Mustahan se on.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vitosturbojen sähkövesipumppu
Collapse
X
-
Ainakin tuote 38-6750 näyttää olevan edelleen listalla...
http://www.kl-varaosat.fi/kauppa_new.html
Löytyy esimerkiksi C200CDI kohdalta
- 16849 Kiertovesipumppu 2-putkinen
Boschin numeron voin kaivaa mikäli joku tarvitsee.
Comment
-
Kokeilimpa minäkin vaihdella anturia viileämpään. Itse vaihdoin FAE:n anturiin 35810, jossa kytkeytymislämpötila on 100/95 astetta. Tällä anturilla AAN-koneessa toiminta on sellaista että pumppu lähtee pyörimään rauhallisen normaaliajonkin jälkeen. Vähän aikaa pyörittyään pumppu sammuu, mutta lähtee taas hetkenpäästä uudestaan pyörimään. Näitä käyntijaksoja saattaa olla sitten peräkkäin vielä useampiakin, johtunee ilmeisesti anturin lähekkäin olevista päälle- ja poiskytkeytymisläpötiloista?
Eipä tuosta moneen kertaan jäähdyttelystä varmaan mitään haittaa ole, mutta ihan vaan tiedoksi kun noita anturivaihtoehtoja mietitte, että noin se tuolla anturilla toimii.
Comment
-
Hyvät testausohjeet:
http://www.audiclub.fi/phpBB2/showth...&highlight=FAE
FAE 3547 (105C, 95C ) . Linkin 100 / 95 kuulostaa myös hyvältä vaihtoehdolta originaalille. Tuo anturi löytyy FAE:n numerolla 35810
Testailin omaani (ABY) ja havaitsin että flektin käynnistävä rele oli pimeenä. Ohjaus toimi J155:lta, mutta jälkijäähdytyksen (sulakeboksissa merkintä ....nachlauf) Rele tyyppi #214 meni uusiksi ja taas toimii.
EDIT:
FACET :n vastaavan 100C / 95C sensorin numerot
7.4115
Temperature switch 04J
EAN 8 012 510 070 208Viimeksi muokannut Tommy200rs; 16.8.2008, 06:11.
Comment
-
Ajattelin itekin laittaa tähän juttua kun tuli samaisen pumpun kanssa tapeltua(ja kaiken muun vuotavan veteen liittyvän) Nyt ehkä pitää jo, vielä en juhli..
Eli pumppu vuosi, yritin neuvoista huolimatta korjata sitä, aralliitti yms. liimoilla, mikään ei tarttunut kiinni muoviin, alkoi vuotamaan melkein heti. Ostin bison bisonite 2 komponentti liimaa bauhausista, ko. liima on uretaanipohjainen, kestää vettä ja kemikaaleja, sekä lämpöä 100 asteeseen. Liima oli ainoa joka tarttui kunnolla kiinni muoviin, tuskin olisi vuotanut... Melkein sain asennettua, pudotin pumpun maahan 10m päästä autosta ja letkuhaara meni poikki... mutta uskoisin että olisi pitänyt, hintaa oli 7e muistaakseni iso tuubi.
Sitten oli jo pakko ostaa uusi, ad-varaosamaailmasta 61e oikealla bosch liittimellä, ilmeisesti sama kuin motonetissa, koska on lyhyempi kuin vanha ja ruuveilla kansi kiinni.. Kuitissa numerona 9000-1486, kiertovesipumppu 12v 19mm ja hyvin toimii taas..
Comment
-
Apua tarvittais. Mulla jääpi tuo kiertovesipumppu päälle, eikä katkase ollenkaan, vaan vetää akun tyhjäks. Relevika ehkä, mutta onkohan tuo rele siellä konehuoneen puolella releboksissa? Entäs se multisensori tuolle lämmöille? En saanu tuolta sensoriselostuksen puolelta kiinni, missä se fyysisesti on, vaikka olikin englanniksi selitetty. Olisko kellään kuvaa?
Comment
-
Sensori sijaitsee imusarjan alla ja on kaksi napainen anturi, kuvassa ensimmäinen vasemmalta:
Rele taas on sisätilassa pelkääjän puolen jalkatilassa sivupaneelin alla, paneelin irroittaaksesi joudut ensin kampeamaan kynnyskotelon keskeltä muovilistan irti ja sen alta ristipääruuvit jotka pitää kynnyskoteloa kiinni.
Tämä kynnyskotelo menee osittain tämän sivupaneelin päälle ja sen takia tarvitsee ottaa ensin pois edestä. (onnistuu myös ottamalla vain kaksi ensimmäistä ruuvia irti ja nostamalla listaa samaan aikaan ylös kun revit sivupaneelia irti)
Itse sivupaneeli on vain yhdellä ristipääruuvilla kiinni ja ylhäältä sellaisilla painettavilla klipseillä lähtee vain vetämällä varovasti irti.
Sivupaneeli ja rele:
Tuuletin pitäis ainakin hiljetä kun repäset releen irti, täältä lisä infoa:
http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ing.html#after
Comment
-
Mul kävi tässä yks viikonloppu taakse päin että paikallaan oli auto käynnissä about 20-30min niin kappas kappas lämmöt nous about 110-115c mut mikään flekti eikä mikään lähteny pyörii mitenkään... Eli vois ajatella et vika voi olla siin lämpöanturissa tai ohjainpurkis...?
Flekti ei oo lähteny vie pyörii koskaan muutoinkuin ilmastoinnin kanssa.
Mut se jälki jäähdytys prosessi mikä pitäis tapahtuu:
Manuaalin testausproseduuri urssille;
Koodi:
Run engine until engine coolant temperature gauge indicates more than 100C (212F). Cover radiator if necessary.
- Stop engine.
- After approx. 5 minutes, electric turbocharger coolant pump and radiator coolant fan must switch on.
If electric turbocharger coolant pump and radiator coolant fan do not run:
- Disconnect wires to TC thermal switch and connect to each other.
- Electric turbocharger coolant pump and radiator coolant fan must run.
If turbocharger coolant pump and radiator coolant fan run:
- Replace TC thermal switch - F98 -.
If turbocharger coolant pump and radiator coolant fan do not run:
- Eliminate malfunction using wiring diagram.
toimiiko tuo ohje myös S4? Tuo oli lainaus http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=aby linkistä.
Eli siis pitäisikö jälkijäähdytyksessa myös about 5min jälkeen lähtä pyörii sen sähkö flektin?
Comment
-
Kävin tänään hakee AD:n kiertovesipumpun. Varaosanro: 9000-1486. AD:n pumpun rungon halkaisija on noin 38 mm.
Vanha Bosch halkaisijaltaan noin 41 mm.
Pituudet käytännössä samat. Liitin käy heittämällä paikoileen.
AD.n pumpun siipipäädyn ohuimpaan kohtaan venyy alkuperäinen kumipanta hienosti ja kiinnitys on tukeva. Toisen joutaa jättää pois.
Pumpun siipipääty on purettavaa mallia. Ja näyttäis olevan tuotoltaan isompi kuin Bosch, jos pyörimisnopeus on samaa luokkaa. On tuo vesipesä ja siipikotelo huomattavasti isompi.Letkulähdöt 19 mm. Ja hinta on 45 euroa.
Kuvia: http://kuvablogi.com/blog/15871/2/
Comment
-
Jaahas. Ehdinkin jo pitkään ihmetellä, miten minulla oli vielä alkuperäinen ja ehjä pumppu 200:ssa. Noh, ei ole enää. Raidetankorempan yhteydessä hiha hipaisi tuulen hennosti pumpun haaraan ja poikkihan se meni. Samaksi muruksi mennyt se muovi kuin orkkissyyläri, jonka haara meni poikki pari kuukautta sitten. Murenee pelkästä katseesta.
Eli vissiin tuo AD:n pumppu on toistaiseksi keksitty paras valinta. Käy suoraan liittimiin ja hintakin on varsin edullinen. Vai miten on?
On se vain hienoa, kun muut on miettineet ongelmien ratkaisut jo valmiiksi :)
Comment
-
0392022002 olis yksi boschin pumppu mitä käytetäänvedestä ilmaan välijäähdyttimissä siinä olisi ainakin tuottoa reilusti. olis kiva tietää paljonko on orkkiksen tuotto.
Comment
-
Tuo imusarjan alla oleva anturi, joka tuota kiertovesipumppua ohjaa, niin ohjaako se myös sähköflektiä? Mun autossa ei viä tähän päivään mennessä ole kertaakaan tuo sähköflekti pyörinyt!
Comment
-
Tuo imusarjan alla oleva anturi, joka tuota kiertovesipumppua ohjaa, niin ohjaako se myös sähköflektiä? Mun autossa ei viä tähän päivään mennessä ole kertaakaan tuo sähköflekti pyörinyt!
Comment
Comment