Mä testaan huomenna ja ilmoittelen sit!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vitosturbojen sähkövesipumppu
Collapse
X
-
Tuo imusarjan alla oleva anturi, joka tuota kiertovesipumppua ohjaa, niin ohjaako se myös sähköflektiä? Mun autossa ei viä tähän päivään mennessä ole kertaakaan tuo sähköflekti pyörinyt!
Syyläristä löytyy anturi joka hoitaa varsinaisen jäähdytyspuhalluksen.
Comment
-
Nyt alkaa liitinasiakin selkiämään.
Audin orkkispumppua (034965561C) vastaa liitännältään siis suoraan tuo 9000-1486. Bosch numero 0 392 020 054
Kuitenkin volkkareihin pumpun (251965561B, Bosch 0 392 020 024) tilalle tuo ei sovi liittimeen. Tällöin on vaihdettava liitin audimalliseksi (443906232) jonka saa tarvikeliikkeestä numerolla MTA-44.20910 (+ siihen liitinhylsyt ellei saa vanhaa liitintä purettua). Googletuksella löytyi tuollainen luettelo liittimistä:
http://www.melasiauto.ee/iedit/iedit...tarvikkeet.pdf
Tuo sama liitin sitten sopii mm. webasto/eberi polttoainepumppuun.Viimeksi muokannut TDIq; 7.1.2009, 21:17.
Comment
-
Tuo 9000-1486 käy tosiaan suoraan sähköliittimen osalta, mutta on rungoltaan hieman ohuempi, joten vaatii jotain alkuperäisten kumikannattimien väliin. Itse laitoin klemmarilla holkiksi jotain jäähdytysputkea väliin. Hyvä tuli.
epämääräistä mittausdataa:
Semitieteellinen purkkaviritys antoi seuraavaa:
- orkkis pumppu: 22 l/min (0,8A/13,3V)
- 9000-1486: 26 l/min (1,1A/13,3V)
Tarkkuus pikaisesti laskettuna ±1 l/min.
Orkkispumpun arvo on oikeasti luultavasti hieman vielä heikompi, sillä testipumpun imuputki oli poikki, joten pääsi imemään veden oikeastaan suoraan ropellin tasolta.
Poikkitieteellisen leikkaa-liima-session jälkeen koejärjestely oli seuraava:
Pumppu on upotettu noin 5cm veteen, josta imee. Pinnan taso pidettiin vakiona tuomalla letkulla vettä jatkuvasti kraanasta. Pumpusta letku mittakanisteriin. Mittaus suoritettu välillä 5-10l, joten tuotto oli vakiintunutta.
Pieni 5-10cm nousukorkeus tuossa oli, joten ei tuo nyt aivan vapaatuotto ole, mutta melkein. En tiedä millaisissa olosuhteissa tuotot yleensä kuuluu antaa.
Virta syötettiin akulta, jota ladattiin laturilla jatkuvasti. Jännite pysyi vakiona 13,3V.
Ja pari kuvaa farssista:Viimeksi muokannut jasso; 3.1.2009, 23:55.
Comment
-
Jälkijäähdytyksen kiertovesipumpuksi olen kuullut kutsuttavan. Tilalle käy motonetistä tuollainen;
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-6750
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja karppa Näytä viestiJälkijäähdytyksen kiertovesipumpuksi olen kuullut kutsuttavan. Tilalle käy motonetistä tuollainen;
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-6750
Comment
-
Jälkijäähdytyksen kiertovesipumpuksi olen kuullut kutsuttavan. Tilalle käy motonetistä tuollainen;
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-6750
Comment
-
Tuo käy siis ihan 3b,AAN ja ABY vehkeisiinkö?
Comment
-
-
Taitaa olla just sama jonka ite hommasin. 30e makso paikallisessa varaosapuljussa. Osanro. 0 392 020 034.
Orkkis kumikiinnikkeetkin sopi kuin nenä päähän. Liittimestä en vielä tiedä kun en oo tota vielä kiinni laittanut, mutta mukana tuli irtoliitin jonka voi tarvittaessa vaihtaa orkkisliittimen tilalle.
Comment
-
Aiheeseen liittyen nyt semmonen kysymys, että mistä sinne jälkijäähypumpun lämpöanturille pitäisi tulla johdot tai toisinpäin, eli mihin johtojen pitäisi päätyä siitä anturilta? Tuossa omassa kulkineessa ei nimittäin vesiharavassa ole kuin pelkkä anturi. Yhtään vapaata piuhaa ei konehuoneessa myöskään roiku.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JaniVaa Näytä viestiSiitä Bosch pumppu järki hintaan!
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1299
Comment
-
Comment