Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huolto merkkiliikkeessä...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huolto merkkiliikkeessä...

    Elippä profiilin autolla ajeltu nippa alle 130. Ens viikol, olisi tarkoitus mennä vaihdattamaan merkkiliikkeeseen öljyt (FIS ilmoituksesta johtuen)+ suodatin. Lisäksi huomasin takajarrupalojen olevan terminaalitilassa - about 3mm ulkona jäljellä, vaihdellaan ne myös.

    Millaista hintaa mahtaa olla merkkiliikkeellä noissa projekteissa??

    Entä mites toi öljyn laatu? On nimittäin ensimmäinen vaihtoni tässä biilissä - LL vaiko normi öljyä, ja mitä merkkiä...??

  • #2
    Laita sitä öljyä mitä käskevät. Eli jos on lonkkari niin sitten sitä. Minä olen aina käyttänyt joka autossani Mobilia ja kalleinta mitä tarjolla on. Ja kyllähän se testien mukaan on perinteisesti ollut aina parastakin. Täälläkin osa vannoo Castrolin nimiin, mutta tuskin se sen parempaa on.

    Hinnasta en osaa sanoa, mutta tuskin paljon alle 350 euron selviät. Tämä siis ihan hihasta ravistettu arvaus. Tuntiveloitukset ovat 60-70? ja aikaa tuossa vierähtää 3 tuntia (siis ainakin siitä laskuttavat ;) ja osat siihen päälle.

    Comment


    • #3
      Eli siis pyydä hinta hommalle ennenkuin viet sinne. Naapurikorjaamolla voit jopa selvitä halvemmalla :)

      Comment


        #4
        Itse en laittaisi LongLifea .
        Normaali täyssyntettinen vaan ja viimeistään 15 tkm. jälkeen vaihto.

        Pätkäajossa 10tkm. välein vaihto.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja RS2
          Itse en laittaisi LongLifea .
          Normaali täyssyntettinen vaan ja viimeistään 15 tkm. jälkeen vaihto.

          Pätkäajossa 10tkm. välein vaihto.
          Kyllähän se auto sitten pyytää vaihtamaan kun tarve tulee, vaikka olisi lonkkariakin. Ei se LL ehdi yleensä kovin huonoksi menemään, sitä suuremmalla syyllä että Audit syövät sitä yhtä paljon kuin japsiautot bensaa. Eli tuoretta öljyä menee kyllä tilalle ihan riittävästi. :) Eihän se LL yleensä sitä tarkoita että 30tkm pystyisi samoilla öljyllä ajamaan. Eikös se niin mene että 30tkm tai 1 vuosi.

          Comment


          • #6
            Jos Japskit syö bensaa max. 1L/150000 km niin menee auton vaihto kyllä harkintaan.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Ishtor
              Kyllähän se auto sitten pyytää vaihtamaan kun tarve tulee, vaikka olisi lonkkariakin. Ei se LL ehdi yleensä kovin huonoksi menemään, sitä suuremmalla syyllä että Audit syövät sitä yhtä paljon kuin japsiautot bensaa. Eli tuoretta öljyä menee kyllä tilalle ihan riittävästi. :) Eihän se LL yleensä sitä tarkoita että 30tkm pystyisi samoilla öljyllä ajamaan. Eikös se niin mene että 30tkm tai 1 vuosi.
              Tarkoitit varmaan että tuo 2.4 V6 syö sitä LL-öljyä aikalailla. Turha kuitenkaan puhua kaikista Audeista. 2 kipaletta A4:sta eri koneilla on itsellä ollut tai toinen edelleen eikä ole tarvinnut öljyä vaihtoväleissä lisäillä ainakaan toistaiseksi.

              Comment


                #8
                Itse en ajaisi 30 tkm. samoilla öljyillä. Tuntuu pitkältä tuo vaihtoväli.

                Ja siihenhän se osaksi perustuu tietysti pitkä öljynvaihto väli(LongLife)= joutuu moniin moottoreihin lisäämään.

                Lisäksi 1,5 kertainen hinta normaaliin täyssynteettiseen.Ei ne kuitenkaan niin hyviä nuo öljyt ole.


                Uusissa moottoreissa öljyt tosin eivät niin likaannu vaihtovälillä kuin vanhemmissa paljon ajetuissa.

                Ja taas suosisin Fortèn käyttöä uudesta alkaen. :)
                Viimeksi muokannut RS2; 24.8.2007, 20:32.

                Comment


                • #9
                  Öljyt ovat juuri se oikea paikka säästää....

                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...931#post322931

                  Comment


                  • #10
                    Ok,

                    se on ainakin aikalailla varmaa, jotta laitellaan tavallista täyssynteettistä 15000 välein..., kiitos!

                    Mitäköhän noiden tarvitsemieni osien hinta on merkkihuollolla? Eli siis Takajarrupalat + täysssynteettistä noin 6 litraa + suodatin...?

                    Comment


                    • #11
                      Öljy...

                      Öljyksi aattelin laitattaa Castrolin Edge 5w-30...

                      ...onkohan tuo paljonkin kalliimpaa kuin vastaava Mobil??

                      Comment


                        #12
                        Mikäs Shellin synt. öljyssä vikana..?

                        Tuossa kilpamoottori speliasti jutteli öljyjen eroista ja esim.
                        Shell Helix Ultra 5w-40 vs Mobil RF1 öljyillä oli kaksi nokka-akselia
                        tippakannulla voideltu (toisessa Mobil toisessa Shell) ja annettu olla jokunen päivä liemet nokissa ja kas, Mobil oli valunut pois eli se nokka näytti kuivalta.

                        Shell oli vielä jotenkin pysynyt pinnassa.
                        Voi tuosta ehkä jotain päätelläkin..tiedä häntä.

                        Joku jos haluais/kehtais kokeilla tuota, niin mielenkiinnolla kuulisin tuloksen.

                        Comment


                        • #13
                          Remppa takana. Vaihtoon vielä yks jarruletku edestä - oli murtunut siltä pyörän puoleisen liitoksen juuresta. Onneksi asentaja huomasi sen ajoissa...! Öljyiksi Mobil ESP 5W-30 - ja vaihtelen sitä sitten 15000 välein.

                          Osien hinnaksi noin 200 ? + työt. Ei paha - vai kuinka?

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Aulikki Kuusi
                            Osien hinnaksi noin 200 € + työt. Ei paha - vai kuinka?
                            Riippuu ihan työn hinnasta onko paha vai ei ;)

                            Comment


                            • #15
                              Tampereen Laakkonen pistää huoltoihin oletusarvoisesti Forte-käsittelyn mukaan (lisähintaan).
                              Nyt täytyy hieman protestoida, sillä en velä tällä syönnillä usko että merkkihuolto työntäisi öljytilaan jotain kiellettyä ainetta ja vielä pyytämättä.
                              Kaikki Laakkoset taitanevat laittaa mainittua rahanpyydystä polttoaineen joukkoon, ainakin edellisessä huollossani oli laitettu. Mikäli Laakkosella ovat ylihuomisessa huollossani laittaneet "oletusarvoisesti" jotain muuta kuin LL-öljyä öljytilaan menee huolto uusiksi ja siirryn itse vaihtamaan öljyt.

                              Comment


                              • #16
                                No työ oli halpaa ja tehokasta...

                                ...tais tulla osistakin vähän miinuspinnoja.

                                Comment


                                  #17
                                  Vähäpäästöisempi,tarkempi ja modernisoituva moottoritekniikka edellyttää
                                  Fortèn kaltaisten lisäaineiden käyttöä takuu varmasti nyt ja tulevaisuudessa.

                                  Ei ne huvikseen niitä aineita tarjoa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Käsittelin asiaa viime keväänä, jossa otin esille asian jossa kerroin
                                    50 tkm. ajetuista V.A.G:n FSI moottoreista, joista on jouduttu esim.Saksassa vaihtamaan sylinterinkansia .

                                    Ja tuo johtuu varsinkin imuventtiilien likaantumisesta, jolloin imuvenat eivät mene enää kiinni.

                                    Toinen juttu on hiukkassuodattimilla varustetut uudet dieselit.
                                    Esim ranskalaisissa dieseleissä hiukkasloukun joutuu vaihtamaan ennen aikojaan,jos laimin lyö järjestelmään tarkoitetun lisäaineiden käytön.

                                    Keväällä huoltokoulutuksessa käsittelimme noita asioita.

                                    Noista tapauksista esitetty kurssimateriaali todenti olemassa olevat ongelmat ja mitä on tulossa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Blodshed
                                      Tarkoitit varmaan että tuo 2.4 V6 syö sitä LL-öljyä aikalailla.
                                      Koskenee itse asiassa kaikkia kutoskoneita? Litra/3000km oli minulla kulutus, 104tkm ajetulla autolla ja ulos ei vuoda. Repikää siitä huumoria. Merkkiliike totesi että ei sille oikein mitään voi, sellaisia nämä Audit on. Ja ohjekirjakin taitaa puhua että jopa litra/1000km on vielä ihan normaalia kulutusta!

                                      Saa nähdä miten tuleva BiTurboni haukkaa öljyä. Tuskin ainakaan tuota enempää, toivon niin. Huomenna tai ylihuomenna pitäisi auto ilmestyä pihaan... Odottavan aika on pitkä...

                                      Turha kuitenkaan puhua kaikista Audeista. 2 kipaletta A4:sta eri koneilla on itsellä ollut tai toinen edelleen eikä ole tarvinnut öljyä vaihtoväleissä lisäillä ainakaan toistaiseksi.
                                      Häh? Ostaako joku hullu niinkin huonon auton kuin Audi rivi-nelosella varustettuna, vaikka sellaisella koneella löytyy paljon parempiakin automerkkejä... ;)

                                      Ei kyllä maar meikäläisen tapauksessa vaimo sanoi kun tätä 2.4:aa alettiin vaihtamaan pois, että hän ei halua mitään "säksätintä" vaan kutoskoneen. Siinä sitten kävin merkkejä läpi. Volvo V70:ssa ei ole. Saabeissa oli yhdessä mallissa (9-5 3.0L)... ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin Audi 2.8 tai 2.7, ja valitsin jälkimmäisen koska niitä oli enemmän käytettyjen markkinoilla. Näin ne autot pitää valita; käyntiäänen perusteella :P
                                      Viimeksi muokannut Ishtor; 28.8.2007, 14:20.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei kyllä maar meikäläisen tapauksessa vaimo sanoi kun tätä 2.4:aa alettiin vaihtamaan pois, että hän ei halua mitään "säksätintä" vaan kutoskoneen. Siinä sitten kävin merkkejä läpi. Volvo V70:ssa ei ole. Saabeissa oli yhdessä mallissa (9-5 3.0L)... ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin Audi 2.8 tai 2.7, ja valitsin jälkimmäisen koska niitä oli enemmän käytettyjen markkinoilla. Näin ne autot pitää valita; käyntiäänen perusteella :P
                                        Ihan yhtä hyvä peruste ku väri käytetyssä autossa, punaista ei mulle tule, sen takia tuli urssi eikä s2 :D

                                        Comment

                                        Working...
                                        X