Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.2t vm88 sähköongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.2t vm88 sähköongelmia

    En oikein tiennyt laittaako tämä sähköihin vai moottoriin mut tänne tää paremmin mun mielestä kuuluu..

    Vika vikaa on ja oireet ovat seuraavanlaisia:

    - tyhjäkäynti joskus toimii mallikkaasti joskus soutaa 800-1200 välillä. hieman hankaloittaa kun automaattiaski ja D päällä seisoo valoissa, alkaa rynkyttää

    - kun ajelee ~2000-3500 kierroksilla jotain 80kmh vauhtia, tuntuu kun moottori hieman nykii, meno on katkonaista (kaveri ei huomannut, mut tottunut audin tasaiseen käyntiin itse niin huomaa)

    - kun painaa kaasua lievästi, ei niin että läpät aukeaa vaakatasoon niin kiihtyy ok niin lujaan vauhtiin kuin uskaltaa ajaa mutta saattaa silti laukaista efektin X. Kaasua pitää painaa todella varovasti

    - kun painaa kaasun pohjaan että nyt rivakasti, niin meno tyssää kuin seinään heti kun otetaan vähän kierroksia, sama kuin sammuttaisi koko moottorin. kun nostaa kaasua, meno jatkuu, tapahtuu myös efekti X.

    Efekti X joka samalla vahvistaa tämän sähköviaksi on se että kojetaulussa syttyy moottorin sähköpuolen varoitusvalo, se ikoni jossa on moottorin silhuetti ja sen keskellä salama.

    Kun höllää moottorilta kuormaa (nostaa kevyesti kaasua) niin valo sammuu ja matka jatkuu.. Kulkee kuitenkin kortinmenetysnopeuksia kun kiihdyttää varovasti. Paikallaan ilman vetorasitusta voin painaa kaasun pohjaan ja parkaisee kierroksia kyllä.

    Missä mahtaisi olla.. puola?

  • #2
    Kokeilenpa lukea vikakoodit..

    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...cuf.html#fault

    Tommosen sain tietooni, veikee :)

    Comment


      #3
      Tulpanjohdot, bensansuodatin tai pumppu.

      Comment


      • #4
        2113 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00515 Hall sender in distributor Distributor alignment, faulty sender, Mis-located sensor & distributor

        Tommosen virhekoodin sain irti, mitähä hittoo tää tarkoittaa suomeks. Distributor on ilmeisestikin virranjakaja, mutmut...

        Comment


        • #5
          Tahtoo sanoa, että siellä virranjakajan (virranjakassa?) suunnalla olevassa Hall-sensorissa on häikän tynkää.

          Comment


            #6
            Ja se hall-anturi on se virranjakajan juuressa/kyljessä oleva, johon menee kolminapainen litteä sähköliitin.

            Comment


              #7
              Olitko käyttänyt tai kääntänyt startista ennen tuota? 20v koneet antavat pyörintänopeusvikakoodin aina, jos ei ole pyörinyt kyseisellä "sessiolla". Mietin vaan että vanhemmassa voisi olla sama.
              Vikakoodejahan tuo ei kaiketi osaa tallentaa eli pitää käydä ajamassa lenkki ja saada vika esiin ja sen jälkeen sammuttamatta välillä lukea ne koodit.

              Comment


              • #8
                Onko antaa vihjeitä mistä tuon anturin saisi mahd edullisesti, vaiko Tepolta taas kysyen? Kävin Tampereen Autosähkössä jossa arvailivat tuon hinnaksi 50-100e

                Porkkis, juu ajelin 7km työmatkan kotiin kaasua säästämättä ja en sammuttanut välissä vaan luin koodin suoraan.

                Comment


                • #9
                  Mut eiks porkkis se vikakoodi tule silloin ihan Engine speed sensor plaah plaah plaah, eikä Hallista.
                  Näin muistelisin ainakin omastani.

                  Comment


                    #10
                    Aivan oikein, mutta 10v toimii vähän eri tavalla. Ainakin vanhemmasta KG-koneesta voi jättää kampura-anturin pois ja vielä vaan hyrskyttää.

                    Kyllähän se halli kannattaa tässä tapauksessa vaihtaa ehdottomasti.

                    Comment


                    • #11
                      Vaan mistä sen saa edullisesti oli tän päivän polttavin kysymys :)

                      Ilm. jakaja pitää ottaa kokonaan kouraan ts irti että sen voi vaihtaa järkevästi?

                      Comment


                        #12
                        http://www.vpv-motorracing.com/hall.htm

                        Tuo taisi käydä tilalle.

                        Comment


                          #13
                          Ei kyllä tuo taida olla käypäinen anturi.
                          Enemminkin vähän tämän näköinen:http://www.performance-cafe.com/prod...oducts_id=1137

                          Comment


                            #14
                            Äh, totta puhut. Mitä lie taas ajattelin.

                            edit: Selkisi sittenkin mitä ajattelin. Joskus forumilla ollut juttua, että VPV:ltä löytyy korjaukseen sopiva hall-anturi johonkin 30e hintaan. En nyt tosin muista oliko kyse mistä moottorista jne.
                            Viimeksi muokannut jasso; 21.8.2007, 20:03.

                            Comment


                            • #15
                              Hui saakeli 100 taalaa... :|

                              Comment


                              • #16
                                ilmeisesti sellainen missä kiinnitysruuvit jakajan ulkopintaan?
                                taidat saada halvimmalla motonetistä

                                tulin tänään aiheesta tietoa kun urkista hall-porsi tänään stadissa, a.kiven kadulla ja siitä sitten hinurilla kotiin. koskapa pohjaan ruuvattavaa boschia/vastaavaa ei ollut missään saatavilla...

                                Comment

                                Working...
                                X