Onkelmaa, mutta missä?
Välillä koneen lämmöt nousee käynnistyksen jälkeen mittarin mukaan normi 90 asteeseen, mutta liikkeelle lähtiessä laskevat tuohon 70 asteen ylä/alapuolelle.
Välillä lämmöt vaihtelevat tuossa 70 ja 90 asteen välillä ajonkin aikana. Tuo 90 astetta ei mittarin mukaan ylity. Öljyn lämpötila pysyy mittarin mukaan 90 asteessa kokoajan normiajossa.
Jäähdystys järjestelmään ei kehity omasta mielestäni vaarallisen suurta painetta, mutta jonkunmoinen paine kuitenkin: jäähd.nesteen paluuputki on hieman kova ajon jälkeen. Mutta tämän pitäis olla normaalia? Ei haluasi heti alkaa teettämään kansiremppaa.
Vaihdoin uudet tulpat n.1000km sitten öljynvaihdon yhteydessä. Koneessa oli Boschin fr6 kolmekärki tulpat, ja nyt siinä on ad:ltä koodin mukaan katsotut boschin wr8 3-kärkitulpat. Itse veikkaisin noiden eri lämpöarvolla olevien tulppien olevan syypää alhaiseen koneen lämpöön. Vaikkakaan en huomannut oliko tuota samaa ongelmaa vanhoilla tulpilla, koska vaihdoin ne heti kun olin ostanut auton. Olisiko nuo fr6:set sitten olleet ne oikeat tulpat? Mitä muut käyttää 2.3 10v koneessa?
En kyllä oikein luottais tuohon jäähd.nesteen lämpömittariinkaan. Onko muilla temppuillut tuo mittari? Voisko lämpötila-anturi jäähdytysnestesäiliössä olla viallinen?
Välillä koneen lämmöt nousee käynnistyksen jälkeen mittarin mukaan normi 90 asteeseen, mutta liikkeelle lähtiessä laskevat tuohon 70 asteen ylä/alapuolelle.
Välillä lämmöt vaihtelevat tuossa 70 ja 90 asteen välillä ajonkin aikana. Tuo 90 astetta ei mittarin mukaan ylity. Öljyn lämpötila pysyy mittarin mukaan 90 asteessa kokoajan normiajossa.
Jäähdystys järjestelmään ei kehity omasta mielestäni vaarallisen suurta painetta, mutta jonkunmoinen paine kuitenkin: jäähd.nesteen paluuputki on hieman kova ajon jälkeen. Mutta tämän pitäis olla normaalia? Ei haluasi heti alkaa teettämään kansiremppaa.
Vaihdoin uudet tulpat n.1000km sitten öljynvaihdon yhteydessä. Koneessa oli Boschin fr6 kolmekärki tulpat, ja nyt siinä on ad:ltä koodin mukaan katsotut boschin wr8 3-kärkitulpat. Itse veikkaisin noiden eri lämpöarvolla olevien tulppien olevan syypää alhaiseen koneen lämpöön. Vaikkakaan en huomannut oliko tuota samaa ongelmaa vanhoilla tulpilla, koska vaihdoin ne heti kun olin ostanut auton. Olisiko nuo fr6:set sitten olleet ne oikeat tulpat? Mitä muut käyttää 2.3 10v koneessa?
En kyllä oikein luottais tuohon jäähd.nesteen lämpömittariinkaan. Onko muilla temppuillut tuo mittari? Voisko lämpötila-anturi jäähdytysnestesäiliössä olla viallinen?
Comment