Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vitosturbojen sähkövesipumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kun en nyt kahdesta yrityksestä huolimatta muistanut tuota pumppua ottaa autosta mukaan niin Bosch-numero jää nyt kertomatta, mutta Motonetissä se on tämä:
    VOLKSWAGEN T4 TRANSP ETUMOOTT 91--03
    Lämmityslaitteen kiertovesipumppu (Ø19mm letkut). . . . . . 38-6750 74.50 ???

    Huudelkaa, jos on palava tarve tuolle bosch-numerolle niin yritän vielä.. :)
    Kyseisen pumpun Bosch-koodin pitäisi olla 0 392 020 064 (ja jokin -001 vielä sen perässä pienillä numeroilla) - ainakin sellaisen nyt sieltä sai ja konehuoneeseen laittoi.

    On sen pumpun letkuliitännät pikkuisen verran pienemmät kun alkuperäisen, mutta kyllä ne letkut saa ihan hyvin kiinni sittenkin

    P.S. Sen alkuperäisen pumpun bosch-koodi on sattumoisin 0 392 020 054 - eli vain yhden numeron ero

    Comment


    • #32
      Onko kellään tietoa tuon orkkispumpun numerosta, alku on jotain 034...

      Comment


        #33
        034 965 561.

        Comment


        • #34
          Kiitos, ja etsimään.

          Comment


          • #35
            Jos on varma, että kiertovesipumppua ei ole hiljan vaihdettu, kannattaa hankkia uusi pumppu ja vaihtaa ennen kuin hajoaa tien päällä!

            Itsekin aloin selvitellä omituista nesteen katoamista ja totesin, että vettä tulee tippumalla pumpun tienoilta. Koskettaessa päätykappale levisi käsiin ja turskautti vedet autotallin lattialle.

            Purin tuon kiertovesipumpun atomeiksi ja totesin, että moottori on tosi hyvässä kunnossa. Pumppuosa on erotettu moottorista siten, että siipipyörää liikuttaa moottorin akselilla oleva magneetti, joten moottorilla ei ole kosketusta veteen.

            Saksalainen nettihuutokauppa tarjosi pumppua edukkaasti, mutta sain juuri viestin, että se hajosi irrotettaessa 8)

            Putkenpäät on yhdistetty, talvella voinee ajella hetken ilman jälkijäähyäkin.

            Comment


            • #36
              Mites jos sattus olemaan tossa pumpussa halkeama, voisko ilmetä ilman kerääntymisenä jäähdytys järjestelmään -> seurauksena lämpimän ilman heikko tulo hyttiin..
              Koko ajan pitäs olla ilmaamassa...

              Comment


                #37
                Nostetaampa taas kissa pöydälle...Eilen tutkiskelin kanssa mun pirssin vuotoa. Sehän vuotaa sieltä sähköisestä pumpusta...Mikä pumppu nyt kannattais juuri tähän malliin hankkia? Käykö toi transportterin pumppu joka oli jotai 75Eetä, vai pitääkö laittaa se originaali? Aattelin samalla vaihtaa sen letkun mikä lähtee siitä sivuhaarasta mikä menee kennolle alempaan putkeen. Klemmaria yritin nätisti kiristää, mut enää ei tohi jos halkee koko paska...

                Comment


                • #38
                  Tuo on niitä osia, joita ei kannata ostaa käytettynä. Jos ei ole tietoa pumpun iästä, kannattaa vaihtaa ajoissa.

                  Hyvä vinkki on hankkia takakonttiin varalle kymmenen sentin pätkä 19 mm ulkohalkaisijaltaan oleva putkenpätkä. Helppo vaihtaa tien päällä, muutoin matka pysähtyy.
                  Tarvittaessa putken voi sahata vaikka Sinipiian metallivarresta -huolehtien siitä, että siivouksesta vastaava perheenjäsen ei huomaa tapahtunutta...

                  Comment


                  • #39
                    Tarvittaessa putken voi sahata vaikka Sinipiian metallivarresta -huolehtien siitä, että siivouksesta vastaava perheenjäsen ei huomaa tapahtunutta...
                    Nyt liikutaan kyllä jo hieman varallisilla vesillä, voi joutua vielä itse siivoamaan.

                    Minulla on ollut uusi pumppu nyt n.8 vuotta, pitänee jo varautua siihen että toinenkin kierros tulee täyteen. Eikös nuo autot yleensä suunnitella kymmenen vuoden käyttöä varten, kuka nyt voisi kuvitella että hullu suomalainen ajaa niillä yli 20 vuotta.

                    Comment


                    • #40
                      Jahas, onkos foorumilaisten joukossa niitäkin, jotka eivät päävastuullisia talouden siivoustöistä? Sinipiian varren kierrätys ei tarkoittanut sitä, että se olisi ollut talodessamme tarpeeton. Se sattui vain olemaan ylimääräinen ja juuri passelin kokoinenkin.

                      Comment


                        #41
                        Kaikkeen varautunut autoilija tietysti laittaa vesipumpun tulo ja lähtöpäähän t-liitännät venttiileillä ja valmiin ohitusputken pumpulle noiden t-liitäntöjen kautta. Jos pumppu hajoaa, niin väntää vaan venttiilin vivut oikeaan asentoon ja matka jatkuu <|:)

                        Comment


                          #42
                          Kuulopuheiden perusteella pumpun muovilaatu on sellaista ettei sitä ammattimieskään muovihitsaa kuntoon, joten uutta tilalle.
                          Kuulopuheet on kuulopuheita. Viime kesänä töissä juotoskolvilla hitsailin kuntoon, vielä toimii... ;)

                          Comment


                          • #43
                            ehkä sä et oo ammattimies, etkä tiennyt ettei sitä voi hitsata ;) no joo, kyllähän se muovi muuttaa rakennettaan jo sen lämmön takia, yleensä tuollaiset osat menevät niin hauraiksi, ettei niille todellakaan voi tehdä muuta, kuin vaihtaa uusi tilalle.

                            mutta hyvä asia, jos olet sen saanut korjattua, kyllähän sen näkee jo heti siinä alussa, tuleeko siitä korjauksesta mitään.

                            Comment


                              #44
                              Pari viikkoa sitten konehuoneen "siivouksessa" kokeilin irroittaa "ehjää" pumppua, *naps* ja oksa poikkia. Voiman käyttö oli minimissään, tarkemmin kun tutki oli muovi haurastunut semmoiseksi tikkuiseksi kuten kevätjää ja lohkesi kohdasta kuin kohdasta mitä vähäisemmällä voimalla. Tuossa rakenteessa lujuus oli kokenut kadon ja ei ainakaan tämän yksilön kohdalla mitään järkeä korjaukselle.

                              Tilalle vähän ajettu transportterin pumppu, eri liitin tosin, mutta sen joutaa vaihtaa myöhemmin.

                              Comment


                              • #45
                                Tilalle vähän ajettu transportterin pumppu, eri liitin tosin, mutta sen joutaa vaihtaa myöhemmin
                                Ei sitä liitintä tarvitse kokonaan vaihtaa. Vuolasee siitä portterin liittimestä ylimääräsen ohjurin pois, niin ovat yhteen sopivia.

                                Comment


                                  #46
                                  Joo, unohdin mainita että hydrauliöljy, vesi ja suola yhdessä toveri korroosion kanssa ovat tehneet vanhan liittimen sisuksista vihertävän valkoisen ruskean kukertavat. Ei sitä ilkeä käyttää. :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    kesä taas ja aika vaihtaa after run sensoreita sopivampiin:

                                    > original VAG 3B sensor
                                    > tolerates max 130C
                                    > start 110C
                                    > close 97C
                                    >
                                    > FAE sensor FAE-3547 (in Seat)
                                    > tolerates max 130C
                                    > start 105C
                                    > stop 95C

                                    http://www.fae.es/en/homesp.html

                                    FAE:n sensorien maahantuoja on Koivunen Oy.

                                    FAE:n sensori on myös A6:ssa 94-97 kone AAE ja ACE eli sitä saa myös VAG:lta. (281919369)
                                    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 16.8.2008, 06:09.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Onko tietoa mitä tuollainen seatin sensori tänäpäivänä tiskillä kustantaa?

                                      Comment


                                        #49
                                        Olikohan pari kuukautta sitten noin 12 ekuloa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          onpa kovaa vaihtelua. tilasin tänään ja hinta 15 euroa. Prosenteissa iso ero.

                                          Comment


                                            #51
                                            Alkaa tuntua siltä, että nämä sensorit on jokseenkin kulutustavaraa, kun edellisessä autossa jälkijäähy heräsi toimintaan juuri sensorin vaihdon jälkeen ja nykyisessäkin on epäilystä, että kannattaa vaihtaa - ainakin ennen lämpimän kauden alkua.

                                            Comment


                                              #52
                                              Nyt, kun olette vaihtaneet ne hapertuneet pumput, niin seuraavaksi katkeaa sitten se lämppärin letkun välissä oleva T-kappale, jossa on lämpöanturi. Se kun sattuu olemaan samaa "laadukasta kierrätysmuoviseosta", kuin tuo pumppukin. Ei kannata koskeakkaan siihen, ennenkuin on uusi hankittuna. Muistakaa hankkia se O-rengaskin samalla.

                                              Comment


                                                #53
                                                4A0 819 497 näyttää kuvan mukaan olevan, mutta ei ole selvä, missä se konehuoneessa sijaitsee

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Varsin selvä. Siinä kuskin puolen letkussa hetimiten kennon lähdön alla. Ko. kalikassa sinisellä liittimellä lämpöanturi.

                                                  Niin ja sitten hajoaa itse kenno :) Tai jos hyvin käy niin lohkon takaa lähtö, niissä joissa jo muovia eli about 93->

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    anturit

                                                    cooling

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Kerrottakoon vielä että motonetin pumppu on nykyään MB Sprinter mallia joten liitin ei käy enää edes vuoleskelemalla. Pyöreät abikot sen sijaan rokkaa ja pumppuun on merkitty + ja - joten johtohomma ei pitäisi tuottaa mitään ongelmaa, kun alkuperäisestä löytyy samat merkinnät.

                                                      Sprinter pumppu: Bosch 0 392 020 026 -001

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Tarjoaako ne nyt sitten Transportteriinkin Sprinterin pumppua???

                                                        Ainakin tuote 38-6750 näyttää olevan edelleen listalla...

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          kyllä kyllä, vertaa vaikka sprinterin ja transun pumpun til.nroa.

                                                          pumppu on sama, mutta liitin on vaihtunut mersumalliin.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            hyvä tietää, jos sattuis taas tulemaan tarpeeseen ...<koputtelee puuta>

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Minkähän värinen se alkuperäisesti on se pumppu. Minulla on mustaa muovia se pää johon ne letkut menee. Se kyllä näyttää aika uudelta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X