Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-04 A4 1.9 TDI Multitronicin ajoasennontunnistinvika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    -04 A4 1.9 TDI Multitronicin ajoasennontunnistinvika

    Moi kaikki Audiklubilaiset ja foorumilaiset.

    Kirjoitan nyt ensimmäisen viestini uutena käytetyn Audin omistajana.
    Kyseessä on siis A4 Avant 96kW 8E, 06/04 käyttöönotettu vuosimalliltaan 05 auto.
    Moottori (1.9TDI 96kW) AVF ja vaihteisto(multitronic) GWX.
    (kaikki edellämainittu huoltokirjan mukaan)

    Kyseisessä autossa siis ajoasennontunnistinvika(ei luotettavaa signaalia)
    Olisiko ollut F 125 vikakoodiltaan.
    Auton vaihdelaatikko saattaa yllättäen ajossa mennä D:stä S-asentoon keppiin koskematta.
    Vikatilassa(PRNDS-valojen vilkkuessa) vaihteisto toimii muuten moitteeta paitsi ettei se kytkeydy S-puolelle.
    Missä tuo kyseinen ajoasennontunnistin on??
    Onko osa sellainen, että sen voisi kyetä itse tutkimaan/puhdistamaan?
    Uusi maksaa paikoilleenlaitettuna Tampereen Audicenterissä ~1600?, josta osan hinta ~1300.
    Vaihteisto toimii ajoittain ilman vikatilaa joten jos kyseessä on sähkövika niin voisiko kyseessä olla vain huono kosketus?

    Kiitos etukäteen,
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.9.2007, 15:29.

  • #2
    Enpäs tiedä missä moinen vempain on enkä suosita alkaa räpläämäänkään ennenkuin muutamat asiat selkiää, eli kuinka uusi audisti olet ja mistä olet moisen pirssin hankkinut. Nythän on asia niin että ensin täytyy käydä sen auton myyneen liikkeen puheilla ja jos ei vielä ole puolta vuotta kulunut kaupoista kuuluu myyjän ottaa osaa moisen vian korjaamiseen joko täysin tai kimpassa. Yksityisen rintaman kaupat on sitten erikseen...

    Comment


      #3
      Aivan uusi Audisti. Ex-opelisti, joten taivaspaikkani olen jo ansainnut. :)
      Tuontipirssi, ei takuuta enää.
      Onkohan se kyseinen kikotin itse vaihteenvalitsin vaiko joku muu, siihen sähköisesti liitetty?
      Koska jos kyseisen remontin työn osuus on ~300, se ei voine olla haudattuna kovinkaan syvälle.

      Ja järjellä ajatellen jos kyse on sähköhimmelistä, se joko on ehjä tai rikki.
      Kosketushäiriöisen, toisinaan moitteettomasti toimivan ei luulisi kuuluvan jälkimmäiseen ryhmään. Toki voin olla väärässäkin, mutta juuri siksi täytyisi tietää, missä se ajoasennontunnistin lymyää.

      Merkkiliikkeen on helpompi vaihtaa uusi osa kuin alkaa arvuuttelemaan voisiko sen vanhan saada korjaamalla toimivaksi, koska tuntiveloituksella ~1000? osan korjaus tietämättä onnistumismahdollisuutta varmaksi voi nostaa remontin hintaa tuntuvasti. Oman ajan käytölle autoremontissa on turha laskea hintaa.

      Kuten mainittu, kiitos jo etukäteen.

      Comment


      • #4
        Tunnistin on ympätty multiksen ohjainlaitteeseen joka sijaitsee laatikon takaosassa. Puhdistusta voi kokeilla mutta onnistumisprosentti ei ole kovin suuri.

        Comment


          #5
          Kiitoksia tiedoista.
          Eli vissiin osanvaihto edessä.
          Eipä alkanut ruusuisesti tämä uuden VAGgilaisen arki... :(

          Nimim. pessimisti ei pety

          Comment


            #6
            Tuntuu että se vika on jollain lailla tekemisissä vaihteiston lämpötilojen muutosten kanssa.
            Kun lähtee kylmällä autolla liikenteeseen, siirtyy vaihde S:älle lähes aina samojen kilometrien kohdalla(ilmeisesti vaihteistoöljyn saavuttaessa tietyn lämpötilan). Auton pysäytys ja laitto vapaalle muuttaa vaihteiston vikatilaan.
            Kun ehkä kymmenisen kilometriä myöhemmin pysäyttää auton ja laittaa kepin P:lle, vika yleensä poistuu eikä enää palaa lämpimään vaihteistoon.
            Auton seisoessa jonkin aikaa(öljyjen jäähtyessä?) saattaa se taas olla heti käynnistettäessä vikatilassa

            Comment

            Working...
            X