Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8tq, outoa ulinaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8tq, outoa ulinaa...

    Itselläni ei ole niin paljon kokemusta auton rassaamisesta, niin ajattelin kysyä täältä jos joku osaisi auttaa...

    Eli auto pitää outoa "ulinaa" kierrosten mukaan, paikallaan sekä ajossa. Eikä se ole turbo ;) Sama ääni kuuluu kun kääntää rattia paikallaan. Liittyykö mahdollisesti jotenkin ohjaustehostimeen??
    Auton edellinen omistaja kertoi että joku on joskus vaihtanut ohjaustehostimeen jonkun letkun, mutta ei osannut sen kummemmin kertoa asiasta...
    On vaan pitemmän päälle melko ärsyttävä kuunnella tuota ulinaa.

  • #2
    Oot varmaan tarkastanu ohjaustehostimen nesteet?

    Comment


    • #3
      Jos se vaihdettu tehostinletku ei ollut alkuperäisosa, vaan tarvike tai jossain teetätytetty, ulina voi johtua siitäkin. Orkkisletkuissa on kaikennäköisiä vaimenninkuristuksia, joita ei sitten hydrauliikkaliikkeen prässäämiin tule. Toimii kyllä, mutta ujeltaa.

      Katso kuitenkin ne tehostinöljyt ensin. Jotkut tehostimet ovat herkkiä ja jotkut vielä herkempiä liian vähille öljyille.

      Comment


      • #4
        Samoin vanhat ja "palaneet" tehostinöljyt aiheuttaa ulinaa vaikka määrä olisikin kohdallaan. Nestettä ei muistakseni montaa desiä mene, joten ei ole yhtään pahitteeksi imeä säiliö tyhäksi ja laittaa tilalle tuoretta nestettä vaikka kerran vuodessa. FEB:n öljypurkki maksaa n. 12€, eli ei paha investointi kun sillä kuitenkin täyttää säiliön 3 kertaa.

        Comment


        • #5
          Nestettä kyllä löytyy ja tuo "joku letku" on vaihdettu alkuvuodesta, joten uskoisin, että nesteet on vaihdettu samalla...
          Kun tietäis vaan mikä letku siitä on vaihdettu niin vois hankkia alkuperäisosana sen. Tosin eiköhän se vaihdettu letku eroa jollakin tapaa muista... Täytyy jossakin vaiheessa käydä ne läpi.

          Comment


          • #6
            Osa noista tehostimen letkuista on muuten hyvän hintaisia! Itsellä menee vaihtoon pumpulta lähtevä letku (tosin auton myyjä sen maksaa, onneksi;) ja se on kallein noista: 120e Saksan hinnastossa, täällä Espanjassa Audin tiskillä hinta pomppaa 180 euroon, mitä lie sitten Suomessa?

            Kuten Wisakin sanoi, ilmeisesti alkuperäisosaa kannattaakin tässä kohtaa suosia? Muutama korjaamo joista asiaa kysyin sanoivat, etteivät voi ko. letkua tehdä.

            Comment


            • #7
              Vaikka nestettä oiskin, mutta jos on päässyt ilmaa tehostajalle, niin pitää aika pahaa ääntä...loppuu ilmaamalla.

              Comment


              • #8
                Noilla hinnoilla ostaa kyllä säädettävän kuristin venttiilin siihen teetettyyn letkuun, mulla Golf IV ollut teetetty letku ilman kuristimia noin 150 tkm ilman ongelmia.

                Comment


                • #9
                  Jormalla on kyllä pointti tuon ilman kanssa. Itse juuri huomasin saman kun oli jäänyt tarkistaessa säiliön korkki hieman löysälle ja ilmaa oli päässyt järjestelmään. Rupeaa ääntämään heti.

                  Comment

                  Working...
                  X