Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 quattron takaperän kolahtelu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kysytäänpä ensiksi tässä topicissa niin ei tarvi uutta tehdä.
    Eli '96 S6:ssa samaa oiretta, kolahtaa perä jos ei kaasua ja kytkintä käytä hillitysti.
    Kardaanin laakeri vaihdettu, sieltä loppui kolahtelu ja nyt tuli loput väljät esille perän suunnalta.

    Ilmeisesti nuo perän tuennat lopussa, onhan tuolla jo +280tkm ajettu.
    Varmaankin pitäisi riittää kuvan osat 27 ja 2kpl osaa 5? Vai riittäisikö tuo pelkkä 27, näyttäisi nuo etummaiset puslat melko mielenkiintoisilta vaihtaa.
    Attached Files

    Comment


    • #32
      Itsellä just kans 96 vuoden s6 ja juuri tänään jumppasin rikkinäisen perän tuolta irti. Tosiaankin ainoo mistä voi kolahtaa on just nuo osat 5 ja 27. Uskalla väittää että perä täytyy, jos ei nyt aivan kokonaan pudottaa pois, niin ainakin irrottaa kardaanista että saa nuo osat 5 vaihdettua. On todella helppo koittaa, missä ne väljät on, kun nostaa auton ylös ja heiluttelee perää.
      Itsehän kokeilen onneani enkä vaihda mitään puslia tässä nyt samalla kertaa, takuulla kostautuu ennen kesärengaskelejä. Ihan ok kunnossa tuntuivat vielä olevan.

      Tosin nyt alkaa epäilyttää että perä ei olis ollutkaan rikki.

      Comment


        #33
        Saakos B6:een vaihdettua tuon takaperän etutuen purkamatta mitään sen enempiä? Kylmällä moottorilla ensimmäinen vaihto kolmoselle ja kytkimen nosto saa aikaa tömähdyksen jota ei saa kuulumaan enää millään ennen kuin moottori on täysin jäähtynyt ja vaihtaa ensimmäisen kerran kolmoselle. Vain kerran siis tömähtää kylmänä, ei koskaan toista kertaa.

        Comment


        • #34
          Kilahdukset / kolahdukset a4 b5 mallissa ainakin itsellä on löytynyt syyksi välyksellinen takaperä, johon on todellakin saavilla simmejä, mutta niiden asentamiseen tarvii irroittaa perä ja senjälkeen "poskilaakerit" irti joiden taakse simmit lisätään, ei mahdoton työ, mutta hyvät työkalut se vaatii ja tarkkuutta ettei tule isompi vahinko huonon asennuksen jälkeen..... Toinen kilahtava paikka löytyy takapyörän "kynkän" yläpään pultin kulumisesta, johon auttaa pultin uusiminen ja/ tai esim. messinkipellin lisääminen pultin ympärille jolla se saadaan tiukaksi. Oma vanhus kilissyt jo vuosia eikä ole hajonnut raskaasta jalasta huolimatta, kilometrejä kertynyt jo 520tkm...

          Comment

          Working...
          X