialliseksi mutta vikaa en ymmärrä ensinkään. Miksi nesteet tulee pois säiliöstä vasta kun sammuttaa koneen? Olisko muita ideoita?? Termari ja kansipahvit on vaihdettu 5000km sitten.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kone viskasi vedet pihalle ( AAH )
Collapse
X
-
Mulla ainakin tuli vedet pihalle paisuntasäiliön kautta, just sen takia, koska kone lämpiää sammuttamisen jälkeen. Korkki raolleen ja ongelma häviää.
-
Tuuletin pyöri kyllä ja vesipumppu on vaihdettu pari vuotta sitten. Tosin ei kerro mitään siitä etteikö voisi olla huonossa hapessa. Mielenkiintoisia sulakkeitakin löytyy, sulake 14 pitäisi olla 15A ja edellinen omistaja on laittanut sinne 25A. Nyt alettava suomentamaan minne kaikkiin paikkoihin tuon sulakkeen kautta virtaa menee... :)
Comment
-
Kyseessä 100 Q 2.8 ja toi taitaa nyt olla se C4 kori. Kaikkeni olen tehnyt jotta olisi saanut koneen työntämään vedet pihalle mutta en ole siinä onnistunut. Tosin nyt on paisuntasäiliön korkki sopivan löysästi kiinni. Sulakkeista on englanninkieliset käännökset ja tuokin asia tuli tutkittua.. On vaan ilmeisesti tökätty sopivan iso sulake mikä on sattunut varastossa olemaan.
Comment
-
Yön yli nukuttuani tuli vielä mieleen että onko insinööri viisas?? Jos järjestelmä on rakennettu toimimaan ylipaineessa niin silloin jäähdytysnesteen kiehumispiste on ylempänä. Onko siis järjestelmä mitoitettu siten, että joissakin osissa moottoria nesteen lämpötila on yli 100 astetta jolloin nesteet ei kuitenkaan saa alkaa kiehumaan. Eli jos nyt ajelen korkki löysällä niin järjestelmään ei nouse paine ja on vaara että nesteet kiehuu kovemmassa ajossa???
Comment
-
Kyllä se korkki pitää olla kunnolla kiinni (ja ehjä). Se on tosiaan suunniteltu niin että järjestelmässä on painetta, eikä vesi kiehu vielä sadassa asteessa.
Ainakin jos kovasti ajetaan veden lämmöt menee yli sadan asteen ja sitten tulee ongelmia jos siellä on korkki löysässä.
Comment
Comment