Moi!
Tuli hankittua otsikon mukainen ajoneuvo ja samalla siirryttyä VAG-konsernin tuotteisiin. Autoon olen muutoin erittäin tyytyväinen, mutta öljyn syönti huolestuttaa. Olen itse ajanut autolla vasta n. 1000 km, mutta olen havainnut öljyn kulutuksen olevan tolkuton, n. 1 l/400 km! Kuulostaa mielestäni kohtuuttomalta. Lisäksi auto pölläyttelee jonkin verran (sinistä savua -> öljyä siis?) etenkin lämpimänä ja kun kaasua painaa "rullaamisen" jälkeen. Hyvä puoli tässä on se, että auto on vasta liikkeestä ostettu, joten homma ei kaadu minun niskaan. :)
Autolla on ajettu vasta 93 tkm (tuontiauto, mutta auton kunnon, huoltokirjan, kuittien yms. perusteella vaikuttaisi pitävän paikkansa), koneessa on Laakkosen mukaan 0W-30 öljyt. Eilen auto oli Laakkosella tutkittavana, jossa mittasivat puristukset (olivat välillä 12,4-13,7 bar/sylinteri), eikä sieltä vikaa löytynyt. Jatkotutkimuksiin ei myyjäliike antanut vielä lupaa, miettivät etenemistä tahollaan. Tähän mennessä vian on arveltu johtuvan männän renkaista (kuulemma tämän ikäisten V6-mallien ongelma), väljästä venttiilin ohjurista tai venttiilin ohjurikumeista. Onko muilla foorumilaisilla vastaavaa kokemusta näistä isoista myllyistä? Kyseessä siis S6:n 4,2 l V8 (konetyyppi AQJ, 340 hv/420 nm). Kiitos vastauksista jo etukäteen...
Tuli hankittua otsikon mukainen ajoneuvo ja samalla siirryttyä VAG-konsernin tuotteisiin. Autoon olen muutoin erittäin tyytyväinen, mutta öljyn syönti huolestuttaa. Olen itse ajanut autolla vasta n. 1000 km, mutta olen havainnut öljyn kulutuksen olevan tolkuton, n. 1 l/400 km! Kuulostaa mielestäni kohtuuttomalta. Lisäksi auto pölläyttelee jonkin verran (sinistä savua -> öljyä siis?) etenkin lämpimänä ja kun kaasua painaa "rullaamisen" jälkeen. Hyvä puoli tässä on se, että auto on vasta liikkeestä ostettu, joten homma ei kaadu minun niskaan. :)
Autolla on ajettu vasta 93 tkm (tuontiauto, mutta auton kunnon, huoltokirjan, kuittien yms. perusteella vaikuttaisi pitävän paikkansa), koneessa on Laakkosen mukaan 0W-30 öljyt. Eilen auto oli Laakkosella tutkittavana, jossa mittasivat puristukset (olivat välillä 12,4-13,7 bar/sylinteri), eikä sieltä vikaa löytynyt. Jatkotutkimuksiin ei myyjäliike antanut vielä lupaa, miettivät etenemistä tahollaan. Tähän mennessä vian on arveltu johtuvan männän renkaista (kuulemma tämän ikäisten V6-mallien ongelma), väljästä venttiilin ohjurista tai venttiilin ohjurikumeista. Onko muilla foorumilaisilla vastaavaa kokemusta näistä isoista myllyistä? Kyseessä siis S6:n 4,2 l V8 (konetyyppi AQJ, 340 hv/420 nm). Kiitos vastauksista jo etukäteen...
Comment